Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl
  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Blogomat – blog drukarni internetowej drukomat.pl

Blog

  • Drukarnia możliwości
    • Drukarnia możliwości

      Jak zrobić plakat reklamowy? – poradnik krok po…

      8 listopada 2024

      Drukarnia możliwości

      Drukarnia możliwości

      21 października 2024

      Drukarnia możliwości

      Druk cyfrowy a offsetowy – poznaj różnice

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      Sitodruk – co to jest? na czym polega?

      26 września 2024

      Drukarnia możliwości

      GETeasy w Drukomacie – łatwiej nie da się…

      2 września 2024

  • Ekopoligrafia
    • Ekopoligrafia

      Życie wydruków wyborczych po wyborach. Dobre praktyki w…

      25 września 2023

      Ekopoligrafia

      Cykl życia wydruków. Od produkcji po utylizację

      24 lipca 2023

      Ekopoligrafia

      W stronę bardziej zrównoważonego druku. Technologia i surowce

      26 czerwca 2023

      Ekopoligrafia

      Nie taki papier straszny. Fakty i mity o…

      29 maja 2023

      Ekopoligrafia

      Ekopraktyki naszej fabryki

      1 maja 2023

  • Drukomat & the Brief
    • Drukomat & the Brief

      Tych wydarzeń nie możesz przegapić! Topowe eventy dla…

      26 kwietnia 2022

      Drukomat & the Brief

      Jak technologia wpływa na projektowanie graficzne

      25 stycznia 2022

      Drukomat & the Brief

      Idee, które zmieniły projektowanie graficzne

      9 listopada 2021

      Drukomat & the Brief

      7 inspirujących nazwisk branży kreatywnej. Sprawdź, czy je…

      19 października 2021

      Drukomat & the Brief

      Pierwsze kroki w branży graficznej. Od czego zacząć?

      5 października 2021

  • Opakowania
    • Opakowania

      Opakuj się w luksus.✨ Uszlachetnienia premium w projektach…

      16 sierpnia 2023

      Opakowania

      Druk & e-commerce – ta para się lubi!…

      3 kwietnia 2023

      Opakowania

      Świąteczno-noworoczne inspiracje. Projekty wybrane

      8 listopada 2022

      Opakowania

      Opakowanie, które ma moc! Packvertising w praktyce

      10 sierpnia 2022

      Opakowania

      Obierz kierunek na etykiety!

      9 sierpnia 2022

  • Inspiracje
    • Inspiracje

      Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

      12 maja 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – KWIECIEŃ 2025

      22 kwietnia 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – MARZEC 2025

      14 marca 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – LUTY 2025

      6 lutego 2025

      Inspiracje

      DRUKOMAT INSPIRUJE – STYCZEŃ 2025

      10 stycznia 2025

  • Nasze mockupy
    • Nasze mockupy

      Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich…

      23 maja 2022

      Nasze mockupy

      Darmowe mockupy, dzięki którym wizytówki przedstawiają się same…

      16 marca 2019

      Nasze mockupy

      Trzy sprawdzone sposoby na wyróżnienie firmowego podarunku +…

      5 grudnia 2018

      Nasze mockupy

      Mockupy naszych koszulek sportowych. Ubierz jak chcesz!

      30 maja 2018

      Nasze mockupy

      Wielkanocne pocztówki – wypakuj, wydrukuj, wyślij.

      23 marca 2018

  • Kontakt
  • Produkty
Drukarnia możliwościTutoriale i poradniki

Projektuj, drukuj, mierz skuteczność! Kody QR w reklamie zewnętrznej

by Natalia Stępniak 31 maja 2022
Napisany przez: Natalia Stępniak 31 maja 2022
kody qr w reklamie zewnętrznej

Jak mierzyć efektywność reklamy zewnętrznej? Wykorzystaj fotokody! Z tego poradnika dowiesz się jak połączyć świat outdooru z cyfrowym uniwersum, stawiając pomiędzy nimi pomost z technologii QR.

Krótko o technologii QR

Choć kody QR mają już 28 lat, wciąż cieszą się popularnością. Rozwinięcie skrótu QR  to z angielskiego quick response, czyli szybka reakcja), a za nazwą kryje się technologia japońskiej firmy Denso Wave, która potrzebowała rozwiązania usprawniającego odczyt informacji na przedmiotach szybko przemieszczających się względem skanera. Potencjał rozwiązań opartych o kody QR sprawia, że dziś są one wykorzystywane również w działaniach komercyjnych, nawet tych zupełnie niezwiązanych z liniami produkcyjnymi.

Fot. qrcodechimp.com

Korzyści z zastosowania kodów QR w reklamie zewnętrznej

  • Możliwość rozszerzenia treści poza materiał reklamowy (kod QR po zeskanowaniu przenosi we wskazane miejsce, np. na stronę www z ofertą firmy, do wizytówki internetowej albo w dowolną lokalizację w sieci).
  • Wygoda osoby zapoznającej się z treścią (zeskanowanie kodu i przeniesienie do źródła, do którego prowadzi kod, odbywa się w kilka sekund).
  • Utrwalanie wizerunku nowoczesnej firmy/marki, która korzysta z dobrodziejstw i rozwiązań, jakie oferuje technologia.

Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule:

Produkty z kodem QR. Zobacz jak je zastosować w swojej strategii marketingowej

Krótko o OOH

OOH z kolei to skrót od angielskiego wyrażenia out of home, które oznacza reklamę zewnętrzną. Alternatywnym określeniem dla OOH jest reklama outdoorowa. Reklama zewnętrzna obejmuje wszystkie nośniki umiejscowione poza budynkami (np. w przestrzeni miejskiej, na poboczu drogi krajowej, etc.). W panteonie OOH znajdują się billboardy, banery zewnętrzne, plakaty reklamowe i citylighty. Tutaj warto przywołać jeszcze jedno pojęcie, czyli reklamę wielkoformatową, która jest de facto podstawą outdooru.

Fot. buildhollywood.co.uk

Łącz i mierz

Zastosowanie technologii QR w reklamie zewnętrznej daje możliwości, których wcześniej nie było w offline. Jedną z korzyści jest możliwość mierzenia efektywności reklamy, używając do tego np. wskaźnika ROPO (Research Online, Purchase Offline, czyli wyszukaj w Internecie, kup w sklepie).

Implementacja technologii QR w reklamie zewnętrznej krok po kroku

Zaczynamy od umieszczenia w kreacji reklamowej (plakatu billboardu lub innej zewnętrznej) wcześniej przygotowanego kodu QR, który będzie linkował do konkretnego miejsca (np. strony produktu, który znajdzie się na reklamie).


Z tego artykułu dowiesz się jak stworzyć własny kod QR

Wizytówka z kodem QR. Tam, gdzie tradycja spotyka się z technologią

Aby kod QR dawał możliwość mierzenia efektywności, zaszyty w nim link powinien posiadać parametry UTM (specjalne znaczniki, które można „dokleić” do standardowego adresu URL, co daje możliwość precyzyjnego śledzenia ruchu z poszczególnych źródeł na stronie internetowej). Aby link UTM spełniał swój cel, niezbędne jest skonfigurowane dla strony, do której będzie odsyłał link, konta w Google Analytics i utworzenie w nim raportu, która będzie powiązana z utworzonym łączem.

Wybrane parametry w Google Analytics, za pomocą których można określić charakterystykę raportu:

medium (utm_medium)

źródło (utm_source)

kampania (utm_campaign)

słowo kluczowe (utm_terrm)

treść reklamy (utm_content)


Konfiguracja raportów w Google Analytics to temat na osobny artykuł. Tutaj nie będziemy go rozwijać, jeśli potrzebujesz wiedzy w tym obszarze, zajrzyj np. do tego tekstu.


Przykładowy schemat linku dla kampanii outdoorowej:

Właściwy link do strony, np. https://www.drukomat.pl/billboardy-cyfrowe

medium = „ooh”

źródło = miasto, w którym będzie prezentowana reklama zewnętrzna, np. „wroclaw”

kampania = nazwa kampanii, np. „2022_outdoor_sale”

Opcjonalnie treść reklamy = format, np. „billboard” lub „plakat”

Wygląda na skomplikowaną operację? W praktyce nie jest to wcale takie trudne. Spójrz jak wygląda gotowy link stworzony w standardzie UTM:

https://www.drukomat.pl/billboardy-cyfrowe?utm_medium=ooh&utm_source=wroclaw&utm_campaign=2022_outdoor_sale

W internecie znajdziesz mnóstwo bezpłatnych narzędzi do tworzenia linków UTM. Jedno z nich jest tutaj. 

Ciekawostka:

Link UTM z zasady jest długi. Jeśli go skrócisz (w dowolnym narzędziu do skracania linków, np. bitly), twój kod QR nie będzie tak bardzo “utkany”, co sprawi że w odbiorze stanie się lżejszy i bardziej przejrzysty.

Zeskanuj oba kody telefonem i sprawdź czy prowadzą w to samo miejsce 🙂

Od billboardu do zakupu

Aby całą tą historię osadzić w scenariuszu zakupowym, warto tutaj przywołać ścieżkę, jaką dzięki technologii QR w outdoorze pokona osoba potencjalnie zainteresowana tym, co zostało umieszczone na reklamie i wsparte kodem. W praktyce będzie to wyglądać mniej więcej tak:

Dostrzeżenie reklamy w outdoorze → Zeskanowanie kodu QR umieszczonego w kreacji reklamowej → Przejście na www, do której prowadzi link zaszyty w kodzie QR w celu uzyskania informacji o produkcie/usłudze → (w idealnym scenariuszu) Nabycie produktu/usługi.((To jeden ze scenariuszy, a tych może być więcej, jak np. taki, w którym osoba stykająca się z reklamą nie skanuje kodu QR, ale zapamiętuje reklamę, trafia do sklepu i nabywa produkt albo skanuje kod, sprawdza informacje o produkcie, ale finalnie go nie nabywa. Aby uniknąć tego ostatniego, warto zadbać o wszystkie punkty styku z marką.))

Fot. QR Code Generator

Kody QR w reklamie offline – korzyści

Implementując technologię QR w swoich raportach reklamy zewnętrznej i parując ją z analityką Google dla twojej strony internetowej, dowiesz się m. in.:

  • Jeśli prowadzisz podobne kampanie jednocześnie w różnych miastach – które miasta, formaty reklamowe, kampanie OOH sprowadziły najwięcej użytkowników na stronę www
  • Z jakich urządzeń korzystały osoby skanujące kod z reklamy 
  • Jakie treści na stronie, do której prowadził link kodu QR, były dla odwiedzających najbardziej interesujące
  • Czy osoby odwiedzające stronę przeglądały również inne produkty z oferty, a jeśli tak to jakie
  • Czy po kliknięciu w link i odwiedzeniu strony nastąpiła konwersja (czy dana osoba kupiła produkt)
  • Jaki był orientacyjny zwrot z inwestycji w reklamę 

Własne billboardy z kodami QR zamówisz tutaj.

billboardgoogleanalyticsoohoutdoorqrreklamazewnętrznasprzedaż
0 komentarz
0
FacebookTwitterPinterestEmail
poprzedni post
Darmowe mockupy produktów poligraficznych. Wykorzystaj je w swoich projektach
następny post
Sezon na kalendarze tuż tuż! Napełnij głowę inspirującymi projektami

Zobacz również

Jaka gramatura papieru do drukarki? – Poznaj szczegóły

12 maja 2025

Tworzenie zaproszeń – Poradnik

27 marca 2025

Projektowanie kart menu – Poradnik

21 marca 2025

Jak napisać pocztówkę z pozdrowieniami? – Poradnik

27 lutego 2025

Jak zaprojektować ulotkę reklamową – Poradnik

21 lutego 2025

Jak zaprojektować kalendarz – Poradnik

22 stycznia 2025

Jak ładnie zapakować prezent – Krok po kroku

13 grudnia 2024

Co kupić rodzicom na święta – Propozycje

13 grudnia 2024

Co powinna zawierać pieczątka firmowa? Jakie są wymogi?

27 listopada 2024

Papier firmowy – co powinien zawierać?

27 listopada 2024

Napisz komentarz Cancel Reply

Save my name, email, | website in this browser for the next time I comment.

O nas

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

FACEBOOK

Facebook

Bądźmy w kontakcie

Facebook Instagram Linkedin Youtube

O NAS

Mówią o nas #ZnaniZdruku. :muscle: Świadczymy usługi poligraficzne dla biznesu. Z nami druk online staje się łatwiejszy!

NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY

  • 1

    Darmowe fonty z polskimi znakami. Część I — pismo odręczne. (Aktualizacja)

    10 lipca 2023
  • 2

    Tutorial InDesign, czyli jak przygotować plik do druku.

    23 marca 2016
  • 3

    Formaty i wymiary plakatów. Jak zobaczę to zrozumiem.

    10 czerwca 2016
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube

Copyright © 2022 drukomat.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Ustawienia cookies


Powrót na górę