Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Zaskocz tym, co jest w środku. Druk reklamowy…

      18 września 2023

      Drukarnia możliwości

      Co czeka poligrafię w 2024? Analiza najważniejszych trendów

      11 września 2023

      Drukarnia możliwości

      Smyk w barwach CMYK. Kiedy kolory idą do…

      5 września 2023

      Drukarnia możliwości

      Wielki mały format. Wydruki w rozmiarze petit

      21 sierpnia 2023

      Drukarnia możliwości

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Co czeka poligrafię w 2024? Analiza najważniejszych trendów

      11 września 2023

      Inspiracje

      Smyk w barwach CMYK. Kiedy kolory idą do…

      5 września 2023

      Inspiracje

      Wielki format w słusznej sprawie

      29 sierpnia 2023

      Inspiracje

      Trendy graficzne 2024. Zobacz, co będzie na topie

      7 sierpnia 2023

      Inspiracje

      Kalendarze dobrze dopasowane. Poznaj te połączenia

      31 lipca 2023

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Zaskocz tym, co jest w środku. Druk reklamowy…

      18 września 2023

      Drukarnia możliwości

      Co czeka poligrafię w 2024? Analiza najważniejszych trendów

      11 września 2023

      Drukarnia możliwości

      Smyk w barwach CMYK. Kiedy kolory idą do…

      5 września 2023

      Drukarnia możliwości

      Wielki mały format. Wydruki w rozmiarze petit

      21 sierpnia 2023

      Drukarnia możliwości

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Co czeka poligrafię w 2024? Analiza najważniejszych trendów

      11 września 2023

      Inspiracje

      Smyk w barwach CMYK. Kiedy kolory idą do…

      5 września 2023

      Inspiracje

      Wielki format w słusznej sprawie

      29 sierpnia 2023

      Inspiracje

      Trendy graficzne 2024. Zobacz, co będzie na topie

      7 sierpnia 2023

      Inspiracje

      Kalendarze dobrze dopasowane. Poznaj te połączenia

      31 lipca 2023

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Reklama

Billboard – sztuka, kreacja, nośnik przekazu czy niechciana ozdoba miast?

by Natalia Stępniak 29 czerwca 2020
Napisany przez: Natalia Stępniak 29 czerwca 2020
billboard nietypowe realizacje

Billboardy – dla jednych zło konieczne i wątpliwa ozdoba miast, dla innych forma sztuki i doskonałe narzędzie komunikacji marketingowej. Choć wzbudzają sporo kontrowersji, czy możemy zrezygnować z nich całkowicie, przenosząc działania promocyjne w całości do nienamacalnego i ulotnego digitalu? I czy taki zabieg nie wiązałaby się ze nieodwracalną szkodą zarówno dla reklamodawców, jak i odbiorców?

Koniec outdooru?

W grudniu 2019 akcja „White Christmas” kanadyjskiej agencji kreatywnej WUNDER ponownie ożywiła dyskusję na temat billboardów w  przestrzeni publicznej. W miastach pojawiły się białe prostokąty, zastępując kolorowe plakaty, reklamy na autobusach i przystankach. Oklejone na biało billboardy wywołały sporo emocji, a agencja, inwestując 10 000 $ nie tylko zyskała sławę, ale – co ważniejsze – wywołała dyskusję na temat outdooru.

Czy naprawdę jesteśmy tak bardzo zmęczeni reklamami, bombardującymi nas ze wszystkich stron, zwłaszcza w okresie przedświątecznym? I czy faktycznie żyłoby nam się lepiej, gdyby bilbordy zupełnie zniknęły z przestrzeni publicznej?

Billboard powierzchnia reklamowa
Źródło wunder.ca
Plakaty citylight
Źródło wunder.ca
Billboard z pomysłem
Źródło wunder.ca

Pomysł broni się sam

Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: niekoniecznie. Dobrze zaprojektowany billboard wciąż potrafi wzbudzać emocje i pozytywnie oddziaływać na odbiorcę. Zaskakująca kreacja, gra kolorów, elementy 3D – reklama wielkoformatowa nadal może wzbudzać zachwyt i zgodnie z zasadą „sky is the limit”, ograniczeniem dla niej staje się jedynie wyobraźnia twórcy. Pokaz takiego kunsztu artystycznego dało jakiś czas temu BBC, przy okazji premiery serialu Dracula. Oryginalny pomysł oraz wykorzystanie zmierzchu jako triggera, uaktywniającego ukryty na billboardzie obraz, wywołało zaskakujący efekt, obok którego trudno było przejść obojętnie nawet najbardziej zatwardziałym przeciwnikom tej formy reklamy.

Billboard jak żywy

Kolejnym przykładem kreatywnego podejścia do billboardów jest pomysł agencji Leo Burnett dla McDonalds, który szukał pomysłu na przełamanie wizerunku sieci serwującej fastfoody i promocję oferty sałatek. Zadanie zostało potraktowane dosłownie! McDonalds zdecydował się na stworzenie „żywego billboardu”, na którym pojawił się napis Fresh Salads i logotyp McDonalds. Nie brzmi zbyt spektakularnie? O ile byłby to faktycznie zwyczajny nadruk, kreacja nie wzbudzałaby prawdopodobnie większego zainteresowania. Jednak sieć postawiła na niestandardowe rozwiązanie – napis wykonany został z sadzonek sałaty, które rosnąc, każdego kolejnego dnia coraz bardziej eksponowały hasło promujące świeże menu w McDonaldzie. Zaskakująca formuła reklamy była strzałem w dziesiątkę, a skojarzenia, jakie wywoływał widok billboardu – „przyjaźnie, ekologicznie i zdrowo” – dokładnie trafił w założenia tego przedsięwzięcia.

„Porąbany” koncept

Były światowe przykłady, a teraz coś z naszego podwórka. mBank wpadł na nietypowy pomysł wypromowania oferty polis i rozpoczął kampanię, w której rolę główną grał chwytliwy claim oraz… siekiera wbita w billboard. Artefakt miał nawiązywać do hasła, które brzmiało „Rąbią Cię na AC i OC?” i trzeba przyznać, że doskonale oddał klimat tego przesłania. Bezpośredni przekaz oraz niecodzienna kreacja zrobiły robotę – mimo, że od tej kampanii minęło już ponad 10 lat, wielu z nas ciągle pamięta tę reklamę.

reklama outdoorowa billboardy
Żródło: adbuzzer.files.wordpress.com

Kto wypił moją Coca-Colę?

Pusta butelka kiedy Tobie najbardziej chce się pić? Drabina każe podejrzewać, że ktoś nas uprzedził. Ta świetna kreacja, stworzona przez kanadyjską agencję, oprócz tego, że kipi pomysłowością jak wstrząśnięta Coca-Cola, posiada również cenny aspekt grywalizacyjny – patrząc na billboard najpierw zastanawiamy się, czy drabinę pozostawiono tam celowo, by za chwilę wspinać się po niej w wyobraźni po nagrodę, którą jest słomka. 😊

coca cola reklama
Źródło: wvs.topleftpixel.com
coca cola reklama z drabiną
Źródło: lrps.pl

Pomysł to połowa sukcesu

Oprócz tego liczy się również wykonanie. NIKE osiągnęło mistrzostwo w łączeniu tych dwóch aspektów. Billboardy reklamujące nowe modele butów pojawiają się nietypowych formatach i miejscach, doskonale wpisując się w miejską tkankę. Poniżej jedna z ciekawszych realizacji tej marki. Swoją drogą ciekawe, ilu kierowców na jej widok odruchowo nacisnęło hamulec. 😉

nike billboard
Źródło: reklamyswiata.wordpress.com

Już na tych kilku przykładach już widać, że billboardy z powodzeniem mogą stanowić interesujący nośnik reklamy, a nieszablonowe kreacje przełamywać tę często wątpliwą sławę tej niedocenianej formy reklamy outdoorowej. Zachęcamy do eksperymentowania i zabawy formułą – przemyślany billboard 3D z elementami grywalizacyjnymi może być fantastycznym rozwiązaniem, by wyróżnić się na tle konkurencji i pozostać w pamięci nabywców dłużej niż baner w digitalu.

Zachęciliśmy Cię? Zajrzyj na www.drukomat.pl i sprawdź naszą ofertę billboardów cyfrowych i offsetowych. A jeśli po przeczytaniu tego artykułu chodzi Ci po głowie coś bardziej szalonego, zapytaj o niestandardowe realizacje naszych konsultantów.

0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Natalia Stępniak

Fanka nieszablonowych pomysłów i poszukiwaczka marketingowych trendów. W drukomat.pl odpowiedzialna za komunikację i media społecznościowe.

poprzedni post
Papier w dobrej formie!
następny post
Jak materiały drukowane pomagają w sprzedaży

Zobacz również

Zaskocz tym, co jest w środku. Druk reklamowy...

18 września 2023

Wielki format w słusznej sprawie

29 sierpnia 2023

Druk w plenerze. Zobacz, na czym reklamować się...

8 maja 2023

Witaj w zespole! 6 pomysłów na zestawy powitalne...

11 kwietnia 2023

Targi, konferencje, wydarzenia. Przygotuj się z nami

20 marca 2023

Out of the box. Kreatywne opakowania w różnych...

27 lutego 2023

Na grubo! Ponadczasowe fonty bezszeryfowe w wersji bold

20 lutego 2023

Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

8 listopada 2022

Planujesz promocje na Black Friday? To może ci...

25 października 2022

Kalendarze 2023. Przegląd najciekawszych projektów

11 października 2022

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Pinterest Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w duchu #ZeroWaste

    25 września 2023
  • 2

    Co czeka poligrafię w 2024? Analiza najważniejszych trendów

    11 września 2023
  • 3

    Trendy graficzne 2024. Zobacz, co będzie na topie

    7 sierpnia 2023
  • 4

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 5

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 6

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.


Powrót na górę