Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
InspiracjeReklama

OOH w słusznej sprawie. Przykłady głośnych kampanii społecznych

by Natalia Stępniak 28 września 2021
Napisany przez: Natalia Stępniak 28 września 2021
billboardy druk

Nośniki reklamy zewnętrznej nie zawsze muszą być wykorzystywane do promowania produktów czy usług. Billboardy, citylighty oraz plakaty potrafią komunikować również o sprawach ważniejszych niż promocja artykułu miesiąca lub wyprzedaż poprzedniego rocznika. Zobacz 5 głośnych kampanii społecznych, które pojawiły się w przestrzeni publicznej.


OOH jest angielskim skrótem od wyrażenia Out Of Home. Stosuje się go w kontekście reklamy zewnętrznej. Innym określeniem jest również reklama outdoorowa. W ramach tego pojęcia mieszczą się wszelkie formy reklamy eksponowane w przestrzeni publicznej (billboardy, tablice reklamowe, słupy reklamowe, citylighty, ściany budynków, nośniki mobilne, itd.).


Wstrzymaj oddech

„Pierwsza Doba bez Smogu” to ogólnopolska kampania antysmogowa, zwracająca uwagę na problem zanieczyszczonego powietrza. Do akcji powstałej z inicjatywy Global Compact Network Poland oraz Grupy Walk, zaangażowano reprezentantów polskiej popkultury, sportu a także osoby pojawiające się na srebrnym ekranie. Na billboardach mogliśmy zobaczyć m. in. Julię Wieniawę, Małgorzatę Foremniak oraz Krzysztofa Zanussi. 

Motywem przewodnim tej kampanii było wstrzymanie oddechu. Akcja zachęcała do wzięcia udziału w grze, w której każdy wstrzymany oddech dolicza się do głównego licznika. Celem przedsięwzięcia było zebranie 24 godzin wstrzymanych oddechów jak największej liczby uczestników akcji.

Nie chcemy straszyć, chcemy uświadamiać. Wierzę, że dzięki naszej grze-kampanii, problem smogu zaistnieje w świadomości wszystkich Polaków i stanie się ważnym tematem debaty publicznej. Niewielkie zmiany pomnożone przez miliony poprawią stan powietrza jakim oddychamy.

Mariusz Pitura, Creative Director z Walk

Dzięki rozpoznawalnym osobom z różnych obszarów działalności publicznej, kampania zyskała uniwersalny przekaz i mogła trafić do różnych grup odbiorczych.

Projekt: Jet Line

Klient: Global Compact Network Poland

billboard kampania społeczna
Fot. Jet Line
druk billboardów
Fot. Jet Line

Kontrowersją w samo sedno

Wraz z postępującą digitalizacją i przenoszeniem kolejnych sfer życia do przestrzeni cyfrowej, coraz ważniejsza staje się kwestia cyberbezpieczeństwa oraz ochrony przed zagrożeniami czyhającymi w sieci. Szwedzka organizacja SFF postanowiła zwrócić uwagę na problem słabych haseł, nadawanych przez użytkowników i użytkowniczki w różnych serwisach internetowych i zrobiła to w dość niewybredny sposób. W przestrzeni publicznej pojawiły się billboardy, plakaty i citylighty z – na pierwszy rzut oka – kontrowersyjnymi hasłami, które szokowały jeszcze bardziej po przeczytaniu całej treści umieszczonej na materiałach, promujących tę akcję.

Wulgarne słowa, które stały się częścią komunikacji w kampanii były de facto popularnymi hasłami osób logujących się do bankowości internetowej, serwisów społecznościowych czy poczty elektronicznej. Wyeksponowanie problemu łatwych do złamania zabezpieczeń miało zwrócić uwagę na tę kwestię i zmotywować osoby korzystające z różnych serwisów w internecie do skuteczniejszej ochrony swoich danych i mienia.

Projekt: Akestam Holst

Klient: Swedish Theft Prevention Association

ooh druk
Fot. Akestam Holst
citylighty druk
Fot. Akestam Holst
plakaty druk
Fot. Akestam Holst

Przeczytaj również:

Billboard – sztuka, kreacja, nośnik przekazu czy niechciana ozdoba miast?

Każda osoba ma szansę na zmianę

Kampania “Turn lives around” powstała z inicjatywy brytyjskiej organizacji End Youth Homelessness, a tej tematem stał się problem kryzysu bezdomności wśród ludzi młodych.

Kreacje powstałe z pomocą agencji WCRS przedstawiały bezdomnych młodych ludzi, śpiących w niebezpiecznych miejscach. Zastosowano tutaj sprytny zabieg odwrócenia obrazu – zdjęcie przedstawiające osobę leżącą na materacu, po obróceniu prezentowało coś zupełnie innego – superbohatera w powiewającej, czerwonej pelerynie, która w poprzedniej pozycji zdjęcia wyglądała na śpiwór.

Zadaniem kampanii było dawać nadzieję i prowadzić do wniosku, że mimo trudnego dzieciństwa, młodzi ludzie mają szansę wyjść z kryzysu bezdomności, rozwinąć skrzydła i odnosić sukcesy w życiu dorosłym.

Projekt: WCRS

Klient: End Youth Homelessness

reklama miejska
Fot. WCRS
kampania społeczna na plakacie
Fot. WCRS

W tej kwestii nie będzie żadnych kompromisów

Popierasz rasizm? Nie korzystaj z naszych usług. Mocno i konkretnie uderzył Uber z outdoorową kampanią, w której zajmuje konkretne stanowisko – nie zgadza się na żadne przejawy rasistowskich zachowań. Co ciekawe, akcja “Jeśli tolerujesz rasizm, skasuj naszą aplikację”, mimo ryzyka utraty klientów czy zmniejszenia przychodu z tytułu sprzedawanych usług pokazała, że Uber autentyczność i wiarę w swoje przekonania postanowił postawić wyżej niż zyski.

Jako firma, która napędza ruch, naszym celem jest zapewnienie wszystkim swobodnego i bezpiecznego poruszania się. Aby to zrobić, musimy walczyć z rasizmem i być orędownikiem sprawiedliwości — zarówno w naszej firmie, jak i poza nią.

Kampania wywołała sporo kontrowersji, ale Uber konsekwentnie obstaje przy swoim stanowisku, a walkę z nierównościami na tle rasowym wpisał w politykę swojej organizacji.

Projekt: MediaCom & Wieden+Kennedy

Klient: Uber

billboard uber
Fot. MediaCom & Wieden+Kennedy

Dojrzałość jako wartość

Starzejące się społeczeństwa to problem współczesnego świata, który dotyczy również Polski. Ignorancja wobec osób starszych stała się przedmiotem kampanii  „See the Person Not the Age”, zorganizowanej przez rząd Szkocji. Białe, pomarszczone billboardy miały przede wszystkim symbolizować marginalizację osób dojrzałych  – akcja zwróciła uwagę na problem wykluczenia seniorów, samotność, z jaką borykają się w jesieni swojego życia, ponadto jednym z jej zadań było również zwiększenie poziomu akceptacji i zrozumienia społeczeństwa wobec zjawiska starzenia się, również wśród tych, których to bezpośrednio dotyczy.

 „Dostrzegasz w jaki sposób zmarszczki czynią cię bardziej interesującym? To dowód na to, że pomimo zmarszczek można wciąż sprawnie działać.”

Uwrażliwienie na obecność i ważność najstarszego pokolenia to najważniejszy cel tej kampanii. Jej nazwa stanowi również zapadające w pamięć i ważne motto – Dostrzegaj osobę, nie wiek.

Projekt: Newhaven

Klient: rząd Szkocji

billboardy w mieście
Fot. Newhaven
produkcja billboardów
Fot. Newhaven

Własne billboardy zamówisz tutaj.


newsletter drukomat

Fot. na okładce: WCRS

0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
5 inspirujących projektów kalendarzy na 2022 rok
następny post
Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

Zobacz również

Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

12 maja 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

22 kwietnia 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

14 marca 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

6 lutego 2025

Roll up – co to znaczy?

14 stycznia 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

10 stycznia 2025

Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

13 grudnia 2024

Co powinna zawierać pieczątka firmowa? Jakie są wymogi?

27 listopada 2024

Papier firmowy – co powinien zawierać?

27 listopada 2024

Jak reklamować firmę?

5 sierpnia 2024

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę