Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Drukarnia możliwości

      Dobrze się składa! Ulotka DL bez tajemnic

      31 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Bliżej, lepiej, skuteczniej! Poznaj druk personalizowany

      23 listopada 2022

      Drukarnia możliwości

      7 wskazówek, jak ulepszyć drukowany katalog

      2 listopada 2022

  • Czujne oko Detepa
    • Czujne oko Detepa

      Czujne oko Detepa #3 Noworoczna odpytka

      10 stycznia 2023

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim COD #2 Czujne oko Detepa: “To zależy”

      15 listopada 2022

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim #COD: Czujne oko Detepa: Pliki do druku…

      18 października 2022

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

      Opakowania

      Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie….

      1 sierpnia 2022

      Opakowania

      Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować…

      26 lipca 2021

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Inspiracje

      Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

      24 stycznia 2023

      Inspiracje

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Inspiracje

      Tu jest jakby luksusowo! 6 pomysłów na wydruki…

      13 grudnia 2022

      Inspiracje

      2023 w kolorach Pantone

      6 grudnia 2022

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Drukarnia możliwości

      Dobrze się składa! Ulotka DL bez tajemnic

      31 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Drukarnia możliwości

      Bliżej, lepiej, skuteczniej! Poznaj druk personalizowany

      23 listopada 2022

      Drukarnia możliwości

      7 wskazówek, jak ulepszyć drukowany katalog

      2 listopada 2022

  • Czujne oko Detepa
    • Czujne oko Detepa

      Czujne oko Detepa #3 Noworoczna odpytka

      10 stycznia 2023

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim COD #2 Czujne oko Detepa: “To zależy”

      15 listopada 2022

      Czujne oko Detepa

      Kryptonim #COD: Czujne oko Detepa: Pliki do druku…

      18 października 2022

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

      Opakowania

      Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie….

      1 sierpnia 2022

      Opakowania

      Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować…

      26 lipca 2021

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

      6 lutego 2023

      Inspiracje

      Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

      24 stycznia 2023

      Inspiracje

      Ecommerce dobrze przypakowany

      17 stycznia 2023

      Inspiracje

      Tu jest jakby luksusowo! 6 pomysłów na wydruki…

      13 grudnia 2022

      Inspiracje

      2023 w kolorach Pantone

      6 grudnia 2022

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
InspiracjeOpakowania

Opakowanie zmienia percepcję produktu i kreuje nawyki konsumenckie. Te przykłady tego dowodzą

by Natalia Stępniak 1 sierpnia 2022
Napisany przez: Natalia Stępniak 1 sierpnia 2022
opakowania niekonwencjonalne zastosowania

Choć mówi się, że kupuje się produkt a nie opakowanie, oczu nie oszukasz! To właśnie to drugie ma niekwestionowaną siłę przyciągania, wzbudzania zainteresowania i rozpalania pragnienia sięgnięcia po produkt po raz pierwszy, właśnie z uwagi na ciekawą warstwę wizualną.

Im bardziej niekonwencjonalne podejście do tematu opakowania, tym większa szansa na to, że produkt zostanie zauważony i finalnie wrzucony do koszyka. Jeśli potrzebujesz na to dowodów, znajdziesz je poniżej, gdzie przedstawione zostały projekty i kampanie, które odniosły olbrzymi sukces i przełożyły się na wolumen sprzedaży.

2 różne produkty, jedno skojarzenie

Jak przekonać ludzi do kupowania kawy do samodzielnego zaparzenia w domu, kiedy uważają, że świeża kawa jest tylko w kawiarni? Brazylijska marka Cafe Pele wchodząc we współpracę z wydawcą gazety codziennej rozbiła bank i odnotowała wzrost sprzedaży o 400%. Na czym polegał sukces tej kampanii?

Świeża gazeta = świeża kawa

Owinięcie kawy w dziennik zadziałało jak dowód świeżości produktu. Skoro gazeta jest z dzisiaj to kawa nie mogła być zapakowana wcześniej niż kilka godzin przed trafieniem na półkę. Ta prosta, a jednak wysumblimowana (także poprzedzona rynkowymi badaniami!) gra skojarzeń pomogła Cafe Pele odnotować olbrzymi skok sprzedaży kawy do użytku domowego, a wcześniejsza obawa konsumentów została zastąpiona nową zakupową tradycją, bazującą na doświadczeniach łączonych (picie kawy i czytanie porannej gazety jako dwie składowe codziennego rytuału). 

Fot. Fabio Santoro
Fot. Fabio Santoro

Ważne:

Owijanie produktów spożywczych bezpośrednio w gazety, z uwagi na występujące w farbie drukarskiej substancje (m .in. ftalany zwiększające ryzyko zachorowania na raka hormonozależnego) jest niebezpieczne dla zdrowia. Jeśli chcesz się zainspirować przykładem Cafe Pele we własnych działaniach marketingowych, pamiętaj, aby owijka z gazety była dodatkowym opakowaniem, a to właściwe – chroniące produkt – izolowało znajdujący się w nim produkt spożywczy przed przenikaniem groźnych dla zdrowia substancji chemicznych.


drukomat facebook

Wielofunkcyjność w pojedynku o uwagę

W marketingowej szermierce liczy się zwinność, a ta objawia się m. in. w nadążaniu za najnowszymi trendami i wykorzystywaniem ich do własnych celów. Cechy tej nie brakuje marce Kellogg’s, znanej z bogatej oferty płatków śniadaniowych. Półki z tym produktem spożywczym nie znają próżni, a wyróżnienie się potrafi być nie lada wyzwaniem. Zamiast postawić na sztampowe działania i eksperymentować z kolorami (tych na regałach z płatkami nie brakuje), w Kellogg’s zrobili coś zupełnie przeciwnego. Do supermarketów trafiły niemal czarno – białe pudełka  z kolorowankami na ściankach zewnętrznych. Cel: odróżnić się od konkurencji nie żałującej kolorów, a także postawić na ponowne użycie opakowania, które w formie kolorowanki zyskiwało nowe przeznaczenie. Dodatkowo współpraca Kellogg’s z Crayolą (firmą znaną m. in. z produkcji kredek) i zaproszenie najmłodszych konsumentów do konkursu (pomaluj swoje opakowanie, wyślij nam swoją pracę i wygraj zestaw upominkowy od Crayoli) stanowiła kolejny argument przemawiający za tym, aby to właśnie po te płatki sięgnąć.

Fot. Kellogg’s

Doświadczenie, którego nie da się zapomnieć

Doskonale, kiedy opakowanie wpisuje się w filozofię marki. Nie będzie chyba niespodzianką, jeśli zostanie tutaj przywołany kultowy projekt pudełka iPhone’a, który pod wieloma względami jest wyjątkowy. Po pierwsze: nie konkuruje o uwagę pośród produktów innych producentów, bo po prostu go tam nie ma. Apple mogło więc postawić na absolutny minimalizm. Po drugie – prosty na pierwszy rzut oka design jest wyróżnikiem tego produktu (znasz inny produkt bez jakiegokolwiek wzoru, motywu, napisu na opakowaniu? Nawet jeśli inni producenci poszli w ślady Apple’a, wiadomo kto był pierwszy).

W marketingu bardzo dobrze funkcjonuje zasada: lepiej być pierwszym niż lepszym. Opakowaniowe innowacje firmy Apple pokazują, że można być i pierwszym i lepszym (dbałość o detale jest u nich niekwestionowana).

Białe i pozornie mało atrakcyjne opakowanie iphone’a kryje w sobie sporo niespodzianek. Weźmy pod lupę surowiec – solidna, lita tektura nakierowuje percepcję na “półkę premium”, a dodatkowo wywołuje poczucie, że produkt jest dobrze zabezpieczony. Efekt ten potęguje tłoczenie w kształcie produktu na wieku opakowania. Brak kolorów i grafik (poza logo) na pudełku pozwala na maksymalną koncentrację na produkcie podczas tzw. unboxingu, czyli momentu, w którym produkt uwalniany jest z opakowania. Apple w swoich pudełkach stosuje jeszcze jeden ciekawy trik, który może zaskoczyć – obie części są tak spasowane, aby celowo opóźnić moment otwarcia, a 3 sekundy, podczas których następuje rozszczelnienie próżni i odsłonięcie iphone’a to specjalnie zaprojektowany zabieg, aby wywołać element ekscytacji i pełnego emocji oczekiwania. Jeśli zdarzyło ci się odpakowywać kiedyś iphone’a, przypomnij sobie, czy w twojej głowie też rozbrzmiewały werble na chwilę przed otwarciem pokrywy? 🙂

Fot. Apple

Jak widać niekonwencjonalne podejście do projektu opakowania może pociągnąć za sobą sprzedażowy sukces. Pamiętaj o tym ważnym elemencie, planując własne działania marketingowe, a produkcję – kiedy będziesz mieć już gruntownie przemyślany projekt – możesz zostawić nam. Ofertę opakowań sprawdzisz tutaj.


Przeczytaj również:

Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce
0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Natalia Stępniak

Fanka nieszablonowych pomysłów i poszukiwaczka marketingowych trendów. W drukomat.pl odpowiedzialna za komunikację i media społecznościowe.

poprzedni post
5 pomysłów na nietypowe zastosowanie katalogów
następny post
Obierz kierunek na etykiety!

Zobacz również

Więcej niż w dwóch zdaniach. Pojemne formaty poligraficzne

6 lutego 2023

Darmowe fonty szeryfowe od Google Fonts

24 stycznia 2023

Ecommerce dobrze przypakowany

17 stycznia 2023

Tu jest jakby luksusowo! 6 pomysłów na wydruki...

13 grudnia 2022

2023 w kolorach Pantone

6 grudnia 2022

Zima w druku. ❄ Zainspiruj się

29 listopada 2022

Bliżej, lepiej, skuteczniej! Poznaj druk personalizowany

23 listopada 2022

Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

8 listopada 2022

Kalendarze 2023. Przegląd najciekawszych projektów

11 października 2022

Trendy graficzne 2023

5 października 2022

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Pinterest Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I – pismo odręczne.

    6 grudnia 2016
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.


Powrót na górę