Drukomat.pl - lider druku online

67 34 90 777
pn-pt 8:00 - 21:00

Polityka prywatności

Niniejsza polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych pozyskiwanych przez portal drukomat.pl. Właścicielem portalu oraz administratorem danych jest drukarnia Drukomat.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Pile przy ul. Wypoczynkowej 13, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000388587, Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wniesiony kapitał zakładowy 1 050 000 zł.

Jakie dane zbieramy?

W trakcie procesu zakładania konta na portalu drukomat.pl zapytamy Ciebie przede wszystkim o adres e-mail i hasło, którym będziesz się posługiwał podczas logowania. Na dalszym etapie składania zamówienia zostaniesz poproszony także o podanie nam danych niezbędnych do realizacji Twoich zamówień, czyli imię, nazwisko, adres wysyłkowy, numer telefonu, dane do faktury.

Prawa Klienta

Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, lecz jest niezbędnym warunkiem założenia konta użytkownika oraz umożliwienia składania zamówień.

W przypadku zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jej wyrażenie jest zupełnie dobrowolne, lecz warto pamiętać, że bez jej udzielenia nie będziemy mogli przekazać Tobie kodów rabatowych w ramach akcji promocyjnych!

Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jak wykorzystujemy Twoje dane?

Przekazane przez Ciebie dane osobowe wykorzystujemy w celu realizacji umowy sprzedaży, a więc realizacji składanych Klienta zamówień. W tym samym celu podane dane osobowe mogą być przekazywane podwykonawcom – drukarniom, operatorom transakcji płatniczych oraz podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, finansowe (w tym faktoringowe), księgowe i wsparcia sprzedaży. Przetwarzanie danych w tym zakresie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) – przetwarzanie będzie bowiem niezbędne w celu realizacji umowy, której stroną jest Klient.

Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych odbywać się będzie wyłącznie, jeżeli wyrazisz zgodę na takie działania w trakcie procesu rejestracji, czy też później. Na podstawie zgody tej między innymi przekazywane mogą być newslettery i informacje o aktualnych promocjach, rabatach i konkursach organizowanych przez administratora. Dane, co do których wyrażona została zgoda na ich przetwarzanie w celach marketingowych, mogą być przekazywane podmiotom trzecim, które jako podwykonawcy świadczą usługi marketingowe dla portalu Drukomat.pl. Dla wyjaśnienia – dane te nie będą sprzedawane czy przekazywane osobom trzecim w celu organizowania przez nich własnych akcji marketingowych, a jedynie współpracującym z nami podmiotom, które wspierają nas w działaniach marketingowych, na przykład wysyłają oferty promocyjne w imieniu portalu Drukomat.pl. W wypadkach opisanych w tym akapicie podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

Okresem przechowywania danych jest okres posiadania aktywnego konta użytkownika. W przypadku jego usunięcia wykreślamy wszelkie dostarczone przez Ciebie dane z naszych baz.

Dane dostarczone nam przez użytkownika w korespondencji wykorzystujemy tylko i wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytania.

Informacje handlowe będą przekazywane drogą elektroniczną (e-mail) wyłącznie w przypadku, gdy wyraziłeś zgodę na otrzymywanie ich w takiej formie. W każdej chwili możesz zrezygnować z tej opcji na podstronie “Moje konto”, klikając zakładkę “Moje dane”.

Dane zbierane automatycznie

Zbierane automatycznie dane (tzw. pliki cookies) mogą zostać wykorzystane do personalizacji zawartości naszych stron i analizy zachowań użytkowników, jednak w tym zakresie nie są przetwarzane dane, które pozwalają zidentyfikować Klienta. Dane te używane są przez narzędzie Google Analytics w celu dostosowania naszej strony internetowej do potrzeb Klientów i przechowywane są przez okres 50 miesięcy.

Podczas każdego pobytu na naszym portalu automatycznie zbieramy dane dotyczące Twojej wizyty, w tym: adres IP, nazwę domeny, typ systemu operacyjnego itp. Automatycznie pobieramy również dane zawarte w plikach tekstowych cookies, które identyfikują Twoją przeglądarkę w momencie korzystania z naszej strony. Dane te wykorzystywane są w strukturze odseparowanej od jakichkolwiek innych danych i nie posiadamy możliwości ich połączenia np. z kontem użytkownika, ale pozwalają nam na personalizację stron i ofert. W każdej chwili możesz zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć wcześniejsze, wykorzystując stosowne opcje Twojej przeglądarki internetowej.

Zabezpieczenie danych

Naszym Klientom zapewniamy pełne bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów na naszym portalu, ze szczególnym uwzględnieniem prawa do ochrony prywatności. W tym celu gromadzimy tylko niezbędne minimum informacji potrzebnych do realizacji zamówień. Przesyłanie informacji w zakresie Twoich danych osobowych, które podajesz na naszych stronach odbywa się pomiędzy naszym serwerem a Twoim komputerem z użyciem protokołu SSL (Secure Socjet Layer). Administratorzy naszego systemu regularnie kontrolują i ulepszają stosowane przez nas zabezpieczenia. Wszelkie operacje związane z wykonywaniem płatności elektronicznych, w przypadku wyboru takiej opcji, będą następować za pośrednictwem bezpiecznego szyfrowanego połączenia zgodnie z polityką prywatności serwisu PayU. Podjęte przez nas działania mogą okazać się jednak niewystarczające, jeżeli sam nie zachowasz zasad bezpieczeństwa. W szczególności musisz zachować w poufności login i hasło do portalu i nie udostępniać ich osobom trzecim. W celu uniemożliwienia korzystania z Twojego konta osobom nieuprawnionym prosimy o wylogowanie się po zakończeniu korzystania z portalu. Jeśli tego nie uczynisz, portal zrobi to automatycznie po upływie 15 minut.

Jawne dane osobowe

Dane osobowe podane przez Użytkowników w momencie wysłania komentarzy oraz opinii produktów są dostępne dla każdego korzystającego z portalu drukomat.pl i nie podlegają ochronie.

Inne strony internetowe

W ramach portalu drukomat.pl mogą okresowo pojawiać się linki do innych witryn. Takie strony działają niezależnie od portalu i nie są w żaden sposób przez nas nadzorowane. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności, z którymi zalecamy zapoznać się ponieważ nie ponosimy odpowiedzialności za zasady postępowania z danymi w ramach tych stron.

Inspektor ochrony danych

Z dniem 25 maja 2018 r. w naszych strukturach ustanowiony zostaje Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz kontaktować się w każdej sprawie dotyczących ochrony danych osobowych, również w sprawie realizowania Twoich uprawnień związanych z danymi osobowymi.

Z naszym inspektorem danych osobowych – Konradem Grudyszem - kontaktować możesz się pod adresem e-mail iod@drukomat.pl.

Informacje o “cookies”

1. Czym są pliki “cookies”

Plik “cookie” to ciąg znaków, najczęściej w postaci niewielkiego pliku tekstowego, który zostaje zapisany na urządzeniu końcowym w momencie, gdy odwiedzasz witrynę.

2. Do czego używamy plików “cookies”

Plików “cookie” używamy by podnieść użyteczność naszej strony i jakość świadczonych usług zgodnie z preferencjami naszych użytkowników. Wykorzystujemy je do anonimowych badań statystycznych związanych z odwiedzinami naszej witryny. Dane zawarte w plikach “cookies” umożliwiają blokowanie wielokrotnego wyświetlania treści użytkownikowi oraz pomagają zwiększyć efektywność reklam.

3. Jakich rodzajów plików “cookies” używamy

Używamy dwóch rodzajów plików: tymczasowych, które wygasają w momencie wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki oraz stałych, które zostają na urządzeniu użytkownika zgodnie z czasem określonym w parametrach lub usunięcia ich przez użytkownika.

4. Dane osobowe

Nie wykorzystujemy plików “cookies” do identyfikacji użytkownika a jedynie danych dotyczących połączenia.

5. Obsługa i usuwanie plików “cookies” 

Domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych zezwala na obsługę plików “cookies” na urządzeniu końcowym, można jednak zmienić domyślne ustawienia i blokować ich obsługę. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi, blokowania i usuwania plików “cookies” znajdują się w ustawieniach przeglądarki internetowej. Blokowanie obsługi plików “cookies” może mieć wpływ na obsługę funkcjonalności dostępnych na stronie internetowej.