Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Dorzuć do paczkiDrukarnia możliwościInspiracjeReklama

Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych modelach biznesowych

by Natalia Stępniak 27 lutego 2023
Napisany przez: Natalia Stępniak 27 lutego 2023
opakowania i torby papierowe

Jak pakować, aby dać się zapamiętać? I czy opakowanie może wpływać pozytywnie na doświadczenie zakupowe i postrzeganie marki?

Opakowania są wszędzie. Korzystają z nich zarówno firmy prowadzące działalność w formule stacjonarnej, jak i te działające w modelu e-commerce. W mniejszym stopniu, ale jednak — opakowania pojawiają się również tam, gdzie działalność opiera się na usługach. Zobacz, jak je kreatywnie wykorzystać w różnych modelach prowadzenia biznesu.

Scenariusz 1: Fizyczne produkty sprzedawane online

Marka sprzedająca online może z powodzeniem wykorzystywać opakowanie i drukowane materiały wysyłkowe jako dodatkową powierzchnię reklamową i przestrzeń do komunikacji z osobami, które nabywają jej produkty. Do dyspozycji jest cały wachlarz poligraficznych propozycji — od opakowań produktowych, po pudełka transportowe, koperty kurierskie, vouchery, karnety czy papierowe torby z nadrukiem.

Poniżej: minimalistyczne pudełka produktowe z papieru typu kraft o niskiej gramaturze.

pudełka produktowe
Projekt i zdjęcia: © DOMINGO. ™

Pudełka z wieczkiem i torby papierowe premium z grafiką nawiązującą do oleistej formuły kosmetyków.

torby reklamowe
Projekt i zdjęcia: © DOMINGO. ™
pudełka reklamowe
Projekt i zdjęcia: © DOMINGO. ™

Zobacz torby papierowe premium.

Opakowania i pozostałe wydruki dla e-commerce to również ogromna przestrzeń do personalizacji. Zindywidualizowane opakowania (zaprojektowane tak, aby przed wysyłką można było dopisać imię lub podziękowania) albo personalizowane vouchery z imiennym kodem rabatowym z powodzeniem sprawdzą się jako element marketingu opartego na wartościach, poprawiając retencję oraz wzmacniając więzi pomiędzy marką a nabywcami.

Przeczytaj również ↓

Zapakuj to w papier! Obok tych opakowań nie przejdziesz obojętnie

 Scenariusz 2: Fizyczne produkty sprzedawane stacjonarnie

Pakowanie zakupów w sklepach stacjonarnych może być wartością dodaną do produktu pod warunkiem, że nie ogranicza się do zwykłej plastikowej torby. Papier pakowy z logo marki lub torba reklamowa równie atrakcyjna co sam produkt mogą podnosić wartość nabywanej rzeczy i wywoływać poczucie, że do zakupów dorzucono coś ekstra. Pakowanie towaru na miejscu ma w sobie pewną magię — wywołuje efekt wręczanego prezentu, a kto z nas nie lubi ich dostawać?

W księgarni Jose Barba Librero wiedzą, jak wykorzystać moc pakowania i sprawić, że każde zakupy w tym miejscu są jak urodziny.

papier pakowy z nadrukiem
Projekt i zdjęcia: © TORO PINTO

Papier pakowy z estetycznym nadrukiem nawiązującym do identyfikacji wizualnej księgarni. Własny możesz zamówić tutaj. Sprawdź również produkt komplementarny. 🙂

eko torby papierowe
Projekt i zdjęcia: © TORO PINTO
torby papierowe reklamowe
Projekt i zdjęcia: © TORO PINTO

Torby z gładkiego kraftu. Podobne zamówisz tutaj.

Zobacz pozostałe torby reklamowe.

Scenariusz 3: Fizyczne produkty sprzedawane w modelu hybrydowym (online i offline)

Często bywa tak, że marka nie ogranicza się do jednego kanału sprzedaży. Produkty można nabyć zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W takim przypadku powiększa się również wachlarz poligraficznych produktów, które można wykorzystać w procesie pakowania i wysyłki oraz w działaniach marketingowych. Pudełka produktowe będzie można zunifikować w obu kanałach (jednakowe dla sklepu stacjonarnego i internetowego), oszczędzając na kosztach produkcji.

Na etapie pakowania może być już inaczej i warto wprowadzić różnice z myślą o osobach, które kupują w obu miejscach — torby papierowe z nadrukiem będą odpowiednie do pakowania produktów nabywanych stacjonarnie, w online sprawdzą się wzmocnione pudełka fasonowe, zabezpieczające przesyłkę przed uszkodzeniem.

Poniżej: minimalistyczne pudełka produktowe typu gift box z naturalnego kartonu z delikatnym nadrukiem w kolorze Pantone 7404 C oraz “fasonówki” z grubszego surowca, zaprojektowane na potrzeby wysyłki (żółte z szarym nadrukiem).

pudełka produktowe kostka
Projekt i grafika: © Serhii Shakh

Zestaw wysyłkowy uzupełniają koperty kurierskie, które uzupełniają identyfikację wizualną marki. Ciepła i stonowana paleta kolorystyczna pasuje do charakterystyki produktów i kojarzy się z wypoczynkiem w nowoczesnym domowym zaciszu.

koperty kurierskie
Projekt i grafika: © Serhii Shakh

Zamawiasz u nas opakowania? Zajrzyj na YouTube i zobacz tutoriale.

Scenariusz 4: Działalność usługowa (brak fizycznych produktów)

Usług nie da się zapakować, ale doświadczenie zakupowe już tak. Drukowany podarunek na start będzie pracować na dobre relacje z osobą po drugiej stronie biznesowej relacji. Wysłanie nawet skromnego zestawu, złożonego z notatnika, długopisu, mini-katalogu z prezentacją usług i bawełnianej torby z logo marki to plus do reputacji, nawet jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Podobne zestawy wykorzystuje się nie tylko w relacjach z klientami i kontrahentami, ale coraz częściej również i pracownikami. Welcome packi z okazji pierwszego dnia pracy lub jubileuszowe gift boxy to inwestycja w wizerunek marki, która w ten sposób zyskuje w oczach osób obserwujących jej działania employer brandingowe, jak również samych pracowników.

Na bogato: welcome packi zaprojektowane dla firmy LG przez STUDIO SAWORL.

welcome packi
Projekt i grafiki: © STUDIO SAWORL
pudełka fasonowe
Projekt i grafiki: © STUDIO SAWORL
druk broszur
Projekt i grafiki: © STUDIO SAWORL

Więcej opakowaniowych inspiracji znajdziesz tutaj ↓

Ecommerce dobrze przypakowany

Źródła projektów zaprezentowanych w artykule:

https://www.behance.net/gallery/134755385/Kyma

https://www.behance.net/gallery/155858045/Alma-Natural-Care

https://www.behance.net/gallery/97743219/LG-U-Welcome-Kit

https://www.behance.net/gallery/100449695/JOSE-BARBA-LIBRERO-VINTAGE-BOOK-STORE

druk opakowańdruk reklamowyopakowaniatorby bawełniane z nadrukiemtorby papierowetorby reklamowetorby reklamowe z nadrukiem
0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Na grubo! Ponadczasowe fonty bezszeryfowe w wersji bold
następny post
Drukuj zwinnie! Poligraficzne protipy i printhacki

Zobacz również

Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

12 maja 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

22 kwietnia 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

14 marca 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

6 lutego 2025

Roll up – co to znaczy?

14 stycznia 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

10 stycznia 2025

Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

13 grudnia 2024

Co powinna zawierać pieczątka firmowa? Jakie są wymogi?

27 listopada 2024

Papier firmowy – co powinien zawierać?

27 listopada 2024

Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po...

8 listopada 2024

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę