Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Kalendarze firmowe jako skuteczny prezent reklamowy. Dlaczego wciąż…

      17 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Drukarnia możliwości

      Gdzie można kupić pocztówki i ile kosztują?

      5 czerwca 2025

      Drukarnia możliwości

      Psychologia kolorów w druku: jak wpływa na decyzje…

      3 czerwca 2025

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Recykling materiałów drukowanych: praktyczne porady dla firm

      18 czerwca 2025

      Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Jakie wymiary pudełek wysyłkowych do paczkomatu? Sprawdź!

      26 maja 2025

      Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Inspiracje

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Inspiracje

      Kiedy dać zaproszenie na ślub?

      7 lipca 2025

      Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Kalendarze firmowe jako skuteczny prezent reklamowy. Dlaczego wciąż…

      17 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Drukarnia możliwości

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Drukarnia możliwości

      Gdzie można kupić pocztówki i ile kosztują?

      5 czerwca 2025

      Drukarnia możliwości

      Psychologia kolorów w druku: jak wpływa na decyzje…

      3 czerwca 2025

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Recykling materiałów drukowanych: praktyczne porady dla firm

      18 czerwca 2025

      Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Jakie wymiary pudełek wysyłkowych do paczkomatu? Sprawdź!

      26 maja 2025

      Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

      6 października 2025

      Inspiracje

      Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla…

      23 sierpnia 2025

      Inspiracje

      Kiedy dać zaproszenie na ślub?

      7 lipca 2025

      Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Drukarnia możliwościTutoriale i poradniki

Projektuj, drukuj, mierz skuteczność! Kody QR w reklamie zewnętrznej

by Natalia Stępniak 31 maja 2022
Napisany przez: Natalia Stępniak 31 maja 2022
kody qr w reklamie zewnętrznej

Jak mierzyć efektywność reklamy zewnętrznej? Wykorzystaj fotokody! Z tego poradnika dowiesz się jak połączyć świat outdooru z cyfrowym uniwersum, stawiając pomiędzy nimi pomost z technologii QR.

Krótko o technologii QR

Choć kody QR mają już 28 lat, wciąż cieszą się popularnością. Rozwinięcie skrótu QR  to z angielskiego quick response, czyli szybka reakcja), a za nazwą kryje się technologia japońskiej firmy Denso Wave, która potrzebowała rozwiązania usprawniającego odczyt informacji na przedmiotach szybko przemieszczających się względem skanera. Potencjał rozwiązań opartych o kody QR sprawia, że dziś są one wykorzystywane również w działaniach komercyjnych, nawet tych zupełnie niezwiązanych z liniami produkcyjnymi.

Fot. qrcodechimp.com

Korzyści z zastosowania kodów QR w reklamie zewnętrznej

  • Możliwość rozszerzenia treści poza materiał reklamowy (kod QR po zeskanowaniu przenosi we wskazane miejsce, np. na stronę www z ofertą firmy, do wizytówki internetowej albo w dowolną lokalizację w sieci).
  • Wygoda osoby zapoznającej się z treścią (zeskanowanie kodu i przeniesienie do źródła, do którego prowadzi kod, odbywa się w kilka sekund).
  • Utrwalanie wizerunku nowoczesnej firmy/marki, która korzysta z dobrodziejstw i rozwiązań, jakie oferuje technologia.

Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule:

Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować w swojej strategii marketingowej

Krótko o OOH

OOH z kolei to skrót od angielskiego wyrażenia out of home, które oznacza reklamę zewnętrzną. Alternatywnym określeniem dla OOH jest reklama outdoorowa. Reklama zewnętrzna obejmuje wszystkie nośniki umiejscowione poza budynkami (np. w przestrzeni miejskiej, na poboczu drogi krajowej, etc.). W panteonie OOH znajdują się billboardy, banery zewnętrzne, plakaty reklamowe i citylighty. Tutaj warto przywołać jeszcze jedno pojęcie, czyli reklamę wielkoformatową, która jest de facto podstawą outdooru.

Fot. buildhollywood.co.uk

Łącz i mierz

Zastosowanie technologii QR w reklamie zewnętrznej daje możliwości, których wcześniej nie było w offline. Jedną z korzyści jest możliwość mierzenia efektywności reklamy, używając do tego np. wskaźnika ROPO (Research Online, Purchase Offline, czyli wyszukaj w Internecie, kup w sklepie).

Implementacja technologii QR w reklamie zewnętrznej krok po kroku

Zaczynamy od umieszczenia w kreacji reklamowej (plakatu billboardu lub innej zewnętrznej) wcześniej przygotowanego kodu QR, który będzie linkował do konkretnego miejsca (np. strony produktu, który znajdzie się na reklamie).


Z tego artykułu dowiesz się jak stworzyć własny kod QR

Wizytówka z kodem QR. Tam, gdzie tradycja spotyka się z technologią

Aby kod QR dawał możliwość mierzenia efektywności, zaszyty w nim link powinien posiadać parametry UTM (specjalne znaczniki, które można „dokleić” do standardowego adresu URL, co daje możliwość precyzyjnego śledzenia ruchu z poszczególnych źródeł na stronie internetowej). Aby link UTM spełniał swój cel, niezbędne jest skonfigurowane dla strony, do której będzie odsyłał link, konta w Google Analytics i utworzenie w nim raportu, która będzie powiązana z utworzonym łączem.

Wybrane parametry w Google Analytics, za pomocą których można określić charakterystykę raportu:

medium (utm_medium)

źródło (utm_source)

kampania (utm_campaign)

słowo kluczowe (utm_terrm)

treść reklamy (utm_content)


Konfiguracja raportów w Google Analytics to temat na osobny artykuł. Tutaj nie będziemy go rozwijać, jeśli potrzebujesz wiedzy w tym obszarze, zajrzyj np. do tego tekstu.


Przykładowy schemat linku dla kampanii outdoorowej:

Właściwy link do strony, np. https://www.drukomat.pl/billboardy-cyfrowe

medium = „ooh”

źródło = miasto, w którym będzie prezentowana reklama zewnętrzna, np. „wroclaw”

kampania = nazwa kampanii, np. „2022_outdoor_sale”

Opcjonalnie treść reklamy = format, np. „billboard” lub „plakat”

Wygląda na skomplikowaną operację? W praktyce nie jest to wcale takie trudne. Spójrz jak wygląda gotowy link stworzony w standardzie UTM:

https://www.drukomat.pl/billboardy-cyfrowe?utm_medium=ooh&utm_source=wroclaw&utm_campaign=2022_outdoor_sale

W internecie znajdziesz mnóstwo bezpłatnych narzędzi do tworzenia linków UTM. Jedno z nich jest tutaj. 

Ciekawostka:

Link UTM z zasady jest długi. Jeśli go skrócisz (w dowolnym narzędziu do skracania linków, np. bitly), twój kod QR nie będzie tak bardzo “utkany”, co sprawi że w odbiorze stanie się lżejszy i bardziej przejrzysty.

Zeskanuj oba kody telefonem i sprawdź czy prowadzą w to samo miejsce 🙂

Od billboardu do zakupu

Aby całą tą historię osadzić w scenariuszu zakupowym, warto tutaj przywołać ścieżkę, jaką dzięki technologii QR w outdoorze pokona osoba potencjalnie zainteresowana tym, co zostało umieszczone na reklamie i wsparte kodem. W praktyce będzie to wyglądać mniej więcej tak:

Dostrzeżenie reklamy w outdoorze → Zeskanowanie kodu QR umieszczonego w kreacji reklamowej → Przejście na www, do której prowadzi link zaszyty w kodzie QR w celu uzyskania informacji o produkcie/usłudze → (w idealnym scenariuszu) Nabycie produktu/usługi.((To jeden ze scenariuszy, a tych może być więcej, jak np. taki, w którym osoba stykająca się z reklamą nie skanuje kodu QR, ale zapamiętuje reklamę, trafia do sklepu i nabywa produkt albo skanuje kod, sprawdza informacje o produkcie, ale finalnie go nie nabywa. Aby uniknąć tego ostatniego, warto zadbać o wszystkie punkty styku z marką.))

Fot. QR Code Generator

Kody QR w reklamie offline – korzyści

Implementując technologię QR w swoich raportach reklamy zewnętrznej i parując ją z analityką Google dla twojej strony internetowej, dowiesz się m. in.:

  • Jeśli prowadzisz podobne kampanie jednocześnie w różnych miastach – które miasta, formaty reklamowe, kampanie OOH sprowadziły najwięcej użytkowników na stronę www
  • Z jakich urządzeń korzystały osoby skanujące kod z reklamy 
  • Jakie treści na stronie, do której prowadził link kodu QR, były dla odwiedzających najbardziej interesujące
  • Czy osoby odwiedzające stronę przeglądały również inne produkty z oferty, a jeśli tak to jakie
  • Czy po kliknięciu w link i odwiedzeniu strony nastąpiła konwersja (czy dana osoba kupiła produkt)
  • Jaki był orientacyjny zwrot z inwestycji w reklamę 

Własne billboardy z kodami QR zamówisz tutaj.

billboardgoogleanalyticsoohoutdoorqrreklamazewnętrznasprzedaż
0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich projektach
następny post
Sezon na kalendarze tuż tuż! Napełnij głowę inspirującymi projektami

Zobacz również

Kalendarze firmowe jako skuteczny prezent reklamowy. Dlaczego wciąż...

17 października 2025

Jakie materiały reklamowe wybrać dla małej firmy?

15 października 2025

Kalendarz cyfrowy czy drukowany – co wybrać?

6 października 2025

Jak zrobić etykietę: Praktyczny przewodnik

3 września 2025

Drukowane katalogi vs. cyfrowe – co wybrać dla...

23 sierpnia 2025

Jak przygotować plik do druku?

22 lipca 2025

Kiedy dać zaproszenie na ślub?

7 lipca 2025

Gdzie można kupić pocztówki i ile kosztują?

5 czerwca 2025

Psychologia kolorów w druku: jak wpływa na decyzje...

3 czerwca 2025

Jakie wymiary pudełek wysyłkowych do paczkomatu? Sprawdź!

26 maja 2025

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Papier w dobrej formie!

    3 października 2019
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę