Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Dorzuć do paczkiDrukarnia możliwościNowości w DRUKOMAT.PLReklama

Wykorzystaj druk, #DORZUĆDOPACZKI i rozkręć swój ecommerce! Historia z marką obuwniczą w tle

by Natalia Stępniak 12 marca 2021
Napisany przez: Natalia Stępniak 12 marca 2021
produkty dla w ecommerce

Ecommerce rośnie w siłę. Potwierdzają to statystyki, trendy, zachowania konsumentów i dynamicznie rosnąca liczba sklepów internetowych. Jak wykorzystać ten moment i rozkręcić sprzedaż online? I drugie pytanie, równie ważne – w jaki sposób skutecznie połączyć wirtualny wymiar prowadzenia biznesu z tym bardziej namacalnym, który oferuje świat druku?

Liczby nie kłamią

Rynek sprzedaży internetowej ekspanduje, a sytuacja globalna tylko temu sprzyja. Widać to na przykładach nie tylko Polski, ale i całego świata. Ograniczenia w przemieszczaniu się czy prowadzeniu biznesu stacjonarnego, wynikające z restrykcji epidemicznych oraz postępująca od lat digitalizacja społeczeństw, wpływają na zjawisko transformacji nawyków konsumenckich z tradycyjnych kanałów sprzedaży w kierunku świata cyfrowego.

Źródło: Raport Digital 2021, Hootsuite (link do raportu znajdziesz u dołu strony)

Patrząc na wartość rynku, e-commerce w Polsce przebił już 100 mld zł, a to zapewne nie koniec. Estymuje się, że dynamika wzrostu utrzyma się jeszcze przynajmniej przez ten rok. Widać też ogromne zmiany w podejściu firm do e-commerce. Nie jest to już dodatkowy kanał sprzedaży ale kluczowa część biznesu. Na e-commerce otwierają się mali i duzi przedsiębiorcy. Powstało prawie 12 000 e-sklepów, ale też na kanał cyfrowy przychylniej spojrzeli duzi producenci.

Raport “Co (u)gryzie ecommerce 2021, Mobile Institute i Izba Gospodarki Elektronicznej (link do raportu poniżej)

Jak ma się do tego papier?

Można by pomyśleć, że druk stoi w kontrze do świata cyfrowego, a przez niektórych postrzegany jest nawet jako relikt przeszłości. Okazuje się jednak, że papier jeszcze długo nie będzie miał konkurencji na stałe zagrażającej jego roli w działaniach marketingowych. Dlaczego? Ponieważ jest doskonałym nośnikiem emocji, co pokazuje doświadczenie użytkowników, którzy kiedykolwiek mieli styczność z reklamą w formie drukowanej oraz przeprowadzone badania, między innymi przez agencję Millward Brown (The Print Campaign Analysis Prepared for MPA by Millward Brown), a także kanadyjską pocztę.


Materiały marketingowe w wersji papierowej są lepiej przyjmowane niż reklamy cyfrowe. Fizyczne media drukowane silniej oddziałują na mózg, pozostawiają głębszy ślad podobny do tego, jaki powstaje w wyniku bezpośredniego kontaktu z produktem.


Wykorzystywanie drukowanych materiałów reklamowych to wciąż skuteczny sposób na wyróżnienie się i wygranie walki o uwagę klienta. Konsumenci chcą mieć coś trwałego, namacalnego. Zaangażowanie wielu zmysłów w interakcji z czymś fizycznym sprawia, że działania marketingowe są skuteczniejsze, a przekaz zostaje z odbiorcą komunikacji na dłużej.

Jak to wykorzystać w działaniach promocyjnych swojej marki?

Postaw na komunikację dostosowaną do grupy docelowej i przenieś ją na papier. Jeśli wśród twoich klientów większość to osoby w wieku 18-25 nie sil się na oficjalny ton, a raczej pokaż, że ty i twoi odbiorcy mówicie tym samym językiem.

Pocztówka z komunikacją identyfikującą się z odbiorcami
Ulotka z mottem, które odzwierciedla wartości i nastroje grupy docelowej

Grunt to dobra historia!

Opowiedz taką, którą odbiorcy będą chcieli zabrać ze sobą i podzielić – z rodziną, znajomymi, kolegami z pracy. Materiały drukowane – np. katalog – pomogą ci tę opowieść wynieść poza świat cyfrowy.


MARKETING NIE DOTYCZY JUŻ RZECZY, KTÓRE ROBISZ, ALE HISTORII, KTÓRE OPOWIADASZ.


Te znamienne słowa wypowiedział guru marketingu, Seth Godin. Dobra historia to gwarancja sukcesu – wciąga, zostaje w głowie i rozpala emocje, a to one właśnie determinują lepsze zapamiętywanie.

Unboxing to część tej historii

Niech moment odpakowywania paczki stanie się częścią twojej opowieści i swego rodzaju wstępem do tego, co czeka odbiorcę po otwarciu przesyłki. Powoli skaluj napięcie, proponując konkretne akcje, które twój klient może wykonać. Zaktywizuj go do dalszego działania, nakłoń do podzielenia się tym, co dostał. Zaoferuj nowe produkty jako elementy uzupełniające do zrealizowanego już zamówienia lub takie, na których sprzedaży tobie zależy. Pamiętaj, że cały czas jesteś w chwili, gdy twój klient rozpakowuje paczkę od ciebie, a to jak odbiorca oceni ten moment będzie rzutowało na ocenę całego doświadczenia zakupowego.

Papier pakowy z nadrukiem
Taśma pakowa z brandingiem

Co jeszcze możesz zrobić?

Postaw na indywidualny przekaz! Pokaż, że zależy ci na wszystkich, ale każdego z osobna traktujesz jak dobrego znajomego. Pomoże ci w tym personalizacja, która pozwala wejść w interakcję z odbiorcą i sprawia, że skojarzenie z marką wywołuje pozytywne emocje. Możliwość zwrócenia się do odbiorcy po imieniu, nadanie indywidualnego kodu rabatowego czy złożenie urodzinowych życzeń – to jedne z najbardziej obrazowych i popularnych przykładów personalizacji. Pomysłów na uczynienie komunikacji bardziej osobistą jest oczywiście dużo więcej!

Voucher z dedykowanym rabatem dla znajomych
Kartka z podziękowaniami

Więcej produktów personalizowanych znajdziesz tutaj:

Personalizowane materiały reklamowe – sposób na lepszą komunikację

Packvertising czyli rola opakowania w działaniach marketingowych

Wygląd opakowania determinuje decyzję o zakupie, a w przypadku działań w obszarze ecommerce, ma znaczenie również na etapie rozpakowywania zamówienia.

Opakowanie jest często pierwszym i ostatnim punktem styku z konsumentami, a zatem stanowi podstawową część marketingu mix. W okresie charakteryzującym się recesją i sporym rozdrobnieniem rynku, rola opakowania nabiera jeszcze bardziej fundamentalnego znaczenia.

(Packvertising: packaging as an advertising lever,  blog Packly)

Więcej na temat roli opakowania w ecommerce pisaliśmy tutaj.👇 Zachęcamy cię do zapoznania się również z tym artykułem.

Wyróżnij się! Rola opakowania w e-commerce

Krótkie podsumowanie

Wiesz już, że mariaż świata cyfrowego z fizycznym jest nie tylko możliwy, ale i niezbędny. Zadbaj o swojego klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej i z pomocą materiałów drukowanych spraw, że zapamięta zakupy u Ciebie na długo, ale też wróci, powodowany pozytywnymi wrażeniami.


Źródła:

Dostęp do raportu Co (u)gryzie ecommerce 2021: https://mobileinstitute.eu/ecommerce#request-pub

Raport Digital 2021, Hootsuite: https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report

Packvertising: packaging as an advertising lever: https://blog.pack.ly/en/packvertising-packaging-as-an-advertising-lever/


0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Hygge Nights & drukomat.pl. Poznaj kulisy współpracy
następny post
Ułatw sobie pracę! Zbiór materiałów i narzędzi dla osób przygotowujących projekty do druku

Zobacz również

Roll up – co to znaczy?

14 stycznia 2025

Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po...

8 listopada 2024

Drukarnia możliwości

21 października 2024

Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

26 września 2024

Sitodruk – co to jest? na czym polega?

26 września 2024

GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się...

2 września 2024

Druk cyfrowy – Co to jest? Na czym...

26 sierpnia 2024

Druk Offsetowy – co to jest?

26 sierpnia 2024

Jak reklamować firmę?

5 sierpnia 2024

Poligraficzne bestsellery w świątecznej odsłonie

30 października 2023

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę