Niniejsza polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych pozyskiwanych przez portal drukomat.pl. Właścicielem portalu oraz administratorem danych jest drukarnia Drukomat.pl Sp. z o. o. z siedzibą w Pile przy ul. Wypoczynkowej 13, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000388587, Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wniesiony kapitał zakładowy 1 050 000 zł.
- Jakie dane zbieramy?
-
W trakcie procesu zakładania konta na portalu drukomat.pl zapytamy Ciebie przede wszystkim o adres e-mail i hasło, którym będziesz się posługiwał podczas logowania. Na dalszym etapie składania zamówienia zostaniesz poproszony także o podanie nam danych niezbędnych do realizacji Twoich zamówień, czyli imię, nazwisko, adres wysyłkowy, numer telefonu, dane do faktury.
- Prawa Klienta
-
Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, lecz jest niezbędnym warunkiem założenia konta użytkownika oraz umożliwienia składania zamówień.
W przypadku zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jej wyrażenie jest zupełnie dobrowolne, lecz warto pamiętać, że bez jej udzielenia nie będziemy mogli przekazać Tobie kodów rabatowych w ramach akcji promocyjnych!
Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Jak wykorzystujemy Twoje dane?
-
Przekazane przez Ciebie dane osobowe wykorzystujemy w celu realizacji umowy sprzedaży, a więc realizacji składanych Klienta zamówień. W tym samym celu podane dane osobowe mogą być przekazywane podwykonawcom – drukarniom, operatorom transakcji płatniczych oraz podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, finansowe (w tym faktoringowe), księgowe i wsparcia sprzedaży. Przetwarzanie danych w tym zakresie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) – przetwarzanie będzie bowiem niezbędne w celu realizacji umowy, której stroną jest Klient.
Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych odbywać się będzie wyłącznie, jeżeli wyrazisz zgodę na takie działania w trakcie procesu rejestracji, czy też później. Na podstawie zgody tej między innymi przekazywane mogą być newslettery i informacje o aktualnych promocjach, rabatach i konkursach organizowanych przez administratora. Dane, co do których wyrażona została zgoda na ich przetwarzanie w celach marketingowych, mogą być przekazywane podmiotom trzecim, które jako podwykonawcy świadczą usługi marketingowe dla portalu Drukomat.pl. Dla wyjaśnienia – dane te nie będą sprzedawane czy przekazywane osobom trzecim w celu organizowania przez nich własnych akcji marketingowych, a jedynie współpracującym z nami podmiotom, które wspierają nas w działaniach marketingowych, na przykład wysyłają oferty promocyjne w imieniu portalu Drukomat.pl. W wypadkach opisanych w tym akapicie podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
Okresem przechowywania danych jest okres posiadania aktywnego konta użytkownika. W przypadku jego usunięcia wykreślamy wszelkie dostarczone przez Ciebie dane z naszych baz.
Dane dostarczone nam przez użytkownika w korespondencji wykorzystujemy tylko i wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytania.
Informacje handlowe będą przekazywane drogą elektroniczną (e-mail) wyłącznie w przypadku, gdy wyraziłeś zgodę na otrzymywanie ich w takiej formie. W każdej chwili możesz zrezygnować z tej opcji na podstronie “Moje konto”, klikając zakładkę “Moje dane”.
- Dane zbierane automatycznie
-
Zbierane automatycznie dane (tzw. pliki cookies) mogą zostać wykorzystane do personalizacji zawartości naszych stron i analizy zachowań użytkowników, jednak w tym zakresie nie są przetwarzane dane, które pozwalają zidentyfikować Klienta. Dane te używane są przez narzędzie Google Analytics w celu dostosowania naszej strony internetowej do potrzeb Klientów i przechowywane są przez okres 50 miesięcy.
Podczas każdego pobytu na naszym portalu automatycznie zbieramy dane dotyczące Twojej wizyty, w tym: adres IP, nazwę domeny, typ systemu operacyjnego itp. Automatycznie pobieramy również dane zawarte w plikach tekstowych cookies, które identyfikują Twoją przeglądarkę w momencie korzystania z naszej strony. Dane te wykorzystywane są w strukturze odseparowanej od jakichkolwiek innych danych i nie posiadamy możliwości ich połączenia np. z kontem użytkownika, ale pozwalają nam na personalizację stron i ofert. W każdej chwili możesz zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć wcześniejsze, wykorzystując stosowne opcje Twojej przeglądarki internetowej.
- Zabezpieczenie danych
-
Naszym Klientom zapewniamy pełne bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów na naszym portalu, ze szczególnym uwzględnieniem prawa do ochrony prywatności. W tym celu gromadzimy tylko niezbędne minimum informacji potrzebnych do realizacji zamówień. Przesyłanie informacji w zakresie Twoich danych osobowych, które podajesz na naszych stronach odbywa się pomiędzy naszym serwerem a Twoim komputerem z użyciem protokołu SSL (Secure Socjet Layer). Administratorzy naszego systemu regularnie kontrolują i ulepszają stosowane przez nas zabezpieczenia. Wszelkie operacje związane z wykonywaniem płatności elektronicznych, w przypadku wyboru takiej opcji, będą następować za pośrednictwem bezpiecznego szyfrowanego połączenia zgodnie z polityką prywatności serwisu PayU. Podjęte przez nas działania mogą okazać się jednak niewystarczające, jeżeli sam nie zachowasz zasad bezpieczeństwa. W szczególności musisz zachować w poufności login i hasło do portalu i nie udostępniać ich osobom trzecim. W celu uniemożliwienia korzystania z Twojego konta osobom nieuprawnionym prosimy o wylogowanie się po zakończeniu korzystania z portalu. Jeśli tego nie uczynisz, portal zrobi to automatycznie po upływie 15 minut.
- Jawne dane osobowe
-
Dane osobowe podane przez Użytkowników w momencie wysłania komentarzy oraz opinii produktów są dostępne dla każdego korzystającego z portalu drukomat.pl i nie podlegają ochronie.
- Inne strony internetowe
-
W ramach portalu drukomat.pl mogą okresowo pojawiać się linki do innych witryn. Takie strony działają niezależnie od portalu i nie są w żaden sposób przez nas nadzorowane. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności, z którymi zalecamy zapoznać się ponieważ nie ponosimy odpowiedzialności za zasady postępowania z danymi w ramach tych stron.
- Inspektor ochrony danych
-
Z dniem 25 maja 2018 r. w naszych strukturach ustanowiony zostaje Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz kontaktować się w każdej sprawie dotyczących ochrony danych osobowych, również w sprawie realizowania Twoich uprawnień związanych z danymi osobowymi.
Z naszym inspektorem danych osobowych – Konradem Grudyszem - kontaktować możesz się pod adresem e-mail iod@drukomat.pl.
Informacje o “cookies”
- 1. Czym są pliki “cookies”
-
Plik “cookie” to ciąg znaków, najczęściej w postaci niewielkiego pliku tekstowego, który zostaje zapisany na urządzeniu końcowym w momencie, gdy odwiedzasz witrynę.
- 2. Do czego używamy plików “cookies”
-
Plików “cookie” używamy by podnieść użyteczność naszej strony i jakość świadczonych usług zgodnie z preferencjami naszych użytkowników. Wykorzystujemy je do anonimowych badań statystycznych związanych z odwiedzinami naszej witryny. Dane zawarte w plikach “cookies” umożliwiają blokowanie wielokrotnego wyświetlania treści użytkownikowi oraz pomagają zwiększyć efektywność reklam.
- 3. Jakich rodzajów plików “cookies” używamy
-
Używamy dwóch rodzajów plików: tymczasowych, które wygasają w momencie wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki oraz stałych, które zostają na urządzeniu użytkownika zgodnie z czasem określonym w parametrach lub usunięcia ich przez użytkownika.
- 4. Dane osobowe
-
Nie wykorzystujemy plików “cookies” do identyfikacji użytkownika a jedynie danych dotyczących połączenia.
- 5. Obsługa i usuwanie plików “cookies”
-
Domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych zezwala na obsługę plików “cookies” na urządzeniu końcowym, można jednak zmienić domyślne ustawienia i blokować ich obsługę. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi, blokowania i usuwania plików “cookies” znajdują się w ustawieniach przeglądarki internetowej. Blokowanie obsługi plików “cookies” może mieć wpływ na obsługę funkcjonalności dostępnych na stronie internetowej.