Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Zlecasz projekt do druku? Na to zwróć uwagę

      27 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Targi, konferencje, wydarzenia. Przygotuj się z nami

      20 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Jak projektować treści w katalogach?

      13 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Drukuj zwinnie! Poligraficzne protipy i printhacki

      6 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych…

      27 lutego 2023

  • Czujne oko Detepa
    • Czujne oko Detepa

      Czujne oko Detepa #3 Noworoczna odpytka

      10 stycznia 2023

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim COD #2 Czujne oko Detepa: “To zależy”

      15 listopada 2022

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim #COD: Czujne oko Detepa: Pliki do druku…

      18 października 2022

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

      Opakowania

      Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie….

      1 sierpnia 2022

      Opakowania

      Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować…

      26 lipca 2021

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jak projektować treści w katalogach?

      13 marca 2023

      Inspiracje

      Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych…

      27 lutego 2023

      Inspiracje

      Na grubo! Ponadczasowe fonty bezszeryfowe w wersji bold

      20 lutego 2023

      Inspiracje

      Reklama zewnętrzna w zgodzie z przestrzenią miejską

      13 lutego 2023

      Inspiracje

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Zlecasz projekt do druku? Na to zwróć uwagę

      27 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Targi, konferencje, wydarzenia. Przygotuj się z nami

      20 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Jak projektować treści w katalogach?

      13 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Drukuj zwinnie! Poligraficzne protipy i printhacki

      6 marca 2023

      Drukarnia możliwości

      Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych…

      27 lutego 2023

  • Czujne oko Detepa
    • Czujne oko Detepa

      Czujne oko Detepa #3 Noworoczna odpytka

      10 stycznia 2023

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim COD #2 Czujne oko Detepa: “To zależy”

      15 listopada 2022

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim #COD: Czujne oko Detepa: Pliki do druku…

      18 października 2022

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

      Opakowania

      Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie….

      1 sierpnia 2022

      Opakowania

      Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować…

      26 lipca 2021

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jak projektować treści w katalogach?

      13 marca 2023

      Inspiracje

      Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych…

      27 lutego 2023

      Inspiracje

      Na grubo! Ponadczasowe fonty bezszeryfowe w wersji bold

      20 lutego 2023

      Inspiracje

      Reklama zewnętrzna w zgodzie z przestrzenią miejską

      13 lutego 2023

      Inspiracje

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Dorzuć do paczkiDrukarnia możliwościInspiracjeReklama

Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych modelach biznesowych

by Natalia Stępniak 27 lutego 2023
Napisany przez: Natalia Stępniak 27 lutego 2023
opakowania i torby papierowe

Jak pakować, aby dać się zapamiętać? I czy opakowanie może wpływać pozytywnie na doświadczenie zakupowe i postrzeganie marki?

Opakowania są wszędzie. Korzystają z nich zarówno firmy prowadzące działalność w formule stacjonarnej, jak i te działające w modelu e-commerce. W mniejszym stopniu, ale jednak — opakowania pojawiają się również tam, gdzie działalność opiera się na usługach. Zobacz, jak je kreatywnie wykorzystać w różnych modelach prowadzenia biznesu.

Scenariusz 1: Fizyczne produkty sprzedawane online

Marka sprzedająca online może z powodzeniem wykorzystywać opakowanie i drukowane materiały wysyłkowe jako dodatkową powierzchnię reklamową i przestrzeń do komunikacji z osobami, które nabywają jej produkty. Do dyspozycji jest cały wachlarz poligraficznych propozycji — od opakowań produktowych, po pudełka transportowe, koperty kurierskie, vouchery, karnety czy papierowe torby z nadrukiem.

Poniżej: minimalistyczne pudełka produktowe z papieru typu kraft o niskiej gramaturze.

pudełka produktowe
Projekt i zdjęcia: © DOMINGO. ™

Pudełka z wieczkiem i torby papierowe premium z grafiką nawiązującą do oleistej formuły kosmetyków.

torby reklamowe
Projekt i zdjęcia: © DOMINGO. ™
pudełka reklamowe
Projekt i zdjęcia: © DOMINGO. ™

Zobacz torby papierowe premium.

Opakowania i pozostałe wydruki dla e-commerce to również ogromna przestrzeń do personalizacji. Zindywidualizowane opakowania (zaprojektowane tak, aby przed wysyłką można było dopisać imię lub podziękowania) albo personalizowane vouchery z imiennym kodem rabatowym z powodzeniem sprawdzą się jako element marketingu opartego na wartościach, poprawiając retencję oraz wzmacniając więzi pomiędzy marką a nabywcami.

Przeczytaj również ↓

Zapakuj to w papier! Obok tych opakowań nie przejdziesz obojętnie

 Scenariusz 2: Fizyczne produkty sprzedawane stacjonarnie

Pakowanie zakupów w sklepach stacjonarnych może być wartością dodaną do produktu pod warunkiem, że nie ogranicza się do zwykłej plastikowej torby. Papier pakowy z logo marki lub torba reklamowa równie atrakcyjna co sam produkt mogą podnosić wartość nabywanej rzeczy i wywoływać poczucie, że do zakupów dorzucono coś ekstra. Pakowanie towaru na miejscu ma w sobie pewną magię — wywołuje efekt wręczanego prezentu, a kto z nas nie lubi ich dostawać?

W księgarni Jose Barba Librero wiedzą, jak wykorzystać moc pakowania i sprawić, że każde zakupy w tym miejscu są jak urodziny.

papier pakowy z nadrukiem
Projekt i zdjęcia: © TORO PINTO

Papier pakowy z estetycznym nadrukiem nawiązującym do identyfikacji wizualnej księgarni. Własny możesz zamówić tutaj. Sprawdź również produkt komplementarny. 🙂

eko torby papierowe
Projekt i zdjęcia: © TORO PINTO
torby papierowe reklamowe
Projekt i zdjęcia: © TORO PINTO

Torby z gładkiego kraftu. Podobne zamówisz tutaj.

Zobacz pozostałe torby reklamowe.

Scenariusz 3: Fizyczne produkty sprzedawane w modelu hybrydowym (online i offline)

Często bywa tak, że marka nie ogranicza się do jednego kanału sprzedaży. Produkty można nabyć zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W takim przypadku powiększa się również wachlarz poligraficznych produktów, które można wykorzystać w procesie pakowania i wysyłki oraz w działaniach marketingowych. Pudełka produktowe będzie można zunifikować w obu kanałach (jednakowe dla sklepu stacjonarnego i internetowego), oszczędzając na kosztach produkcji.

Na etapie pakowania może być już inaczej i warto wprowadzić różnice z myślą o osobach, które kupują w obu miejscach — torby papierowe z nadrukiem będą odpowiednie do pakowania produktów nabywanych stacjonarnie, w online sprawdzą się wzmocnione pudełka fasonowe, zabezpieczające przesyłkę przed uszkodzeniem.

Poniżej: minimalistyczne pudełka produktowe typu gift box z naturalnego kartonu z delikatnym nadrukiem w kolorze Pantone 7404 C oraz “fasonówki” z grubszego surowca, zaprojektowane na potrzeby wysyłki (żółte z szarym nadrukiem).

pudełka produktowe kostka
Projekt i grafika: © Serhii Shakh

Zestaw wysyłkowy uzupełniają koperty kurierskie, które uzupełniają identyfikację wizualną marki. Ciepła i stonowana paleta kolorystyczna pasuje do charakterystyki produktów i kojarzy się z wypoczynkiem w nowoczesnym domowym zaciszu.

koperty kurierskie
Projekt i grafika: © Serhii Shakh

Zamawiasz u nas opakowania? Zajrzyj na YouTube i zobacz tutoriale.

Scenariusz 4: Działalność usługowa (brak fizycznych produktów)

Usług nie da się zapakować, ale doświadczenie zakupowe już tak. Drukowany podarunek na start będzie pracować na dobre relacje z osobą po drugiej stronie biznesowej relacji. Wysłanie nawet skromnego zestawu, złożonego z notatnika, długopisu, mini-katalogu z prezentacją usług i bawełnianej torby z logo marki to plus do reputacji, nawet jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Podobne zestawy wykorzystuje się nie tylko w relacjach z klientami i kontrahentami, ale coraz częściej również i pracownikami. Welcome packi z okazji pierwszego dnia pracy lub jubileuszowe gift boxy to inwestycja w wizerunek marki, która w ten sposób zyskuje w oczach osób obserwujących jej działania employer brandingowe, jak również samych pracowników.

Na bogato: welcome packi zaprojektowane dla firmy LG przez STUDIO SAWORL.

welcome packi
Projekt i grafiki: © STUDIO SAWORL
pudełka fasonowe
Projekt i grafiki: © STUDIO SAWORL
druk broszur
Projekt i grafiki: © STUDIO SAWORL

Więcej opakowaniowych inspiracji znajdziesz tutaj ↓

Ecommerce dobrze przypakowany

Źródła projektów zaprezentowanych w artykule:

https://www.behance.net/gallery/134755385/Kyma

https://www.behance.net/gallery/155858045/Alma-Natural-Care

https://www.behance.net/gallery/97743219/LG-U-Welcome-Kit

https://www.behance.net/gallery/100449695/JOSE-BARBA-LIBRERO-VINTAGE-BOOK-STORE

druk opakowańdruk reklamowyopakowaniatorby bawełniane z nadrukiemtorby papierowetorby reklamowetorby reklamowe z nadrukiem
0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Natalia Stępniak

Fanka nieszablonowych pomysłów i poszukiwaczka marketingowych trendów. W drukomat.pl odpowiedzialna za komunikację i media społecznościowe.

poprzedni post
Na grubo! Ponadczasowe fonty bezszeryfowe w wersji bold
następny post
Drukuj zwinnie! Poligraficzne protipy i printhacki

Zobacz również

Zlecasz projekt do druku? Na to zwróć uwagę

27 marca 2023

Targi, konferencje, wydarzenia. Przygotuj się z nami

20 marca 2023

Jak projektować treści w katalogach?

13 marca 2023

Drukuj zwinnie! Poligraficzne protipy i printhacki

6 marca 2023

Na grubo! Ponadczasowe fonty bezszeryfowe w wersji bold

20 lutego 2023

Reklama zewnętrzna w zgodzie z przestrzenią miejską

13 lutego 2023

Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

6 lutego 2023

Dobrze się składa! Ulotka DL bez tajemnic

31 stycznia 2023

Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

24 stycznia 2023

Ecommerce dobrze przypakowany

17 stycznia 2023

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Pinterest Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I – pismo odręczne.

    6 grudnia 2016
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.


Powrót na górę