Uszlachetnienia premium już roztaczają swój blask w kolejnej kategorii produktowej. Z tej okazji przygotowaliśmy dla ciebie inspiracyjny poradnik, w którym pokazujemy jak zastosować spektakularne efekty druku 3D w projektach opakowań.
Uszlachetnienia standardowe a uszlachetnienia premium — poznaj różnice
Zanim przejdziemy do widowiskowych przykładów, kilka zdań na temat samych uszlachetnień. Które należą do grupy uszlachetnień standardowych, a które mieszczą się w kategorii premium?
Celem obu grup uszlachetnień jest podniesienie walorów estetycznych wydruków. Do uszlachetnień standardowych należą takie rozwiązania poligraficzne jak:
- foliowanie: folia błyszcząca, matowa, antyzarysowaniowa, soft touch — pokrywa się nimi całą powierzchnię wydruku,
- lakierowanie: lakier wybiórczy UV, za pomocą którego eksponuje się wybrane elementy graficzne projektu).
Efekt 3D – cecha charakterystyczna uszlachetnień premium
Uszlachetnienia z grupy premium obejmują te same zabiegi (foliowanie i lakierowanie), ale pozwalają na osiąganie niesamowitych efektów, kierujących percepcję odbiorców w stronę takich pojęć jak luksus, nowoczesność i oryginalność.
Foliowanie: tutaj do wyboru mamy całą kolekcję błyszczących folii 3D w kolorach: złota, srebrna, czerwona, miedziana, różowo-złota oraz folia holograficzna — folia może zostać zastosowana wybiórczo (pokrywać wybrane elementy projektu graficznego).
Lakierowanie: za pomocą lakieru 3D UV podkreślane są wybrane elementy graficzne projektu do druku.
![](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/PL_baner_wzornik_uszlachetnien-premium-1024x429.jpg)
Przykłady zastosowania uszlachetnień premium w projektach opakowań
Poniżej znajdziesz kilka projektów, w których postawiono na uszlachetnienia premium. Pojawią się propozycje ociekające złotem w wersji na bogato, jak również te stonowane i minimalistyczne, w których uszlachetnienie jest tylko estetycznym akcentem, a pierwsze skrzypce gra cicha elegancja.
Detal, który robi różnicę
Ekskluzywność tych opakowań została podkreślona delikatnymi pociągnięciami folią 3D w kilku kolorach oraz typografią, subtelnie wyróżnioną lakierem UV 3D.
![pudełka premium](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/lucid-1-1024x674.jpg)
![pudełka ze złoceniem](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/lucid-2-1024x680.jpg)
![pudełka lakierowane](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/lucid-3.jpg)
Pastelowe kolory i szlachetne akcenty
W tym projekcie złoto pojawia się w towarzystwie pastelowych odcieni, co podnosi wrażenia estetyczne i dodaje opakowaniom elegancji. Złotą folią wyeksponowano logo i nazwę marki.
![pudełka pastelowe druk](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/anna-1-1024x622.jpg)
![pudełka z wieczkiem](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/anna-2-1024x694.jpg)
![pudełka zdobione](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/anna-3-1024x685.jpg)
📦 Własne pudełka z wieczkiem zamówisz tutaj.
CIEKAWOSTKA
Uszlachetnienia premium wchodzą w aktualne trendy (poli)graficzne, a ich wielki powrót prognozowany jest na rok 2024. Wykończenie, jakie oferuje druk premium, stanowi przeciwwagę projektowania w duchu minimalizmu i jest odpowiedzią na potrzeby grup odbiorczych poszukujących stymulantów multisensorycznych, pomagających podejmować decyzje w procesie zakupowym.
Przeczytaj również:
Wszystkie oczy na mnie, czyli folia miedziana w wersji na bogato
Efekt bogactwa manifestuje się w tym projecie zarówno w nietypowej formie opakowania, jak i błyszczących zdobieniach w kolorze miedzi, które dodają całości hipnotyzującej wyjątkowości.
![pudełka nietypowe druk](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/na-bogato-1-1024x562.jpg)
![produkcja pudełek](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/na-bogato-2.jpg)
![](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/na-bogato-3.jpg)
❓ Szukasz nietypowego kształtu opakowania, którego nie ma w podstawowej ofercie Drukomatu? Wyślij zapotrzebowanie na kalkulacje@drukomat.pl, przygotujemy dla ciebie indywidualną ofertę.
Złota folia 3D w towarzystwie czerni
Niech dobre samopoczucie na widok równo przyciętej i błyszczącej brody po wizycie u barbera trwa jak najdłużej! A przedłużyć je może luksusowe opakowanie produktu do pielęgnacji, w którym złoto na czarnym matowym tle błyszczy równie efektownie.
![pudełka złocone](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/broda-1024x679.jpg)
📦 Własne opakowania produktowe zamówisz tutaj.
Zobacz również inne produkty w kategorii DRUK PREMIUM.
Uszlachetnienia punktowe lakierem UV 3D
W tym projekcie postawiono na efekty wizualne i haptyczne. Wzór z kropek na opakowaniu można zobaczyć, ale również poczuć, dotykając pudełka z zamkniętymi oczami.
![pudełka produktowe druk](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/mere-0-1-1024x675.jpg)
![pudełka lakierowane](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/mere-1.jpg)
![druk pudełek](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/mere-2-1024x676.jpg)
Przeczytaj również:
Holograficzne elementy graficzne
To byłby skromny i podobny do wielu projekt, ale przełamanie go akcentem “glamour” – wzorem graficznym z holograficznej folii, mieniącej się pod wpływem światła — nadało mu zdecydowanej oryginalności.
![pudełka premium](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/holo-1-2.jpg)
![druk pudełek holo](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/holo-2-1.jpg)
![druk z folią holograficzną](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/holo-3.jpg)
Luksusowa owijka
Opakowanie typu sleeve (owijka) może zamienić najskromniejszy produkt w obiekt pożądania! Uszlachetniana owijka — tutaj złotą folią — sprawdzi się zarówno w nowym projektach opakowań, jak i w sytuacji, kiedy odświeżenia wymaga istniejąca seria opakowań.
![opakowania sleeve](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/owijka-1-1024x737.jpg)
![opakowanie owijka](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/owijka-2-1024x751.jpg)
![pudełko owijka](https://www.drukomat.pl/blog/wp-content/uploads/owijka-3-1024x749.jpg)
Własne opakowania typu sleeve zamówisz tutaj.
Zobacz więcej inspiracji z kategorii druk premium:
Źródła projektów zaprezentowanych w artykule:
https://www.behance.net/gallery/158580827/Marie-Valencia-for-Lucid-Chocolatier
https://www.behance.net/gallery/105661193/ANNA-THIERRY
https://www.behance.net/gallery/74011079/A-Seriously-Good-Gift
https://www.behance.net/gallery/120634529/Barbershop-Brand-Identity-and-Packaging-Design
https://www.behance.net/gallery/78974035/Mere-Skincare
https://www.behance.net/gallery/173515027/Packaging-Design-Concepts
https://www.behance.net/gallery/105490643/Zest-Specialty-Coffee