Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Drukarnia możliwości

      Dobrze się składa! Ulotka DL bez tajemnic

      31 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Bliżej, lepiej, skuteczniej! Poznaj druk personalizowany

      23 listopada 2022

      Drukarnia możliwości

      7 wskazówek, jak ulepszyć drukowany katalog

      2 listopada 2022

  • Czujne oko Detepa
    • Czujne oko Detepa

      Czujne oko Detepa #3 Noworoczna odpytka

      10 stycznia 2023

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim COD #2 Czujne oko Detepa: “To zależy”

      15 listopada 2022

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim #COD: Czujne oko Detepa: Pliki do druku…

      18 października 2022

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

      Opakowania

      Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie….

      1 sierpnia 2022

      Opakowania

      Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować…

      26 lipca 2021

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Inspiracje

      Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

      24 stycznia 2023

      Inspiracje

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Inspiracje

      Tu jest jakby luksusowo! 6 pomysłów na wydruki…

      13 grudnia 2022

      Inspiracje

      2023 w kolorach Pantone

      6 grudnia 2022

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Drukarnia możliwości

      Dobrze się składa! Ulotka DL bez tajemnic

      31 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Bliżej, lepiej, skuteczniej! Poznaj druk personalizowany

      23 listopada 2022

      Drukarnia możliwości

      7 wskazówek, jak ulepszyć drukowany katalog

      2 listopada 2022

  • Czujne oko Detepa
    • Czujne oko Detepa

      Czujne oko Detepa #3 Noworoczna odpytka

      10 stycznia 2023

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim COD #2 Czujne oko Detepa: “To zależy”

      15 listopada 2022

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim #COD: Czujne oko Detepa: Pliki do druku…

      18 października 2022

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

      Opakowania

      Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie….

      1 sierpnia 2022

      Opakowania

      Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować…

      26 lipca 2021

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Inspiracje

      Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

      24 stycznia 2023

      Inspiracje

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Inspiracje

      Tu jest jakby luksusowo! 6 pomysłów na wydruki…

      13 grudnia 2022

      Inspiracje

      2023 w kolorach Pantone

      6 grudnia 2022

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Drukarnia możliwościKrok po krokuTutoriale i poradniki

7 wskazówek, jak ulepszyć drukowany katalog

by Natalia Stępniak 2 listopada 2022
Napisany przez: Natalia Stępniak 2 listopada 2022
Katalogi druk

Katalog drukowany potrafi być skuteczną formą reklamy. Poniżej znajdziesz podpowiedzi, jak zwiększyć jego efektywność — od określenia grupy docelowej, po projekt graficzny i dystrybucję.

 ➤ Dobierz optymalne kanały dotarcia

Wybór kanałów dotarcia będzie rzutować na to, w czyje ręce trafi twój katalog i czy działania promocyjne przełożą się na sprzedaż. Prowadzisz sprzedaż online – dorzuć katalog do przesyłki z zamówieniem, prezentując inne produkty z oferty. Działasz stacjonarnie? Dodaj fizyczny gratis w formie katalogu do torby z zakupami — zawsze to dodatkowy punkt do doświadczenia zakupowego i większa szansa na dosprzedaż. Działasz stacjonarnie i lokalnie? Pomyśl o wysyłce katalogów pocztą tradycyjną do okolicznych mieszkańców. Posiadasz listy mailingowe? Reklamę drukowaną dla jeszcze lepszej efektywności możesz uzupełnić działaniami w digitalu, np. newsletterem zachęcającym do odbioru katalogu w sklepie lub wysłać katalog w wersji cyfrowej.

➤ Przyciągnij wzrok

Okładka to podstawa, natomiast już na etapie projektu koncepcyjnego warto wziąć pod uwagę również takie aspekty jak dobór palety kolorystycznej, format czy nawet kształt katalogu.

Front katalogu powinien rozbudzać ciekawość i zachęcać, by sięgnąć po więcej. Atrakcyjna okładka to przede wszystkim interesujący projekt graficzny, uwzględniający przyciągającą wzrok paletę kolorystyczną. Jeśli co roku wydajesz katalog, warto zwrócić uwagę na bieżące trendy graficzne. Krzykliwe kolory nie pasują do twojej marki i raczej pójdziesz w duotone? Wybierz geometryczne wzory albo motywy wykorzystujące iluzję optyczną — oba będą dobrze prezentować się w wydaniu black & white.

© Daniela Vieira
© Daniela Vieira

Format i kształt również będą ciekawym wyróżnikiem, zwłaszcza w miejscu, gdzie w pobliżu są podobne do siebie katalogi w popularnym formacie A4. Zabawa kształtem, wycięte elementy okładki i wnętrza oraz nietypowe wielkości katalogu to szansa na zwrócenie na siebie uwagi na targach, konferencjach czy innych wydarzeniach branżowych.

© Lauren-Jean Ratcliffe
© Malena Ramirez

Surowiec ma znaczenie, zwłaszcza kiedy dookoła widać tylko papier. Uwzględnienie w projekcie np. kolorowych przekładek z tworzywa sztucznego czy oryginalnych “futerałów”, będących częścią projektu katalogu to częsty zabieg wśród najbardziej widowiskowych publikacji drukowanych.

© Gagosian
© COLLINS

➤ Kieruj uwagę

Strukturę oraz treści zaprojektuj tak, aby osoba trzymająca katalog w ręku miała ochotę i motywację, by obejrzeć lub przeczytać go do końca. Pomóc w tym mogą zabiegi graficzne w formie strzałek, podkreśleń, haseł CTA („Czytaj dalej”, „Więcej na kolejnej stronie”) oraz elementy zachęcające do interakcji (np. przekładki z ciekawostkami wewnątrz katalogu, elementy do zaadaptowania poza strukturami katalogu, takie jak np. plakat czy pocztówka).

© Xavier Correa
© Xavier Correa

Sporo wskazówek dotyczących układu i siatek przeczytasz w naszym ebooku.


➤ Użyj nieszablonowych rozwiązań

Spraw, by projekt twojego katalogu zaskakiwał, nie tracąc przy tym wartości merytorycznej. Kolorytu projektowi dodadzą nie tylko krzykliwe barwy i atrakcyjne grafiki, ale również zabiegi, wykorzystujące całe dobrodziejstwo poligraficznego inwentarza.

Uszlachetnienia 

W zależności od tego, jaki chcesz osiągnąć efekt, możesz skorzystać z lakieru, matowej lub błyszczącej folii, a nawet przyjemnej w dotyku folii soft touch czy antyzarysowianiowej „anti scratch”. Wybór właściwego uszlachetnienia potrafi doskonale uzupełnić komunikację marki.

Przykład:

Prowadzisz punkt serwisowy elektroniki użytkowej, w którym sprzedajesz również ochronne szkła na ekrany? Projektując okładkę katalogu pomyśl o pokryciu jej folią antyzarysowaniową — taki zabieg nie tylko wydłuży żywotność wydruków, ale będzie nawiązywał bezpośrednio do twojej oferty produktowej.

Freebies, czyli drobne upominki wewnątrz katalogu

Próbki produktów, pachnące strony czy wzorniki materiałów to wartość dodana katalogu — osoba przeglądająca twój materiał reklamowy, otrzymuje na starcie nagrodę za poświęcony czas i ma okazję do zapoznania się z ofertą produktową „na własnej skórze”. Istnieje duża szansa, że taki zabieg zakończy się konwersją!

Podpowiedź

Dodaj na końcu jakiś gratis w podziękowaniu za zapoznanie się z katalogiem. W tej roli sprawdzi się nawet wizytówka osoby z działu handlowego, umieszczona w dedykowanej kieszonce na stronie z danymi kontaktowymi firmy.

Papier

Wybór surowca również będzie miał znaczenie. Specyficzny “feeling”, jakie mają papiery ozdobne może pozytywnie wpłynąć na ocenę oferty marki. Grubsze papiery, o większej gramaturze będą wywoływać skojarzenia z ekskluzywnością, nietypowa faktura będzie domeną kreatywności.

Poznaj ofertę papierów ozdobnych w drukomat.pl ↓

RODZAJE PAPIERU W DRUKU, CZ. 2. PAPIERY OZDOBNE

W standardowej ofercie Drukomatu znajdziesz katalogi szyte, klejone i spiralowane. Jeśli twój projekt wymaga nietypowych pod względem wymiarów, kształtów czy materiałów rozwiązań, napisz do nas — sprawdzimy możliwości i przygotujemy dla ciebie indywidualną wycenę.

➤ Zaprezentuj swoje atuty

W katalogu wyeksponuj te produkty, które stanowią wizytówkę oferty i najlepiej się sprzedają. Jeśli chcesz, aby katalog został aktualny po okresie promocji, nie umieszczaj przy produktach cen, tylko zachęć do odwiedzenia strony internetowej, na której regularnie aktualizujesz informacje o ofercie. Taki zabieg to dodatkowy ruch na www i okazja do pozostania w kontakcie, jeśli np. zachęcasz do zapisu do newslettera albo obserwowania kanałów marki w mediach społecznościowych.

➤ Łącz wymiar fizyczny z online

Mierz efektywność swoich katalogów, wykorzystując w kanale offline zabiegi typowe dla online. Jeśli prezentujesz produkt, umieść przy nim informację “sprawdź aktualne promocje” i dodaj skrócony link (możesz użyć narzędzia bit.ly lub dowolnego innego do skracania linków), którym posłużysz się tylko na potrzeby katalogu. Dzięki temu z łatwością sprawdzisz, ile było wejść na stronę produktu z tego konkretnego łącza, które pojawiło się tylko w wersji drukowanej twojej oferty. Oprócz lub zamiast linku możesz wygenerować dedykowane kody QR — na ten temat więcej przeczytasz tutaj.

➤ Zwróć uwagę na jakość druku

Nawet najciekawszy projekt graficzny straci swoją moc, jeśli druk nie będzie odpowiedniej jakości. Zanim zlecisz katalog do druku, pamiętaj, aby wybrać sprawdzonego usługodawcę, który dysponuje odpowiednimi technologiami druku. Przed zleceniem pełnego nakładu możesz skorzystać z usługi “proofu cyfrowego”, aby mieć pewność, że katalog na żywo prezentuje się tak dobrze, jak na ekranie monitora.

Przeczytaj również:

Proof cyfrowy – dlaczego warto go zrobić?

Linki do projektów zaprezentowanych w artykule:

https://www.behance.net/gallery/28001121/LIV-BCN-2015-press-pack
https://www.behance.net/gallery/19857037/TYPOGRAWHAT-A-Basic-Guide-to-Typography
https://graphicthoughtfacility.com/gagosian-avedon-women/
https://www.wearecollins.com/work/ogilvy/
https://www.designspiration.com/save/26866015654186/

Grafika na okładce artykułu: Natalia Artemenko

drukkatalogireklama
0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Natalia Stępniak

Fanka nieszablonowych pomysłów i poszukiwaczka marketingowych trendów. W drukomat.pl odpowiedzialna za komunikację i media społecznościowe.

poprzedni post
Planujesz promocje na Black Friday? To może ci się przydać
następny post
Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

Zobacz również

Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

6 lutego 2023

Dobrze się składa! Ulotka DL bez tajemnic

31 stycznia 2023

Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

24 stycznia 2023

Ecommerce dobrze przypakowany

17 stycznia 2023

Bliżej, lepiej, skuteczniej! Poznaj druk personalizowany

23 listopada 2022

Planujesz promocje na Black Friday? To może ci...

25 października 2022

Poznaj NEIGHBOURS, charytatywny projekt drukomat.pl, który powstał we...

29 sierpnia 2022

Gdzie szukać kreatywnych inspiracji?

16 sierpnia 2022

Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

10 sierpnia 2022

Obierz kierunek na etykiety!

9 sierpnia 2022

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Pinterest Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I – pismo odręczne.

    6 grudnia 2016
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.


Powrót na górę