Chcesz nadać swoim wydrukom niepowtarzalny efekt, który zostanie zapamiętany na długo? Odkryj moc uszlachetnień i skorzystaj z jednej z wielu opcji na wyróżnienie produktu na tle konkurencji. Nie wiesz, od czego zacząć? W tym wpisie przedstawimy najpopularniejsze metody uszlachetniania druku i wskażemy ich przykładowe zastosowania.
Czym są uszlachetnienia druku?
To nadawanie papierowi dodatkowych właściwości, które zwiększają jego atrakcyjność lub mają wpływ na trwałość. Uszlachetnienia wykonuje się najczęściej przy użyciu folii lub lakieru, które w zależności od rodzaju i sposobu użycia, dadzą zróżnicowane efekty. Aktualnie ozdabiać możemy większość produktów poligraficznych, na Drukomat wśród nich znajdziemy m.in. wizytówki, arkusze plano, teczki, plakaty, czy ulotki i pocztówki. Oprócz tego umożliwiamy opcję uszlachetnienia różnego rodzaju opakowań i toreb papierowych. Całość oferty znajdziesz w zakładce – Wydruki Premium i Opakowania.
Metody uszlachetniania druku
Jeśli chodzi o techniki uszlachetniania druku, to wyróżniamy kilka podstawowych rodzajów.
Foliowanie
Nakładanie folii to jeden z popularniejszych sposobów na uszlachetnianie materiałów drukowanych. Mnogość rodzajów i wykończeń pozwala nam łatwo dopasować efekt do charakteru wydruków, ale też wizji marki. Produkty poligraficzne z oferty Drukomat możemy pokryć folią matową, folią z połyskiem, folią soft touch, a także folią antyzarysowaniową. Folia soft touch nada Twoim wizytówkom czy ulotkom wyjątkową fakturę, która pod palcami przypomina skórkę brzoskwini. Jeśli szukasz przykuwających wzrok rozwiązań, wykorzystaj jeden z kilku kolorów folii metalizowanej 3D (stosowana wraz z folią bazową, np. matową lub soft touch). A jeżeli stawiasz na trwałość np. teczki ofertowej, postaw na foliowanie i wybierz folię anti scratch, odporną na zarysowania, która dodatkowo zabezpieczy Twoje materiały reklamowe.
Lakierowanie
To rodzaj ozdabiania papieru, który nie tylko pięknie się prezentuje, ale też nadaje wydrukom wrażenia sensoryczne. Lakierowanie lakierem UV 3D wykonuje się na przystosowanych do tego surowcach np. papierach powlekanych w połączeniu z folią bazową, zabezpieczającą (np. matową lub soft touch). Lakier UV 3D szczególnie dobrze sprawdzi się przy podkreślaniu konkretnych elementów projektu np. haseł czy akcentów graficznych. Warstwa lakieru może mieć różną grubość, dzięki czemu możesz ją łatwo dopasować do osobistych wymagań i potrzeb. Lakierowanie UV to prosty sposób na dodanie Twoim materiałom drukowanym wyjątkowych walorów estetycznych.
Sztancowanie
To proces wykrawania konkretnego kształtu z arkusza papieru. Sztancowanie najczęściej stosowane jest w przypadku nietypowych projektów, których nie można dociąć przy użyciu standardowej krajarki. Aby móc dokładnie wykrawać nawet najbardziej skomplikowane formy, potrzebny będzie specjalnie przygotowany wykrojnik. To elastyczna metoda wykrawania, która pozwala uzyskać nieszablonowe efekty.
Folie metalizowane
To wyjątkowa technika uszlachetniania druku, która zdecydowanie przypadnie do gustu wszystkim wielbicielom blasku. Folia metalizowana 3D pięknie odbija światło, dlatego świetnie podkreśli wybrane elementy projektu np. napisy, czy akcenty kolorystyczne. Połączenie folii metalizowanych oraz lakieru UV 3D sprawia, że wydruk staje się trójwymiarowy, a przy tym nabiera charakteru. Taki efekt uzyskujemy dwuetapowo – najpierw pokrywamy lakierem wybrane elementy wydruku (nadaje on strukturę), a później nakładana jest metaliczna folia. Podkreśl konkretne elementy logo lub grafiki za pomocą jednej z sześciu dostępnych kolorów folii (złoty, srebrny, miedziany, holograficzny, różowo-złoty i czerwony). Baw się opcjami i zaskocz swoich klientów możliwościami, jakie daje uszlachetnianie druku.
Co dają uszlachetnienia?
Uszlachetnianie druku to nie tylko efektowne zdobienia, ale też dodatkowe wrażenia sensoryczne. Dzięki dodatkowym zdobieniom takich, jak np. lakier UV 3D, Twojej wydruki zyskują na trójwymiarowości oraz stają się bardziej zapamiętywalne. Uszlachetnione materiały reklamowe z ciekawymi fakturami zachęcają klientów czy kontrahentów do wzięcia ich w dłonie – co wpływa bezpośrednio na podejmowane decyzje zakupowe. Unikalne wrażenie dotykowe stanowią dużą przewagę papierowych wydruków nad ich cyfrowymi odpowiednikami. Złocenie czy użycie lakieru UV to też rodzaje uszlachetnień druku, które nadadzą materiałom drukowanym charakter premium.
A jeśli chcesz bardziej zgłębić temat haptyki, zachęcamy do przeczytania artykułu:
Wydruk z efektem wow – postaw na uszlachetnienia
Dodając do swoich wydruków uszlachetnienia, możesz nadać im zupełnie inny styl, który przyciągnie uwagę, a oprócz tego wyróżni je na tle konkurencji. Podkreśl okładkę katalogu, wizytówkę, czy pudełko dno-wieczko wyjątkowymi uszlachetnieniami i zobacz, jak mogą się prezentować Twoje materiały drukowane.
Potrzebujesz opcji, której nie możesz znaleźć w ofercie Drukomat? Napisz do naszego Działu Zamówień Niestandardowych, a my spróbujemy znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie – kalkulacje@drukomat.pl
Źródła zdjęć:
https://www.behance.net/gallery/182998989/Halsa-Brand-Identity?tracking_source=best_of_behance
https://www.behance.net/gallery/59601307/Nu-Ritual?tracking_source=search_projects|matt+foil&l=212
https://www.behance.net/gallery/173413771/Marilyne-Blais?tracking_source=search_projects&l=0