Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Drukarnia możliwościReklama

Katalogi – skuteczny pomysł na promocję

by Natalia Stępniak 21 lipca 2020
Napisany przez: Natalia Stępniak 21 lipca 2020
Katalog szyty

Katalog to jeden z najbardziej rozpoznawalnych, drukowanych materiałów reklamowych, którego historia sięga roku 1648. Ta forma reklamy przetrwała próbę czasu i nie wydaje się, by miało się to prędko zmienić. Katalogi to nie tylko narzędzie do prezentacji oferty – są również kanałem komunikacji z odbiorcą i miejscem, w którym możesz opowiedzieć własną historię, dać się poznać i zaprezentować wyznawane wartości.

Przykład idzie z góry

Korzyści, jakie daje reklamowanie się przy pomocy katalogów jest wiele – możesz pokazać pełen zakres produktów lub usług w swojej ofercie albo wyselekcjonować takie, na których sprzedaży zależy Ci najbardziej. Ta forma reklamy to również olbrzymie możliwości w kwestii niestandardowych rozwiązań. Przykład? Wyobraź sobie tekst, który przeplatany jest wysokiej jakości zdjęciami i grafikami, uszlachetnienia uwypuklają aspekty i detale, podkreślając to, co najważniejsze, a niestandardowe podłoża o różnej gramaturze i feelingu wchodzą w interakcję z użytkownikiem, angażując również zmysł dotyku i wpływając na postrzeganie marki przez pryzmat katalogu reklamowego.

Te argumenty cię nie przekonały? Podejrzyj praktyki liderów w różnych branżach. Najbardziej jaskrawy przykład to IKEA, która ze swojego katalogu uczyniła produkt kultowy i nieprzerwanie od 1951 roku wydaje kolejne edycje. Innych przykładów możesz poszukać bliżej siebie – szybko przekonasz się, że katalogi są wszędzie!

  • Katalog reklamowy IKEA 1951
  • Katalog produktowy IKEA 1952
  • Katalog IKEA 1953
  • Okładka katalogu IKEA 1954
  • Katalog reklamowy IKEA 1955
  • Katalog IKEA 1956
  • Katalog IKEA 1957
  • Katalog IKEA 1958

Katalog jako źródło informacji

Katalog możesz potraktować jak rozbudowaną wersję wizytówki, umieszczając w nim nie tylko dane o ofercie, ale również sekcje takie jak „O firmie”, „Nasza historia” albo „Poznaj nasze wartości”. Funkcja komunikacyjna w tym przypadku jest nadrzędna – osoba, która przegląda katalog, po jego obejrzeniu powinna mieć poczucie, że dowiedziała się wszystkiego, czego potrzebowała oraz posiadać wiedzę o tym, gdzie znaleźć konkretne informacje, jeśli będzie chciała w przyszłości do nich wrócić.

Opowiedz swoją historię

Katalog może być również wykorzystany w komunikacji, która nie nawiązuje bezpośrednio do oferty firmy. Jeśli zależy ci na budowaniu więzi z odbiorcą i zwiększaniu zaufania do twojej marki, poza standardowym, „katalogowym contentem” (oferta firmy i dane teleadresowe) zadbaj o komponent „niesprzedażowy”. Jednymi z ciekawszych sekcji w katalogach są zwykle rozdziały opowiadające historię firmy albo prezentujące jej wartości. Tę część umieść na samym początku katalogu i wprowadź odbiorcę w twój świat, a gdy już dasz się poznać (z tej najlepszej strony!), w kolejnym kroku, gładko przejdź do prezentacji oferty. Jak myślisz, czy dzięki temu zabiegowi, twoje szanse na to, że katalog zostanie obejrzany do końca, zwiększyły się?

Zaskocz swojego odbiorcę

Projektując katalog spraw, żeby był inny niż wszystkie. Tekst przeplataj atrakcyjnymi grafikami, wysokiej jakości zdjęciami i realistycznymi wizualizacjami produktów. W koncepcji graficznej nie bój się używać wyrazistych, niecodziennych kolorów, zaskakujących połączeń i nieszablonowych rozwiązań, które każą użytkownikowi zatrzymać się na chwilę i zastanowić się nad tym, co ma przed oczami. Projektując katalog wykorzystaj możliwości techniczne, jakie daje profesjonalny druk, wybierając udoskonalenia, które będą budować wyjątkowe doświadczenie użytkownika w kontakcie z katalogiem.

Jeśli chcesz uzyskać efekt premium, który pozostanie w pamięci odbiorcy na długo, wybierz uszlachetnienia. W drukomacie masz do wyboru:

  • folię mat + lakier UV wybiórczy
  • folię mat
  • folię połysk
  • folię soft touch + lakier wybiórczy

Zobacz jak wygląda katalog, w którym zastosowano uszlachetnienia:

katalog z uszlachetnieniem
Źródło https://www.underconsideration.com/fpo/archives/2015/07/khalvadjian-avocats-sales-brochure.php
katalog lakier UV wybiórczy
Źródło: https://www.underconsideration.com/fpo/archives/2015/07/khalvadjian-avocats-sales-brochure.php

Układ treści i format

Nie bez znaczenia będzie również to, jak tekst będzie przeplatał się z obrazem. Projektując katalog pamiętaj o tym, że obowiązuje zasada „prawej strony” (najdroższe reklamy w magazynach znajdują się właśnie tam!), a ludzkie oko skanuje tekst od lewej do prawej. Zanim zaczniesz pracować na koncepcją graficzną, wybierz format swojego katalogu – kreacja inaczej ułoży się w formacie A4, a inaczej będzie wyglądać, jeśli katalog ma być drukowany w kwadracie.

katalog drukowany kolor
Źródło: https://creativemarket.com/adekfotografia/2247781-Graphic-Design-Portfolio-Template?u=slvDev#fullscreen
katalog drukowany kwadrat
Źródło: https://designtemplateplace.com/product/business-brochure-template-44314

Ciekawostka:
W drukomacie masz do dyspozycji aż 8 formatów katalogów – wybierz taki, który najlepiej będzie pasował do Twojego pomysłu:

formaty katalogów w drukomat.pl

Do wyboru są również 3 metody łączenia w katalogach. W zależności od objętości, na jaką się zdecydujesz, możesz zamówić:

  • katalog klejony
  • katalog szyty
  • katalog spiralowany

Spójrz czym się różnią te 3 warianty:

katalog klejony
Źródło: https://dribbble.com/shots/5838008-Brand-Guidelines
katalog szyty
Źródło: https://creativemarket.com/misterryart/1866548-FLORYA-Creative-Corporate-Brochure?u=justmockups
katalog spiralowany
Źródło: https://yalegraphicdesign.tumblr.com/post/151331155404/booksfromthefuture-empty-orchestra-by-jkl

Katalogi angażują więcej zmysłów odbiorcy

W przeciwieństwie do reklamy cyfrowej, katalog stanowi wartość namacalną i przyciąga uwagę silniej, niż działania online. Zadbaj, by wrażenia dotykowe użytkownika były przyjemne w odbiorze i wywoływały efekt pozytywnego zaskoczenia. Aby osiągnąć ten cel, niezbędny będzie odpowiednio dobrany papier. Nie bój się eksperymentować, testując podłoża kredowe, ozdobne, kraftowe lub offsety o wyższych gramaturach, które stworzą u odbiorcy poczucie obcowania z produktem premium, mimo, że żadnego z nich jeszcze nie miał w ręku.

Szukasz niestandardowych rozwiązań, których nie udało ci się znaleźć na naszej stronie? Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

A jeśli chcesz dowiedzieć się dlaczego katalogi nie wyginęły jak mamuty, zajrzyj do artykułu:

drukomat nowy marketing
Źródło: nowymarketing.pl

Grafika użyta na okładce: https://betweenstudio.tumblr.com

0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Trendy projektowe 2020 część 2.
następny post
ebooki drukomatu – pełna lista

Zobacz również

Roll up – co to znaczy?

14 stycznia 2025

Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po...

8 listopada 2024

Drukarnia możliwości

21 października 2024

Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

26 września 2024

Sitodruk – co to jest? na czym polega?

26 września 2024

GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się...

2 września 2024

Druk cyfrowy – Co to jest? Na czym...

26 sierpnia 2024

Druk Offsetowy – co to jest?

26 sierpnia 2024

Jak reklamować firmę?

5 sierpnia 2024

Poligraficzne bestsellery w świątecznej odsłonie

30 października 2023

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę