Sprzedaż online lubi się z drukiem. Opakowanie z nadrukowanym logo i poligraficzne gratisy w przesyłce pomagają kształtować wizerunek marki i wpływać na konsumenckie decyzje zakupowe — na przykład te o ponownym zakupie. Poniżej znajdziesz kilka przykładów udanych połączeń e-commerce’u i druku.
Branża farmaceutyczna
Opakowania na medyczne specyfiki dawno przestały być pozbawionymi wyrazu, szarymi kartonikami z nadrukowaną nazwą i instrukcją dotyczącą dawkowania. Dziś producenci prężnie działają online, a sprzedaż wysyłkowa otwiera drzwi do efektywniejszego wykorzystania druku, wykraczającego poza produkcję kartoników na witaminy i suplementy.
Przykład 1
Opakowania marki IGC wizualnie nawiązują do natury i roślinnego pochodzenia oferowanych produktów. Opakowania z nadrukiem zostały wykonane z cienkiego kartonu w pełnym zadruku, a do przesyłki ze sklepu online dołączana jest wizytówka z papieru zdobnego z białym nadrukiem.



Zobacz w drukomat.pl:
Przykład 2
Mood+, czyli w tym przypadku DobryNastrój+. W jego utrzymaniu mają pomóc suplementy tej marki oraz energetyczna i kolorowa identyfikacja wizualna, odwzorowana na tkaninie, folii i papierze.




Zobacz w drukomat.pl:
Przykład 3
Klasycznie potraktowany temat pudełka i obowiązkowy katalog z ofertą, dorzucany do przesyłki z zamówieniem w celu zaprezentowania szerokiej oferty sklepu i powiązanych produktów. Opakowanie transportowe z nadrukowanym logo to dobry pomysł, który staje się jeszcze lepszy, jeśli pudełko można wykorzystać ponownie.



Zobacz w drukomat.pl:
Branża fashion
Marki modowe działające online mają duże pole do popisu w kwestii wykorzystania drukowanych form promocji. Można powiedzieć, że to one zapoczątkowały zjawisko packvertisingu, czyli reklamowania za pomocą opakowania (przeczytaj o tym więcej tutaj), które dziś jest trendem, również w tradycyjnych modelach sprzedaży. A że druk może wszystko i prawie wszędzie — na papierze, tkaninach, tworzywach czy folii — możliwości zastosowania go w działaniach promocyjnych są niemal nieograniczone.
Przykład 1
Odzieżowy e-commerce, który w swojej komunikacji wykorzystuje szeroką gamę drukowanych produktów — od pudełek fasonowych, po taśmy pakowe, koperty, torby, metki i ulotki. Stonowana paleta kolorystyczna sprawia, że całość tworzy minimalistyczny i nowoczesny look.




Zobacz w drukomat.pl:
Przykład 2
Energetyczna identyfikacja świetnie wpisuje się w DNA sportowej marki odzieżowej. Żywe kolory zestawione z czernią kojarzącą się z siłownią dobrze współgrają z nowoczesnymi i funkcjonalnymi produktami. Move zamiast w ilość, poszło w jakość — pudełka, torby i wizytówki zostały wykonane z papierów premium w pełnym zadruku — również kolorami Pantone.




Zobacz w drukomat.pl:
Przykład 3
Elegancja lubi beż i matowe wykończenie. Męska marka odzieżowa SANNO przeniosła te cechy na drukowane materiały promocyjne i akcesoria do pakowania, zapewniając sobie spójność w odbiorze i skojarzenia z brandem “z wysokiej półki.”
Ciekawostka: matowe wykończenie w druku uzyskuje się za pomocą powlekania papieru folią (matową lub soft touch, która w dotyku przypomina skórkę brzoskwini).



Zobacz w drukomat.pl:
Przeczytaj również:
Branża kosmetyczna
Opakowanie sprzedaje, o czym doskonale wiedzą producenci działający w segmencie beauty. Produkt o ciekawszym opakowaniu będzie popularniejszy niż jego odpowiednik o tym samym składzie, ale prezentujący się gorzej wizualnie. Ta sama zasada dotyczy branży spożywczej. Ludzie kupują oczami i warto ten fakt odnotować, planując działania marketingowe związane z pakowaniem.
Przykład 1
Na bogato, ale eko. Taki kompromis jest możliwy, jeśli dobierze się właściwe produkty. Marka Aurora postawiła na kraftowe torby wielokrotnego użytku, bawełniane koszulki, minimalistyczne pudełka produktowe z niewielką powierzchnią zadruku oraz opakowania sleeve, czyli owijki zastępujące tradycyjne kartoniki.




Zobacz w drukomat.pl:
Opakowania typu sleeve (owijki)
Przykład 2
Efektowne pudełka produktów Sprinkle zostały stonowane minimalistycznym opakowaniem, kojarzącym się z takimi hasłami jak reduce & reuse (w ekologii: ograniczanie i ponowne użycie). Zamiast papieru pakowego — torba bawełniana, zamiast taśmy — sznurek, a całość zamknięta w pudełku z wieczkiem.



Zobacz w drukomat.pl:
Torby bawełniane w kolorze naturalnym
Przykład 3
Zestaw do upiększania paznokci z założenia powinien wyglądać efektownie. Marka PRESSON postawiła na uszlachetniane pudełka produktowe (złocone napisy), “fasonówki” w obustronnym zadruku, neonową bibułę i naklejki.



Zobacz w drukomat.pl:
Więcej inspiracji i ciekawych projektów wykorzystujących druk znajdziesz w naszych kanałach w mediach społecznościowych.

Linki do projektów:
https://www.behance.net/gallery/123823067/IGC-Branding-Packaging
https://www.behance.net/gallery/116177541/Mood-Mais-identidade-visual
https://www.behance.net/gallery/119057147/Vitaceutics
https://www.behance.net/gallery/163091693/T-H-E-L-A-W-N-Brand-Identity-Design
https://www.behance.net/gallery/153140683/Move-Logo-Identity
https://www.behance.net/gallery/167190703/SANNO
https://www.behance.net/gallery/121537455/PressOn-Nails
https://www.behance.net/gallery/161753933/826-Madison-Springkle
https://www.behance.net/gallery/165431191/AURORA-Brand-Identity