Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

      Inspiracje

      Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

      13 grudnia 2024

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

      Inspiracje

      Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

      13 grudnia 2024

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Drukarnia możliwości

Jak materiały drukowane pomagają w sprzedaży

by Natalia Stępniak 6 lipca 2020
Napisany przez: Natalia Stępniak 6 lipca 2020
Wydruki dla firm

Papier wciąż uwodzi i co ciekawe, jego pozycja w świecie, który został zdominowany przez media cyfrowe, wydaje się być w ogóle niezagrożona. Papier ma w sobie „to coś”, a komunikacja w wersji drukowanej potrafi zadziałać skuteczniej niż jej wirtualny odpowiednik. Jak wykorzystać materiały drukowane, by przyciągnąć odbiorców i efektywnie kreować potrzeby nabywców?

Mózgu nie da się oszukać

Skuteczność przekazu, przemawiającego do odbiorcy z papierowego nośnika jest większa niż w przypadku tej samej treści w wersji cyfrowej. Udowodniła to między innymi w swoich badaniach agencja Millward Brown (porównano trwałość przekazu na tradycyjnym, papierowym nośniku z przekazem płynącym ze źródeł internetowych) oraz firma trueIMPACT, która na zlecenie Poczty Kanadyjskiej przeanalizowała wpływ reklamy drukowanej na takie aspekty jak czas spędzony na analizowaniu treści reklam, łatwość przyswajania treści oraz zdolność jej zapamiętywania. Komunikaty przedstawiane na wydrukach były bardziej zrozumiałe i łatwiej zapamiętywane przez uczestników badania niż ich odpowiedniki w wersji cyfrowej.

Więcej na ten temat znajdziesz w naszym e-booku Rozpal swój e-commerce.


Ciekawostka

Najwięcej szczegółów z przedstawianych komunikatów w formie papierowej zapamiętało aż 75% badanych. Te same szczegóły przedstawione w formie cyfrowej pamiętało już tylko 44% badanych.

Papier ma w sobie więcej prawdy

W czasach powszechnego „przebodźcowania” i poszukiwania sposobów na zwolnienie tempa, papier wydaje się spełniać obietnicę wytchnienia, mimo, że – paradoksalnie – działa na więcej zmysłów, niż digital. Kontakt z treścią umieszczoną na papierze wymaga omnisensorycznej interakcji, a ta z kolei pozwala lepiej zapamiętywać, wywołując połączenia w mózgu, które na wspomnienie komunikatu będą uruchamiać konkretne skojarzenia. Papier, poprzez swoją fizyczność, gramaturę, fakturę i zapach, znacznie mocniej angażuje naszą sieć połączeń nerwowych, powiązanych z pamięcią przestrzenną, dzięki czemu zostaje z odbiorcą na dłużej i tworzy w jego głowie obraz produktu, na który patrzył, co czyni go mniej abstrakcyjnym, a tym samym bardziej osiągalnym. 


Wskazówka: zlecając materiały reklamowe do druku zdecyduj się na  niestandardowy papier oraz uszlachetnienia, np. folię soft touch, która w dotyku przypomina skórkę brzoskwini. Trzymanie w ręku Twojej wizytówki lub katalogu będzie dla odbiorcy przyjemne i wywoła miłe skojarzenia.

Notes z okładką drukomat

Papier w przeciwieństwie do digitalu jest namacalny, ma swoją fizyczność, określoną strukturę i zapach, co czyni go o wiele lepszym nośnikiem emocji niż media cyfrowe. Nie bez powodu wciąż wybieramy tradycyjne książki lub magazyny zamiast ich wirtualnych, tańszych wersji. Często wolimy zapłacić więcej, ale mieć gwarancję wrażeń, jakie daje czytanie wprost z papieru.


Ciekawostka:

Reklama w formie papierowej skuteczniej wpływa na procesy zakupowe. Zachęciła do zakupu produktów aż 51% osób spośród tych, którym ją przedstawiono.

Skojarzenia z marką

Materiały drukowane pomagają łatwiej przywoływać skojarzenia z marką. Tłoczony lub lakierowany logotyp na teczce, zastosowanie w projekcie zasady kontrastu lub nietypowy format materiału promocyjnego (np. pudełko typu giftbox, które oprócz tego, że jest nośnikiem identyfikacji wizualnej marki, ma również swoją wartość użytkową) – to tylko kilka przykładów, jak kreatywnie wykorzystać siłę nośnika, jakim jest papier. 

Reklama w formie drukowanej, mimo, że statyczna i dwuwymiarowa, potrafi wywołać wrażenie doświadczenia produktu, nawet jeśli jeszcze nie doszło do zakupu. Co ciekawe, produkt, który zobaczyliśmy w magazynie lub katalogu w pewien sposób “materializuje” się w naszych mózgach, a obraz ten ma siłę podobną do fizycznego oddziaływania (np. kiedy próbujemy jakiegoś produktu lub możemy go dotknąć). Na tym magia papieru się nie kończy. Nie bez znaczenia będzie również rodzaj druku i nasycenie koloru. Im efekt bliższy oryginału, tym większa szansa, że klient zdecyduje się na zakup. Zamawiając materiały promocyjne dla swojej firmy rozważ wybór rozwiązań gwarantujących najwyższą jakość druku. 


#DorzućDOpaczki dodatki, które uprzyjemnią Twoim klientom doświadczenie zakupowe i będą dodatkowym nośnikiem identyfikacji marki, zwiększając zasięg potencjalnych nabywców.

Materiały drukowane w identyfikacji wizualnej

Podpowiedź: jeśli w katalogu prezentujesz zdjęcia swoich produktów, zadbaj o zaskakujące elementy, które przyciągną oko oglądającego i skoncentrują jego uwagę na rzeczach, które są dla Ciebie ważne. Jednym ze sposobów jest zastosowanie lakieru wybiórczego, który pomoże w elegancki i stylowy sposób wyeksponować wybrane detale.


Wartość informacyjna

Papier może być również lepszym nośnikiem w przekazywaniu szczegółowych komunikatów. Podczas gdy większość reklam jest zaprojektowana w taki sposób, by unikać “przeładowywania” odbiorcy informacją, sprzedaż w segmencie B2B często wymaga dostarczenia bardziej rozbudowanych treści (np. ze szczegółową specyfikacją danej usługi). Podanie tych informacji w formie papierowej może zwiększyć zrozumienie klienta i pozytywnie wpłynąć na jego intencje zakupowe.

Druk dla firm

Moc papieru jest niekwestionowana. Czy jednak oznacza to, że powinniśmy porzucić działania w digitalu i skoncentrować wysiłki na dopracowywaniu materiałów drukowanych? Oczywiście, nie. Kluczem do sukcesu będzie mix działań w obu kanałach i umiejętne przeplatanie fizycznych oraz wirtualnych form promocji. Budowanie doznań i doświadczenia klienta na wszystkich możliwych punktach styku, zwiększy szanse na sprzedaż i będzie pracować na świadomość marki wśród obecnych i potencjalnych nabywców.

Wejdź na www.drukomat.pl lub skontaktuj się z naszym doradcą i zapytaj o indywidualną ofertę dla Twojej firmy.

0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Billboard – sztuka, kreacja, nośnik przekazu czy niechciana ozdoba miast?
następny post
Trendy projektowe 2020 – część 1.

Zobacz również

Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po...

8 listopada 2024

Drukarnia możliwości

21 października 2024

Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

26 września 2024

Sitodruk – co to jest? na czym polega?

26 września 2024

GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się...

2 września 2024

Druk cyfrowy – Co to jest? Na czym...

26 sierpnia 2024

Druk Offsetowy – co to jest?

26 sierpnia 2024

Poligraficzne bestsellery w świątecznej odsłonie

30 października 2023

Nie zejdzie z oczu i nie wyjdzie z...

23 października 2023

Katalog z wartością dodaną. Wypróbuj te pomysły

9 października 2023

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę