Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Kalendarze firmowe jako skuteczny prezent reklamowy. Dlaczego wciąż…

      17 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Drukarnia możliwości

      Gdzie można kupić pocztówki i ile kosztują?

      5 czerwca 2025

      Drukarnia możliwości

      Psychologia kolorów w druku: jak wpływa na decyzje…

      3 czerwca 2025

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Recykling materiałów drukowanych: praktyczne porady dla firm

      18 czerwca 2025

      Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Jakie wymiary pudełek wysyłkowych do paczkomatu? Sprawdź!

      26 maja 2025

      Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Inspiracje

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Inspiracje

      Kiedy dać zaproszenie na ślub?

      7 lipca 2025

      Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Kalendarze firmowe jako skuteczny prezent reklamowy. Dlaczego wciąż…

      17 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Drukarnia możliwości

      Gdzie można kupić pocztówki i ile kosztują?

      5 czerwca 2025

      Drukarnia możliwości

      Psychologia kolorów w druku: jak wpływa na decyzje…

      3 czerwca 2025

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Recykling materiałów drukowanych: praktyczne porady dla firm

      18 czerwca 2025

      Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Jakie wymiary pudełek wysyłkowych do paczkomatu? Sprawdź!

      26 maja 2025

      Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Inspiracje

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Inspiracje

      Kiedy dać zaproszenie na ślub?

      7 lipca 2025

      Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Dorzuć do paczkiDrukarnia możliwościInspiracjeOpakowaniaReklama

Wyróżnij się! Rola opakowania w e-commerce

by Natalia Stępniak 22 września 2020
Napisany przez: Natalia Stępniak 22 września 2020
druk dla ecommerce

Ostatnio na naszym blogu pojawił się przegląd inspirujących przykładów w branży opakowaniowej (ten artykuł znajdziesz tutaj), a tekst stał się rodzajem wprowadzenia do nowej kategorii produktowej w naszym serwisie (premiera już niedługo!).  Dziś kontynuujemy temat, idąc o krok dalej i pochylając się nad zagadnieniem istoty opakowania w handlu, przyglądając się jego roli szczególnie w e-commerce. Dlaczego skupiamy się na onlinie? Dowiesz się tego już po przeczytaniu kolejnego akapitu. Później będzie tylko ciekawiej!

📦 Coraz chętniej kupujemy online

Liczba użytkowników internetu, dokonujących transakcji online rośnie. Sytuacja związana z COVID-19 dodatkowo wzmocniła ten trend i wszystko wskazuje na to, że ten model dokonywania zakupów będzie się umacniał. Statystyki mówią same za siebie, wystarczy spojrzeć na światowe dane z czerwca 2020 – w przebadanej grupie internautów w wieku 16-64, 81% osób poszukiwało w sieci produktów w celu dokonania zakupu, a 74% zakupiło co najmniej jedną rzecz w sklepie internetowym. Te wyniki pozwalają domniemywać, że e-commerce wchodzi właśnie w „złotą erę” i jest to dobry czas, by pomyśleć o sklepie online (jeśli jeszcze go nie masz) lub rozwoju w tym obszarze, uwzględniając proces zakupowy, ofertę produktową, logistykę i oczywiście opakowanie.


👉 Więcej danych w raporcie: https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-july-global-statshot-report-july-2020-v01.


📦 Sprzedaż online – szanse i wyzwania

Kupowanie online różni się od nabywania towarów stacjonarnie. Pewnym elementów brakuje (możliwość chwycenia produktu z półki, dotknięcia, zwizualizowania gabarytów), ale są też takie, które będą właściwe tylko tej formie nabywania towarów. Przykładem są opakowania transportowe – z pozoru nic szczególnego, ot pudełko, zabezpieczające towar w transporcie. Ale czy na pewno? Takie postrzeganie opakowania się zmienia, a właściciele marek coraz częściej wykorzystują je jako nośnik identyfikacji wizualnej, dodatkowe miejsce do komunikowania wartości marki, a także nieoczywisty materiał reklamowy.


💡 Doświadczenie użytkownika podczas rozpakowywania paczki powinno obfitować w emocje. Opakuj je z należytą starannością.


📦 Dobry pomysł to połowa sukcesu

Zamówienie powinno przyciągać uwagę i robić świetne wrażenie już na etapie odpakowywania przesyłki. Wizerunek marki umieszczony na pudełku fasonowym, ciekawy nadruk, stanowiący przedsmak tego, co jest w środku lub motto albo personalizowane przesłanie, nadrukowane fontem, przypominającym odręczne pismo – to najpopularniejsze pomysły, choć lista różnych zastosowań jest dużo dłuższa.

  • Fot. ruthxo.com
  • Fot. ecoenclose.com

📦 Dobre praktyki, podpatrzone u najlepszych!

Klienci doceniają zakupy w sklepach, które oprócz standardowego zamówienia, potrafią zrobić ukłon w stronę nabywcy, dorzucając drobny gratis w postaci naklejki lub personalizowanej ulotki z rabatem na kolejne zakupy. Klienci, którzy otrzymują nawet symboliczny podarunek albo po prostu miły drobiazg, którego nie spodziewali się w paczce, wyżej oceniają doświadczenie zakupowe.

Zobacz jak można podkręcić przesyłkę:

  • Fot. myphilocaly.com
  • Fot. Sephora
  • Fot. dawnprinting.com

Ciekawostka:

W drukomat uruchomiliśmy akcję #dorzućDOpaczki, w której pokazujemy jak można efektywnie wykorzystać produkty z oferty drukomat.pl w e-commerce. Zobacz jak rozwiązania prezentują się na wizualizacjach specjalnie zaprojektowanych do tego celu marek.

📦 Drugie życie opakowania

Dobrze, żeby projekt opakowania zakładał wielokrotne wykorzystanie. Drugie życie pudełka to rodzaj nagrody dla marki – w końcu będzie ona towarzyszyć właścicielowi za każdym razem, kiedy to opakowanie będzie w użyciu. Wybierz trwały surowiec, który zwiększy żywotność opakowania – doskonale sprawdzi się karton o większej gramaturze oraz uszlachetnienia, np. folia UV czy lakierowanie.

Ciekawostka:

Świetnym przykładem firmy, która w 100% wykorzystuje potencjał opakowania jest poznański e-commerce Chocolissimo, słynący z wyszukanych pudełek oraz wyśmienitych czekoladek.

📦 Umiar sprawdza się zawsze!

Zapewnij fajerwerki, ale nie takie, które będą grozić pożarem! Zbalansuj liczbę dodatków, zapewniając spójność i taką dawkę emocji, aby cieszyć, ale jednocześnie nie odciągać uwagi od centralnego elementu, jakim jest zamówiony produkt. Spójrz na przykłady – tutaj harmonię widać gołym okiem, a opakowanie stanowi preludium (najlepsze ma się wydarzyć dopiero za chwilę!).

  • Fot. Behance
  • Fot. tandemic.com
  • Fot. thedetoxmarket.com

Jak widać opakowanie nie musi tylko chronić przesyłki. Istnieje cały szereg innych ról, o których nie warto zapominać – przyciąga wzrok, wywołuje dreszcz ekscytacji przed unboxingiem, rozbudza pozytywne emocje, angażuje zmysły i przywołuje miłe skojarzenia nawet wtedy, kiedy od zakupu upłynęło już trochę czasu.

Zobacz również: 

👉 E-book Rozpal swój e-commerce 

Ta publikacja pomoże osiągnąć Ci niesamowite rzeczy. Uczy jak wykorzystywać efektywnie materiały drukowane. Łączyć świat online z tym bardziej realnym, opowiedzianym za pomocą papieru i druku. Jest napakowany inspiracjami oraz konkretnymi rozwiązaniami. Każdy, kto poważnie myśli o sprzedaży w sieci, znajdzie coś dla siebie. Premiera nowych produktów w ofercie drukomat.pl już niedługo. Aktualne propozycje produktowe sprawdzisz tutaj.

0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Karton kreatywny Multiloft – możliwości, które zachwycą każdego!
następny post
RODZAJE PAPIERU W DRUKU, CZ. 2. PAPIERY OZDOBNE

Zobacz również

Kalendarze firmowe jako skuteczny prezent reklamowy. Dlaczego wciąż...

17 października 2025

Jakie materiały reklamowe wybrać dla małej firmy?

15 października 2025

Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

6 października 2025

Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla...

23 sierpnia 2025

Kiedy dać zaproszenie na ślub?

7 lipca 2025

Gdzie można kupić pocztówki i ile kosztują?

5 czerwca 2025

Psychologia kolorów w druku: jak wpływa na decyzje...

3 czerwca 2025

Jakie wymiary pudełek wysyłkowych do paczkomatu? Sprawdź!

26 maja 2025

Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

12 maja 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

22 kwietnia 2025

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Papier w dobrej formie!

    3 października 2019
  • 3

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę