Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Dorzuć do paczkiDrukarnia możliwościInspiracjeOpakowania

Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

by Natalia Stępniak 10 sierpnia 2022
Napisany przez: Natalia Stępniak 10 sierpnia 2022
packvertising drukomat

Siła opakowania w handlu jest niekwestionowana, a to w czym znajduje się produkt, czasami sprzedaje lepiej niż niejedna reklama. Dowiedz się, co to takiego packvertising i naucz się wykorzystywać moc tego zjawiska, projektując własne działania marketingowe.


Packvertising zmienia zwykłe opakowania w efektywne narzędzia komunikacji i uzupełnia działania reklamowe w digitalu i outdoorze.


Packvertising – opakowanie jako forma reklamy

Opakowanie od dawna nie służy tylko do ochrony produktu, a jego powierzchnia potrafi być efektywnie wykorzystana, będąc skutecznym nośnikiem reklamowym. Sama nazwa to połączenie słów packaging i advertising, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza reklamę na opakowaniu lub z wykorzystaniem opakowania.


Packvertising to koncepcja zamykająca w sobie wiele elementów. Polega na tym, że opakowanie traktujemy jako niezależny, suwerenny kanał reklamowy. Ważne oczywiście jest też to, żeby komunikacja na nim zawarta była spójna z komunikacją marki, dystrybuowaną w pozostałych kanałach.

Sebastian Śnieciński, CMO w drukomat.pl

Przeczytaj również ten artykuł ↓

packvertising w praktyce

Packvertising jako element strategii reklamowej

Charakterystyczne i wyróżniające się opakowanie stanowi doskonały znak rozpoznawczy marki. Prawdopodobnie znasz przynajmniej kilka przykładów, gdzie identyfikacja wizualna, przekalkowana na opakowanie, uzupełnia pozostałe działania marketingowe i wspiera komunikację, wspaniale kotwicząc w umysłach grup odbiorczych, a także przypadkowych osób, które nigdy nie kupiły żadnego produktu danej marki, ale doskonale wiedzą, kto za nimi stoi (spróbuj sobie przypomnieć podobną sytuację z własnego doświadczenia).

Atrakcyjne opakowanie ma siłę przyciągania i rozbudza chęć zakupu, często niezależnie od tego, co jest w środku.

Opakowanie to więcej niż ochrona produktu

Packvertising to doskonały przykład marketingowego niemarnowania. Podstawowa funkcja opakowania to ochrona produktu podczas transportu, magazynowania i ekspozycji na sklepowych półkach, natomiast wcale nie musi być jedyną. Połączenie użytkowości z działaniami marketingowymi sprawia, że marka wygrywa podwójnie — mając zabezpieczony produkt i dodatkową powierzchnię reklamową, która wspiera sprzedaż.

drukomat instagram

Packvertising to oszczędność

Packvertsing jako koncepcja działań połączonych, daje spore pole do oszczędności. Ponieważ opakowanie jest niezbędnym elementem uzupełniającym produkt, umieszczenie na nim elementów komunikacji marketingowej stanowi działanie optymalizujące wydatki na reklamę. Pudełko, butelka czy doypack stają się dodatkową powierzchnią reklamową, dostępną od ręki i własną, niewymagającą ponoszenia dodatkowych kosztów.

Opakowanie to dźwignia reklamowa, determinująca wybory klientów. Wykorzystaj ją do podnoszenia poziomu sprzedaży.

Przykłady udanego packvertisingu

Ponieważ nic nie działa lepiej na wyobraźnię niż obraz, poniżej znajdziesz kilka ciekawych graficznych przykładów z rynku (i Behance’a!), które pokazują różne aspekty packvertisingu (od storytellingu, po zwiększanie brand awareness czy kierowanie komunikacji do konkretnej grupy docelowej za pomocą opakowania). Spójrz na wybrane projekty i zainspiruj się do zmian we własnych działaniach marketingowych.

Piękny projekt opakowania, które nawiązuje do wartości marki za pomocą minimalistycznego designu i eko surowców. Widać tutaj również konsekwencję (etykieta pojemnika na kosmetyk oraz ochronne pudełko wyglądają jednakowo).

Zobacz więcej.

eko opakowanie
Projekt i grafika: Alexandra Sandu

Pudełko herbaty potrafi opowiedzieć historię! A właściwie nie jedno, a trzy. W projekcie zastosowano ciekawy zabieg graficzny (kontynuacja wzoru na kolejnych opakowaniach), który zachęca do kupna więcej niż jednego produktu.

Więcej tutaj.

opakowania produktowe
Projekt i grafiki : agencja HOOK FOOD dla marki TEA SISTER
opakowania inspiracje
Projekt i grafiki: agencja HOOK FOOD dla marki TEA SISTER

Opakowanie marki PERIOD zostało zaprojektowane tak, aby trafiać do konkretnej grupy docelowej. W czasie poprzedzającym te szczególne dla kobiet dni często pojawia się nieodparta chęć zjedzenia czekolady. Produkt jest odpowiedzią na tę potrzebę, a opakowanie w sposób wymowny komunikuje w jakim „okresie” po niego sięgać.

Cały projekt można obejrzeć tutaj.

obwoluta na produkty
Projekt i grafika: Iliyana Kostova 

Kolejne opakowanie z pewnością wyróżni się na półce z ciepłymi napojami. W identyfikacji zostały zastosowane ilustracje, które nawiązują do ceremonii picia herbaty, a twarze postaci umieszczonych na etykietach, wyrażające błogość, kierują wyobraźnię w stronę wysublimowanego smaku herbaty, zachęcając do zakupu.

Zobacz więcej tutaj.

Projekt i grafika: Natalya Tariq

Podpowiedź:

Zaproszenie do współpracy znanej osoby ze świata artystycznego to świetne posunięcie marketingowe, a umieszczenie powstałej w wyniku takiej kooperacji ilustracji na opakowaniach to doskonały wyróżnik i bonus do rozpoznawalności, ponieważ twórczyni lub twórca prawdopodobnie również będą chcieli się pochwalić projektem we własnych mediach (np. społecznościowych).


Ostatni projekt łączy w sobie użytkową funkcję opakowania z miejscem ekspozycji brandingu, a także stanowi świetny przykład zastosowania personalizacji (imię osoby zamawiającej miesięczną subskrypcję suplementów). Dzięki temu, że pudełko pełni funkcję podajnika, każdy, kto będzie sięgać po swoją codzienną porcję witamin, zetknie się również z identyfikacją wizualną marki.

Więcej o tym projekcie tutaj.

Projekt i grafika: Camille Perrin-Smail

Masz pomysł na opakowanie, ale nie wiesz od czego zacząć?

→ Tutaj znajdziesz mnóstwo świetnych osób, specjalizujących się w projektowaniu, które pomogą ci stworzyć projekt od strony graficznej.

A gdy już będziesz mieć wymarzony projekt, opakowania wydrukujesz → tutaj.

Masz pytania lub szukasz czegoś niestandardowego? Napisz do nas, pomożemy.

Przeczytaj również ↓

Opakowania pełne energii! Projekty, które pobudzają lepiej niż poranna kawa

Grafika na okładce: Julia Brok

0 komentarz
1
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Obierz kierunek na etykiety!
następny post
Gdzie szukać kreatywnych inspiracji?

Zobacz również

Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

12 maja 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

22 kwietnia 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

14 marca 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

6 lutego 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

10 stycznia 2025

Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

13 grudnia 2024

Co powinna zawierać pieczątka firmowa? Jakie są wymogi?

27 listopada 2024

Papier firmowy – co powinien zawierać?

27 listopada 2024

Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po...

8 listopada 2024

Drukarnia możliwości

21 października 2024

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę