Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Inspiracje

DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

by Zuzanna Golec 6 lutego 2025
Napisany przez: Zuzanna Golec 6 lutego 2025

Czy wiesz, jak wykorzystać trendy graficzne i nowości ze świata druku do zwiększenia sprzedaży?

Przygotowaliśmy kilka porad, dzięki którym nie będziesz ślepo podążać za modą, tylko wykorzystasz trendy w kreatywny sposób, aby zwiększyć wyniki sprzedażowe i zdobyć nowych klientów. Przypomnij sobie listę kierunków, które mogą zdominować projektowanie graficzne i poligrafię w 2025 roku, a następnie zmień wiedzę w praktykę.  Wnieś działania marketingowe na wyższy poziom skuteczności i ciesz się ich efektywnością – w Drukomat wiemy, jak przekuć trendy w sukces!

Daj się poznać klientowi

Transparentność firmy i spójność w decyzjach biznesowych wzbudza zaufanie – siły autentycznego przekazu nie da się podważyć. Najlepiej pokazuje to Internet, w którym dokonuje się zwrot ku prawdziwości. Docenia się kreatywność, naturalność oraz działania tylko wspierane, a nie całkowicie wypierane przez AI. Media społecznościowe udowadniają, że to osoby i marki z oryginalnym pomysłem na prezentacje swojej działalności cieszą się największą popularnością. Właśnie dlatego, im więcej prawdziwości w brandingu firmy, tym więcej wobec niej entuzjazmu u konsumentów, co pozytywnie przekłada się na sprzedaż.

Dbając o spójność komunikacji marki we wszystkich kanałach (w mediach tradycyjnych, elektronicznych, czy nawet na opakowaniach produktowych), zbudujesz angażującą narrację, w którą konsumenci będą wierzyć. Takie działania odpowiadają idei slow brandingu. Przywiązując się do określonego wizerunku firmy i śledząc ciekawy storytelling, (np. o historii marki czy motywacji do tworzenia konkretnych produktów), klienci stają się lojalni. Podejmując takie działania marketingowe, zwracasz się ku konsumentom, którzy mają podobne wartości. Zachęcając ich do aktywności, czy to w komentarzach na profilu, czy w badaniach satysfakcji z wybranych usług, możesz też lepiej poznać ich potrzeby. To transakcja zależna: Twoja marka daje emocje i jakościowe produkty, za które konsumenci odwdzięczają się lojalnością i ciągłymi zakupami.

Zielono mi, czyli naturalność na co dzień

Skoro już mowa o naturalności, nie można zapomnieć o ekologicznych i przyjaznych środowisku rozwiązaniach. Minimalizacja negatywnego wpływu na planetę w procesach produkcyjnych i usługowych to coś, co przyciąga konsumentów chcących żyć w zgodzie z naturą i z proekologicznym podejściem do świata.

Używasz ekologicznych materiałów w produkcji? Świetnie, wspomnij o tym w poście na socialach, przy prezentowaniu benefitów Twojego produktu. Masz doskonały sposób na zniwelowanie zanieczyszczeń i odpadów przy zarządzaniu ogromnym parkiem maszynowym? Doskonale, dodaj wzmiankę na ten temat na opakowaniu produktowym, na przykład w formie małej infografiki. Te pozornie drobne rzeczy współgrają z ideą slow brandingu, składając się na cały obraz pozytywnego i odpowiedzialnego charakteru Twojej marki. Klienci na pewno będą chętniej sięgać po Twoje produkty, mając poczucie, że nawet ich wybory zakupowe przyczyniają się do wartościowych działań.

Mniej znaczy więcej

Na rynku przepełnionym usługami trzeba umieć się wyróżnić. Oczywiście, nigdy nie uda się trafić w gust większości. Ważne jednak, żeby mieć pomysł, dzięki któremu marka zyska unikatowy charakter, niemożliwy do naśladowania przez inne firmy. Odnosząc się do trendów graficznych na 2025 rok, w których minimalizm spotyka się z odważną typografią, asymetrią i mocnymi kolorami, trzeba pamiętać, że każdy z nich jest odpowiedzią na inne potrzeby konsumentów. Musisz wiedzieć, co pragniesz przekazywać swoją marką, aby dobrać dla niej odpowiednią identyfikację wizualną.

Minimalistyczny design to świetny wybór, jeżeli zależy Ci na precyzyjnej komunikacji. Wybór stonowanych odcieni czy uporządkowanych układów tekstu prowadzi do używania starannie wyselekcjonowanych treści, które mają przekonać klientów do zakupu prostotą i transparentnością. Delikatne opracowania graficzne zostaną zapamiętane, bo proponują wizualną harmonię w otoczeniu pełnym intensywnych, reklamowych bodźców.

Minimalistyczny design może budować także rangę marki i wartość produktu. Wzbogacając takie projekty o uszlachetnienia, tworzy się aurę luksusowości. Połysk, przestrzenność elementów graficznych czy charakterystyczna tekstura materiału dadzą klientowi poczucie posiadania wyjątkowego produktu.

Oceniając po okładce

Do projektowania można podejść w inny sposób, stawiając na brawurowy design, który ma przyciągać odważnymi grafikami albo kolorami, przy okazji przyćmiewając bardziej standardowe identyfikacje wizualne. Im więcej dzieje się na opakowaniu albo produkcie, tym więcej czasu klient poświęci na jego dokładne obejrzenie. Asymetryczne układy, różne czcionki albo mocno nasycone kolory, zmuszą konsumentów do obejrzenia całość z różnych stron i zagłębienia się w detale. To działanie immersyjne, prowadzące do lepszego poznania oraz zapamiętania marki. W takim przypadku korzystanie z dodatkowych technologicznych ulepszeń, choćby uszlachetnień, sprawi, że produkt będzie wyglądał jeszcze ciekawiej, np. podczas oglądu w zmiennym świetle. Wszystko to będzie przekładać się na zaintrygowanie klienta produktem lub usługą, co na pewno zwiększy jego chęci zakupowe.

Uszlachetnić możesz naprawdę wiele produktów – między innymi: plakaty, ulotki, wizytówki, zaproszenia, torby papierowe oraz teczki i opakowania. Jeśli chcesz wywrzeć pozytywne wrażenie na klientach i przekonać ich do marki jej niebanalnym designem, naprawdę masz w czym wybierać! Zależnie od Twoich potrzeb i pomysłów, uszlachetnienia to:

  • Doświadczenie, dzięki któremu każde dotknięcie produktu będzie dla klientów przyjemnością. Wykorzystaj folię soft touch, tworzącą charakterystyczną, aksamitną warstwę na podłożu lub stwórz wypukłe, wyczuwalne struktury z pomocą lakieru UV 3D. Pozwól poczuć wyjątkowość Twojej marki! 
  • Jakość, którą Twoi klienci pokochają: folia anti scratch doda produktom nie tylko eleganckiego, nieco matowego wykończenia, ale też zwiększy ich żywotność. Nie bój się o zagięcia na wizytówkach i ulotkach albo blaknące menu w restauracji – prawdziwa jakość przetrwa próbę czasu.
  • Niezwykłe detale, które przyciągną spojrzenie praktycznie każdego! Połyskujące, eleganckie logo na oficjalnym zaproszeniu na ważny event branżowy? Nie ma sprawy. Kolorowe, błyszczące detale na wizytówce i teczce, od razu prezentujące firmowy prestiż? Proszę bardzo. A może holograficzna folia, która, wykorzystana na ulotkach lub plakatach, odda wyjątkowy charakter wydarzenia? Gwarantujemy, że już po samym designie odbiorcy będą gotowi na doznania nie z tej ziemi!  I oczywiście nie zapominajmy o złoceniach i srebrzeniach – klasa sama w sobie, która zawsze wygląda dobrze. Kolorowe folie i lakier wybiórczy UV zmienią każdy projekt w małe dzieło sztuki, którym trudno będzie się nie zachwycić.

Zamień trendy w korzyść dla siebie

Nie ma jednego sposobu na aplikowanie modnych elementów do swoich produktów. Trendy najlepiej traktować jako inspirację. W szerokich ramach tego, co modne, musisz odnaleźć unikatową strategię dla własnej firmy. Odwołując się do popularnych rozwiązań, zachowując jednocześnie spójność wyróżników marki, na pewno odniesiesz sprzedażowy sukces.

drukdrukarniadrukomatinspiracjepoligrafiasprzedażtrendy 2025
0 komentarz
2
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Jak zaprojektować kalendarz – Poradnik
następny post
Jak zaprojektować ulotkę reklamową – Poradnik

Zobacz również

Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

12 maja 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

22 kwietnia 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

14 marca 2025

DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

10 stycznia 2025

Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

13 grudnia 2024

Co powinna zawierać pieczątka firmowa? Jakie są wymogi?

27 listopada 2024

Papier firmowy – co powinien zawierać?

27 listopada 2024

Wiosna w poligrafii – dodaj swoim wydrukom więcej...

4 kwietnia 2024

Zainspiruj się! Odkryj wzornik uszlachetnień od Drukomat

7 marca 2024

Typografia – nie tylko wybór fontu!

29 lutego 2024

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę