Drodzy Klienci. Z uwagi na dużą ilość zamówień, terminy realizacji mogą ulec wydłużeniu. Prosimy o wyrozumiałość i uwzględnienie ewentualnych opóźnień w Państwa działaniach.
Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

 

 

 

Produkty i usługi

 

 

 

Oferta. Jakie produkty i usługi dostarcza drukomat.pl?

Drukomat.pl jest internetową drukarnią specjalizującą się w druku offsetowym oraz cyfrowym. Na naszym portalu zamówisz wysokiej jakości materiały poligraficzne, między innymi wizytówki, ulotki, broszury, kalendarze czy banery. Pełną ofertę znajdziesz na głównej stronie portalu lub rozwijając zakładkę „Produkty” z głównego menu dostępnego na każdej podstronie.

 

 

 

Produkty niestandardowe. Czy mogę zamówić produkt spoza oferty standardowej, np. w innym formacie? Jaki jest okres oczekiwania na wycenę?

Oczywiście. Jeśli wśród produktów z naszej oferty dostępnej na stronie nie znalazłeś tego, którego szukasz, kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu?” znajdującą się na głównej stronie portalu. Zostaniesz przekierowany do strony, na której będziesz mógł złożyć zapytanie i podać parametry potrzebne nam do określenia ceny oraz terminu realizacji dla Twojego zlecenia. Odpowiedzi wysyłamy w dni robocze, najpóźniej w ciągu 48 godzin od złożenia zapytania. Jeśli wpłynęło ono w dniu wolnym od pracy, odpowiemy na nie najpóźniej na drugi dzień roboczy następujący po dniu wolnym. Natomiast, gdy Twoje zapytanie będzie wymagało będzie wymagać możliwe jest, że naszą odpowiedź prześlemy nieco później, w takim przypadku poinformujemy Cię o terminie przesłania wyceny.

 

 

 

Proofy. Czy przed drukiem materiałów reklamowych są wykonywane odbitki próbne?

Proof jest dodatkową usługą, którą możemy dla Ciebie wykonać, ale nie masz obowiązku jej zamawiania. Na Twoje życzenie możemy wydrukować proof cyfrowy, przy użyciu odpowiedniego profilu ICC. Profil ten zawiera informacje o barwach, jakie dana technika druku (offsetowa lub cyfrowa) jest w stanie zreprodukować. Proof cyfrowy zamówisz klikając ikonę „Proof cyfrowy” znajdującą się na głównej stronie portalu. Wykonanie proofa będzie przebiegało niezależnie od realizacji głównego zlecenia i będzie on wysłany osobną przesyłką.

 

 

 

Uszlachetnianie wydruków. Czy istnieje możliwość zastosowania również innych metod uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?

Wszystkie dostępne opcje uszlachetnienia wydruków opisane są przy poszczególnych produktach. Jedną z możliwych opcji jest pokrycie całego produktu lakierem UV. Jeśli planujesz zamówić produkt składany, na przykład ulotkę lub wizytówkę, a Twój projekt graficzny przewiduje 100% zadruk sugerujemy, abyś zamiast lakieru UV wybrał pokrycie produktu folią. Zapobiegnie to ewentualnemu popękaniu farby i lakieru w miejscu bigowania. Możesz również zamówić produkt pokryty lakierem UV wybiórczym. Takie zamówienie zrealizowane zostanie przez nas jako niestandardowe. Aby zapytać o produkt z innym rodzajem uszlachetnienia niż dostępny na stronie kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu”.

 

 

 

Papier i inne surowce. Skąd mogę mieć pewność, że dla danego produktu wybiorę odpowiedni surowiec?

Przy każdym produkcie zamieściliśmy tylko te surowce, które są dla niego najbardziej optymalne. Jeśli nie masz pewności, zamów bezpłatny wzornik papierów, który pomoże Ci dokonać właściwego wyboru. W tym celu kliknij ikonę „Wzornik papierów”, która znajduje się na stronie głównej.

 

 

 

Cena zamówienia. Co składa się na ostateczną cenę mojego zamówienia?

W cenę zamówienia wliczony jest: - podany w cenniku koszt produktu (zawsze zawiera koszty dostawy kurierskiej oraz automatycznego sprawdzenia; - ewentualne koszty dodatkowe wynikające z wybranej przez Ciebie niestandardowej formy dostawy bądź płatności. Ostateczna cena przedstawiona jest w zakładce „podsumowanie zamówienia”, którą zobaczysz przed ostatecznym złożeniem zamówienia (czyli przed kliknięciem przycisku ZAMÓW). Pamiętaj - nigdy nie doliczamy żadnych dodatkowych kosztów, o których nie zostałeś przez nas poinformowany, i których nie zatwierdziłeś.

 

 

 

Wiele wzorów. Czy mogę zamówić kilka wzorów tego samego produktu i czy mogę liczyć na niższą cenę zamówienia?

Tak, dla większości produktów umożliwiliśmy zamówienie nawet 30 różnych wzorów danego produktu w tym samym nakładzie w jednym zamówieniu. Na stronie kalkulacji dostępny jest parametr „ilość wzorów”. Wybierz odpowiadającą Tobie ilość wzorów i wskaż nakład w środkowej kolumnie cennika głównego - pamiętaj, że dotyczy on jednego wzoru. Korzystając z tej opcji, zapłacisz mniej niż składając osobne zamówienia na każdy wzór w danym nakładzie.

 

 

 

Składanie zamówień

 

 

 

Czas dostawy zamówienia. W jaki sposób liczony jest czas dostawy mojego zamówienia?

Czas dostawy zamówienia zależy od momentu akceptacji plików oraz dokonania płatności (dotyczy zamówień z opcją płatności „przelew” , „przelewy24” i „PayU”). Jeżeli akceptacja i płatność nastąpi w danym dniu do godziny 20.00, to czas dostawy zamówienia zaczyna liczyć się od następnego dnia roboczego.. Jeśli zaakceptujesz plik lub dokonasz płatności po godzinie 20.00, to przyjmujemy, że obie czynności zostały wykonane w kolejnym dniu, a początek terminu dostawy przesuwa się o jeden dzień roboczy. Dla wybranych produktów, nakładów i gramatur dostępna jest dla akceptacji plików (i dokonania płatności) w trybie standardowym godz. 11.00 z wysyłką tego samego dnia. Jeśli dla swojego zamówienia wybierzesz tryb realizacji - ekspres i do godziny 13.00 lub 16.00 zaakceptujesz pliki i opłacisz zamówienie to wysyłkę zrealizujemy jeszcze tego samego dnia. Dokładne terminy wysyłki, liczone są w dniach roboczych i podane przy każdym z produktów. Pamiętaj - aby zamówienie trafiło do produkcji powinny być wykonane obie czynności: akceptacja pliku oraz opłacenie zamówienia (jeśli wybrałeś płatność za pobraniem, wszelkie graniczne godziny dotyczą wyłącznie akceptacji pliku).

 

 

 

Etapy realizacji zamówienia. Jakie są etapy realizacji zamówienia?

Jeżeli chcesz złożyć zamówienie powinieneś posiadać konto. Możesz to zrobić przed wyborem produktu lub w trakcie składania zamówienia. W celu złożenia zamówienia, wykonaj kolejno poniższe czynności:

  1. Wybierz produkt z rozwijanej listy „produkty” lub klikając jego ikonę na stronie głównej.
  2. Po określeniu parametrów wybranego produktu kliknij przycisk „zamów”, zostaniesz wówczas przeniesiony na stronę „zamówienie”.
  3. Na stronie „zamówienie” możesz: wybrać metodę przesłania plików, zaakceptować przesłane pliki graficzne, wybrać metodę płatności i dokonać przelewu, określić adres lub adresy, na jakie wyślemy Twoje zamówienie oraz preferowaną przez Ciebie formę dostawy.
  4. „Zamówienia oczekujące” to takie, które wymagają określonego działania z Twojej strony.
  5. Aby zamówienie uzyskało status „w realizacji” musisz zaakceptować wszystkie przesłane pliki graficzne i dokonać płatności za zamówienie, która musi zostać zaksięgowana na naszym koncie.(nie dotyczy metody „za pobraniem”) Dokonanie jakichkolwiek zmian w zamówieniach skierowanych na produkcję jest już niemożliwe.
  6. Realizacja zamówienia za pobraniem odbywa się natychmiast po zaakceptowaniu przez Ciebie wszystkich plików graficznych.
  7. „Zamówienia zrealizowane” to zamówienia, które zostały już do Ciebie wysłane.
  8. Składając zamówienie w drukomat.pl otrzymasz od nas: potwierdzenie złożenia zamówienia, wiadomość dotyczącą akceptacji plików, informację o przekazaniu zamówienia do realizacji, informację o nadaniu przesyłki wraz z fakturą VAT.

 

 

 

Skrócenie czasu realizacji. Czy istnieje możliwość skrócenia terminu realizacji zlecenia?

W przypadku niektórych produktów możesz skrócić standardowy termin realizacji zlecenia, wybierając opcję ekspres. Niekiedy zdarza się także, że uda nam się wysłać Twoje zamówienie wcześniej niż wynika to terminów podanych na portalu, jednak nie zawsze jesteśmy w stanie to zagwarantować.

 

 

 

Anulowanie zlecenia. Czy mogę anulować zamówienie i czy wiążą się z tym jakieś dodatkowe koszty?

Możliwość anulowania zamówienia istnieje tylko do momentu akceptacji plików. Jeśli dokonałeś zapłaty, a jeszcze nie zaakceptowałeś plików, możesz anulować zamówienie. W tym celu powinieneś napisać do nas e-maila na adres kontakt@drukomat.pl. Nie później niż w ciągu 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków pomniejszonych o koszty administracyjne wynikające z czynności, jakie musimy wykonać aby anulować rozpoczęty proces realizacji zlecenia. Koszty te wynoszą 35 zł brutto.

 

 

 

Status zlecenia. W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zlecenia?

Status zlecenia możesz sprawdzić na stronie „zamówienia”. Trafisz tam klikając link „zamówienia” w górnym menu strony. Strona „zamówienia” widoczna jest tylko dla zalogowanych użytkowników. Znajdziesz na niej wszystkie istotne informacje na temat swojego zamówienia, w tym również jego status. Po rozwinięciu szczegółów zamówienia będziesz mógł dokonać płatności, a także przesłać i zaakceptować plik graficzny. Zamówienie, w którym dokonałeś akceptacji plików, oraz status płatności zmienił się na „zapłacone” zostaje przesunięte do zamówień określonych statusem „w realizacji”.

 

 

 

Ważność zlecenia. Ile mam czasu na dokonanie przelewu zanim moje zamówienie przestanie być ważne?

Zamówienie, które nie zostało opłacone (w przypadku przelewu) pozostaje aktualne przez okres 30 dni. Po upływie tego czasu zostaje automatycznie usunięte z systemu.

 

 

 

Płatności

 

 

 

Faktury. W jaki sposób otrzymam fakturę?

Faktury dostępne są wyłącznie w formie elektronicznej. Po złożeniu zamówienia, w Twoim panelu system automatycznie wygeneruje fakturę proforma. Możesz pobrać ją w dowolnym momencie, rozwijając szczegóły danego zamówienia lub przechodząc na stronę „faktury” w zakładce „moje konto”. Jeśli w ciągu 7 dni od daty opłacenia zamówienia, nie zostanie ono jeszcze skierowane do realizacji, system wygeneruje dodatkowy dokument – fakturę zaliczkową VAT. Natomiast końcowa faktura VAT będzie dostępna po wysyłce Twojego zamówienia na Twoim koncie. Dodatkowo nasz system prześle ją drogą elektroniczną na adres e-mail podany podczas zakładania konta. Zgodę na otrzymywanie faktur w takiej postaci wyraziłeś, zakładając konto na naszym portalu. W przesyłce z zamówionymi produktami, którą otrzymasz Ty lub Twój klient, zawsze znajdować się będzie tylko to, co zamówiłeś – nigdy nie znajdzie się w niej faktura bądź nasze materiały reklamowe.

 

 

 

Płatności. W jaki sposób mogę dokonać płatności za zamówione produkty?

Proponujemy następujące sposoby płatności: - opłata za pomocą systemu Przelewy24, umożliwiającego m.in. płatności za pomocą kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych, przelewy z konta i przekazy pocztowe; - oplata za pomocą systemu PayU - przelew bankowy; - opłacenie zlecenia przy odbiorze przesyłki (za pobraniem). Aby dokonać płatności za pomocą systemu Przelewy24 lub PayU wejdź na podstronę „Bieżące zamówienia” i rozwiń szczegóły zamówienia. Kliknij przycisk „ZAPŁAĆ” – zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę płatności, na której będziesz mógł wybrać swój bank i dokonać przelewu. Po dokonaniu płatności zostaniesz ponownie przekierowany na nasz portal. Potwierdzenie realizacji Twojego przelewu otrzymamy w ciągu około 15 minut. Wówczas przy Twoim zleceniu pojawi się status „ZAPŁACONE”. W przypadku wybrania opcji przelewu bankowego zaksięgowanie Twojej płatności na naszym koncie nastąpi najwcześniej następnego dnia roboczego po dokonaniu przelewu i uzależnione jest od godziny, w której go wykonasz. Dlatego status „ZAPŁACONE” dla Twojego zlecenia pojawi się później, niż ma to miejsce dla płatności w automatycznych systemach płatności. Aby przyspieszyć zaksięgowanie przelewu prześlij nam e-mailem plik z jego potwierdzeniem. Treść przelewu wygenerujesz klikając przycisk „ZAPŁAĆ” z poziomu „Bieżących zamówień”.

 

 

 

Płatność grupowa. Czy mogę zapłacić za kilka zamówień jednocześnie?

Tak, możesz. Płatność grupowa dostępna jest dla zamówień, przy składaniu których jako opcję płatności wybrałeś bezpieczną płatność on-line w systemie PayU. Na stronie „Bieżące zamówienia” wybierz zamówienia, które chcesz opłacić i kliknij przycisk „płacę z PayU”. Po dokonaniu płatności jej status zmieni się na „zapłacone”, może to zająć do 15 minut.

 

 

 

Pobranie. Do jakiej kwoty zlecenia realizowana jest forma płatności „za pobraniem” – czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?

Maksymalna wartość zamówienia, które możemy wysłać „ za pobraniem” wynosi 1500 zł netto (1845 zł brutto). W przypadku wybrania tej opcji koszt zlecenia powiększany jest o kwotę 12 zł netto. Skorzystanie z metody płatności „za pobraniem” uniemożliwi wysłanie Twojego zamówienia na wiele różnych adresów. Niedostępna jest również wówczas usługa przesyłki no-name.

 

 

 

Zmiana formy płatności. Czy mogę zmienić wybraną formę płatności?

Na stronie zamówienie możesz wybrać dowolną formę płatności. Możesz to zrobić tylko do momentu zatwierdzenia przez Ciebie preferowanej metody. Po opłaceniu zamówienia funkcja stanie się nieaktywna. Metodę płatności zmienisz z poziomu zamówienia, rozwijając dostępną listę. Wybraną formę zawsze musisz zatwierdzić czerwonym przyciskiem.

 

 

 

Anulowanie zlecenia. Jak wygląda procedura anulowania opłaconego zlecenia? Czy doliczane są jakieś koszty?

W celu anulowania opłaconego zlecenia powinieneś wysłać do nas e-maila na adres kontakt@drukomat.pl. Nie później niż w ciągu 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków pomniejszonych o koszty administracyjne wynikające z czynności, jakie musimy podjąć, by anulować rozpoczęty proces realizacji zlecenia. Koszty te wynoszą 35 zł brutto. Pamiętaj - możliwość anulowania zlecenia istnieje tylko do momentu akceptacji plików.

 

 

 

Pliki i projekty

 

 

 

RGB. Dlaczego nie drukujecie plików przygotowanych w kolorystyce RGB?

RGB to przestrzeń barw wykorzystywana w nośnikach cyfrowych: monitorach, skanerach, czy aparatach cyfrowych. W technologii druku offsetowego barwy uzyskuje się w inny sposób - poprzez mieszanie 4 barw podstawowych CMYK. Dlatego właśnie pliki do druku należy przygotować w przestrzeni barwnej CMYK.

 

 

 

RGB a CMYK. Jaka jest różnica pomiędzy przestrzeniami barw RGB i CMYK?

Zasadnicza różnica to ilość kolorów jaką możemy uzyskać w tych przestrzeniach barwnych. Przestrzeń RGB to model barw wynikający z właściwości, jakie ma ludzkie oko. W oku wrażenie widzenia dowolnej barwy można wywołać przez zmieszanie w ustalonych proporcjach, trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej. Przestrzeń barwna CMYK jest zestawem czterech podstawowych kolorów farb drukarskich, stosowanych powszechnie w druku kolorowym w poligrafii oraz metodach pokrewnych - jasnoniebieskiego, purpurowego, żółtego i czarnego.

 

 

 

Różnice kolorystyczne. Skąd biorą się różnice kolorystyczne między wydrukiem, a tym co widać na monitorze komputera.

Różnice te wynikają ze zdolności odwzorowania kolorów na danym urządzeniu cyfrowym. Dla każdego jest ona inna. Maszyny drukujące czy drukarki ze względów technologicznych nie są w stanie oddać identycznych barw jak te widziane na większości monitorów.

 

 

 

PANTONE. Czy materiały mogą być drukowane w innej kolorystyce niż CMYK, np. w kolorach specjalnych - Pantone?

Oczywiście, druk w innej kolorystyce niż CMYK jest możliwy, ale ze względu na to, że są to kolory specjalne, musisz liczyć się z kosztami większymi, niż przedstawione w naszym cenniku. Aby je poznać, kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu?” na głównej stronie i podaj parametry niezbędne do wyceny Twojego projektu.

 

 

 

Przygotowanie plików. Jak przygotować pliki do druku?

Wydawałoby się, że nie jest to najprostsza sprawa, ale pomożemy Ci w tym. Na podstronie kalkulacji, po wyborze konkretnego produktu, znajdziesz link prowadzący do instrukcji opisującej jak przygotować plik graficzny oraz będziesz mógł pobrać makiety projektu przygotowane w różnych programach graficznych. Sugerujemy, aby wszystkie strony projektu znajdowały się w jednym pliku (za wyjątkiem kilku produktów, np. katalogu w oprawie klejonej, gdzie okładka musi być przesłana w osobnym pliku). Jeśli informacje zawarte w instrukcji oraz w FAQ (dział Pliki i projekty) nie będą wystarczające i nadal będziesz miał wątpliwości dotyczące przygotowanego przez Ciebie projektu – zawsze możesz napisać do nas na adres kontakt@drukomat.pl.

 

 

 

Oprawa klejona. W jaki sposób należy przygotować plik do druku katalogu w oprawie klejonej?

Plik z okładkami powinien być przygotowany w formie dwustronicowej rozkładówki i zawierać: - na pierwszej stronie – okładkę IV, grzbiet, okładkę I, - na drugiej stronie – okładkę II, grzbiet (niezadrukowany), okładkę III. Strony wewnętrzne należy przesłać w pliku wielostronicowym (ilość stron pliku = ilość stron wnętrza). Na podstronie kalkulacji (oraz w „bieżących zamówieniach”) umieściliśmy instrukcję „Jak przygotować plik?”, znajdziesz tam także gotowe, zwymiarowane makiety przygotowane w najbardziej popularnych programach graficznych.

 

 

 

Rozdzielczość. Jakiej rozdzielczości powinny być obrazy zamieszczone w projekcie?

Dla zachowania dobrej jakości wydruku zdjęcia powinny mieć rozdzielczość: - dla druku offsetowego minimum 200 dpi. - dla druku cyfrowego minimum 100 dpi W grafikach wielkoformatowych, np. billboardach dopuszczalne są niższe rozdzielczości – od 30 dpi.

 

 

 

Formaty plików. W jakich formatach zapisywać pliki do druku?

Pliki powinny zostać przesłane w formatach: PDF, TIF, PSD lub JPG zapisane w kolorystyce CMYK. Dopuszczamy możliwość przesyłania plików przygotowanych w programie COREL DRAW. Pliki te jednak nie są plikami postscriptowymi i w ich przypadku nie jesteśmy w stanie wziąć na siebie odpowiedzialności za ewentualne błędy powstałe w druku. Zawsze przed oddaniem pliku do druku będziesz miał możliwość akceptacji podglądu.

 

 

 

Corel Draw. Pliki z programu Corel Draw

Umożliwiamy przesyłanie plików CDR, możesz nam je dostarczyć dowolnie wybraną metodą, dostępną po wybraniu przycisku DODAJ GRAFIKĘ na podstronie „Bieżące zamówienia”. Plik zostanie przez nas zamieniony na format PDF i następnie będziesz mógł dokonać akceptacji grafiki w systemie PREFLIGHT. Pamiętaj aby przed wysłaniem pliku zamienić wszystkie teksty na krzywe. Pliki CDR nie są plikami postscriptowymi i w ich przypadku nie jesteśmy w stanie wziąć na siebie odpowiedzialności za ewentualne błędy powstałe w druku.

 

 

 

Przesyłanie plików. Jak mogę przesłać pliki do zlecenia?

Aby przesłać pliki do swojego zlecenia przejdź na podstronę „Bieżące zamówienia”. Wybierz zamówienie, do którego chcesz dodać plik. Rozwiń jego szczegóły i kliknij przycisk DODAJ GRAFIKĘ. Do wyboru masz cztery metody dostarczenia plików: Preflight – po wybraniu tego przycisku wskazujesz na swoim dysku odpowiedni plik, który zostanie przesłany na nasz serwer. Po niedługim czasie otrzymasz wiadomość zawierającą link do strony, na której będziesz mógł zobaczyć podgląd grafiki, raport ewentualnych błędów i zaakceptować projekt do druku. PreflightPRO – jest to specjalna aplikacja, którą możesz bezpośrednio zainstalować na swoim komputerze. Pozwala ona szybko sprawdzić pliki do druku oraz dokonać ich akceptacji. Narzędzie jest niezwykle intuicyjne i proste w obsłudze. Możesz również wysłać do nas plik e-mailem, jednak jego wielkość nie może przekroczyć 15 MB. Podobnie jak w pierwszym przypadku otrzymasz wiadomość zawierającą link do strony z podglądem grafiki. Pliki mogą być także dostarczone drogą pocztową na płycie CD lub DVD. Również tutaj akceptacji dokonasz po otrzymaniu e-maila z linkiem do podglądu i akceptacji grafiki. Wybór jednej z dwóch ostatnich metod wydłuża czas realizacji zlecenia i nie jest on możliwy przy ekspresowym trybie realizacji zamówienia. Sugerujemy zatem, abyś wybierał pierwszą lub drugą metodę.

 

 

 

Pomoc w przesyłaniu plików. Czy można liczyć na pomoc w załadowaniu pliku do mojego zlecenia?

Oczywiście, że tak. Do Twojej dyspozycji jest Infolinia pod nr 67 34 90 777 - możesz do nas zadzwonić i poprosić o pomoc. Nasi konsultanci wskażą Ci najlepszy sposób przesłania plików oraz odpowiedzą na inne pytania.

 

 

 

Sprawdzanie plików. W jaki sposób dokonujecie sprawdzenia nadsyłanych projektów?

Dysponujemy w pełni zautomatyzowaną aplikacją Preflight, która wykrywa ponad 100 potencjalnych błędów w plikach, między innymi: brak czcionki, niewłaściwą kolorystykę czy też nieodpowiednią rozdzielczość grafiki. Po rozwinięciu szczegółów zamówienia z poziomu „Bieżące zamówienia” i kliknięciu przycisku DODAJ GRAFIKĘ przejdziesz na stronę, na której wybierzesz jedną z dostępnych opcji: Preflight lub Preflight PRO. Możesz również zamówić odpłatne sprawdzenie plików, którego dokona nasz specjalista. W tym celu, określając parametry zamawianego produktu, wybierz opcję „sprawdzanie przez konsultanta”. Do sprawdzenia Twoich plików przystąpimy po opłaceniu przez Ciebie zamówienia.

 

 

 

Ponowne przesłanie plików. Czy po negatywnej weryfikacji kilkustronicowego pliku można przesłać ponownie tylko pojedyncze poprawione już strony?

Aby zminimalizować ryzyko pomyłek podczas montażu stron na arkuszu, prosimy o przesyłanie całego poprawionego pliku. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że strony zostaną umieszczone w publikacji we właściwej kolejności.

 

 

 

Dostawa

 

 

 

Przesyłki zagraniczne. Czy mogę zamówić wysyłkę materiałów poza granice Polski?

Tak, jeśli jesteś zainteresowany taką usługą, napisz do nas na adres: kontakt@drukomat.pl.

 

 

 

Opakowanie przesyłek. Jak są pakowane i wysyłane gotowe materiały?

Przesyłkę pakujemy w wytrzymałe kartonowe opakowania. Możesz być pewien, że Twoje zamówienie dotrze do Ciebie w bezpieczny sposób. W przesyłce, którą otrzymasz Ty lub Twój klient zawsze znajdować się będzie tylko zamówiony produkt -nigdy nie znajdzie się w niej faktura bądź nasze materiały reklamowe.

 

 

 

Firmy kurierskie. Z usług jakich firm kurierskich korzysta drukomat.pl?

Korzystamy z usług firmy GLS, DPD oraz z systemu skrytek pocztowych Paczkomaty 24/7. Więcej informacji dotyczących przesyłek znajdziesz w Centrum Pomocy na podstronie “Terminy i płatności”.

 

 

 

Opłaty za przesyłki. Czy za wysyłkę materiałów trzeba dodatkowo zapłacić?

Za zamówienia, których wartość przekracza 250,00 zł netto (wartość przed umniejszeniem z tytułu rabatu agencyjnego), przesyłka kurierska standard jest nieodpłatna. Za zamówienia poniżej tej wartości, za wysyłkę doliczona zostanie kwota 11,90 netto. Ewentualne dopłaty uzależnione są również od usług dodatkowych, takich jak np. dostawa na określoną godzinę, dostawa w sobotę lub płatność za pobraniem. Szczegóły dotyczące dostawy znajdziesz w Centrum Pomocy na podstronie „Terminy i płatności”.

 

 

 

Domyślny adres przesyłki. Czy można ustawić domyślny adres wysyłki, który będzie się wpisywał przy każdym zamówieniu?

Tak, nasz system automatycznie ustawi pierwszy wpisany przez Ciebie adres wysyłki jako adres domyślny. Możesz go w każdej chwili zmienić na podstronie „Książka adresowa”, dostępnej z poziomu podstrony „Moje konto”.

 

 

 

Przesyłki no-name. Czy drukomat.pl wyśle przesyłkę w moim imieniu do mojego klienta?

Oczywiście. Jeśli chcesz zamówić wysyłkę wprost do Twojego klienta oszczędzając czas i pieniądze wskaż w polu „adresy” na stronie „zamówienia” nadawcę przesyłki. Wysyłka no-name nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.

 

 

 

Wysyłka na wiele adresów. Czy mogę wysłać moje zamówienie na kilka adresów i czy wiąże się to z jakimiś dodatkowymi opłatami?

Tak, Twoje zamówienie możemy wysłać na kilka różnych adresów. W zależności od rodzaju produktu zamówiony nakład możesz podzielić po 50 sztuk dla produktów offsetowych oraz po 1 sztuce dla druków solwentowych. Zdarzają się jednak wyjątki od tej reguły, zwracaj zatem uwagę na komentarze pojawiające się na stronie podczas rozpisywania przesyłek. Zamówienie możesz wysłać na różne, niezależne adresy oraz wskazać dowolne metody dostawy. Pamiętaj, że metoda dostawy zależna jest między innymi od wskazanego adresu. Ustawienie wielu adresów dostawy nie jest możliwe po dokonaniu płatności za zamówienie. Jeśli zamówiłeś kilka wzorów danego produktu, również nie możesz skorzystać z wysyłki na wiele adresów. Przy tej metodzie dostawy wyłączyliśmy również pobranie. Wysyłka na wiele adresów wiąże się z dodatkowymi opłatami za spakowanie produktu oraz dostawę pod wskazany adres. Wspomniany koszt automatycznie doliczamy do wartości zamówienia.

 

 

 

Moje konto

 

 

 

Potwierdzenie rejestracji. Dlaczego nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem założenia konta?

Możliwe, że podałeś niewłaściwy adres e-mail. Innym powodem mogą być systemy antyspamowe zainstalowane w Twoim komputerze lub serwerze. Część e-maili jest przez nie blokowane i zakwalifikowana jako spam. W trakcie zakładania konta mogły wystąpić również chwilowe problemy techniczne i Twoje zgłoszenie do nas nie dotarło. Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 24 godzin, spróbuj ponownie założyć konto lub napisz do nas na adres: kontakt@drukomat.pl.

 

 

 

Aktywacja konta. Czy moje konto jest aktywne od razu po założeniu?

Tak, od razu po założeniu konta możesz dokonywać zakupów. Na Twój adres e-mail wyślemy link z potwierdzeniem rejestracji. Jeżeli masz pytania związane z kontem i jego użytkowaniem, skontaktuj się z naszą Infolinią 67 34 90 777 lub napisz na adres kontakt@drukomat.pl.

 

 

 

Poufność danych. Czy pracownicy drukarni drukomat.pl znają moje hasło dostępu do portalu?

Wszystkie dane Klientów traktujemy jako poufne. Żaden z pracowników portalu drukomat.pl nie zna haseł dostępowych Klientów.

 

 

 

Konto w drukomat.pl Czy muszę posiadać konto na portalu, aby złożyć zamówienie?

Tak, ale proces jego założenia skróciliśmy do niezbędnego minimum. Wystarczy wypełnić cztery pola, by móc w pełni korzystać z oferty naszego portalu.

 

 

 

Zabezpieczanie danych. Czy drukomat.pl odpowiednio zabezpiecza moje dane osobowe?

Zapewniamy pełne bezpieczeństwo danych naszych klientów. Przykładamy wielką wagę do respektowania Twoich praw ze szczególnym uwzględnieniem prawa do ochrony prywatności. W tym celu gromadzimy tylko niezbędne minimum informacji potrzebnych do realizacji Twoich zamówień. Spełniamy wszystkie, nałożone na nas przez prawo obowiązki potrzebne do gromadzenia i przetwarzania danych, które przechowujemy na zabezpieczonych serwerach. Przekazane przez Ciebie dane osobowe wykorzystujemy tylko i wyłącznie w celu realizacji umowy oraz obsługi płatności. Nie udostępniamy ich podmiotom trzecim w celach marketingowych lub reklamowych. Sprawdź zasady polityki prywatności, do której link znajdziesz w stopce na dole każdej z podstron. Poufność transakcji finansowych oraz danych o kartach płatniczych czy kredytowych gwarantowana jest przez zintegrowane systemy płatnicze Przelewy 24 oraz PayU.

 

 

 

Archiwizacja danych. Czy moje zlecenia są archiwizowane? Jeżeli tak, to przez jaki okres czasu?

Dane o zleceniu przechowujemy bezterminowo, a pliki graficzne przez 3 miesięcy od momentu ich ostatniego wykorzystania. Jeśli chcesz użyć ponownie danego pliku, masz do niego dostęp na podstronie zamówienia archiwalne.

 

 

 

Zmiana hasła. Czy mogę zmienić hasło dostępu do mojego konta na drukomat.pl?

Oczywiście. Możesz w każdej chwili zmienić swoje hasło na podstronie „Moje konto”.

 

 

 

Klienci zagraniczni. Czy drukomat.pl obsługuje Klientów spoza Polski?

Tak, obsługujemy Klientów zagranicznych, jednak ceny widoczne na naszym portalu zawierają koszt dostawy tylko na terytorium Polski. Jeśli jesteś zainteresowany usługą dostarczenia przesyłki poza granice Polski, napisz do nas na adres: kontakt@drukomat.pl.

 

 

 

Kontakt. W jaki sposób można skontaktować się z drukarnią drukomat.pl?

Skontaktować się z nami można poprzez: czat, e-mail, Infolinię (67 34 90 777) lub zamawiając bezpłatną rozmowę z konsultantem. Więcej o możliwościach kontaktu dowiesz się wybierając Centrum pomocy z głównego menu, a następnie banner „Skontaktuj się z nami” lub klikając link „Kontakt” znajdujący się w stopce każdej podstrony.

 

 

 

Zarządzanie kontem. Czym jest multiuser i w czym może mi pomóc?

Multiuser to funkcjonalność, dzięki której z jednego konta może korzystać wielu użytkowników. Osoba zakładająca konto na portalu jest jednocześnie jego administratorem, który dodaje lub usuwa nowych użytkowników nadając im odpowiednie uprawnienia. Administrator może również powołać kolejnych administratorów danego konta. Każdy z użytkowników odpowiedzialny jest za przydzielone mu zadanie: handlowiec za złożenie zamówienia, grafik za przygotowanie i dodanie pliku graficznego, a pracownik działu księgowości za dokonanie płatności. Taki podział pracy może znacznie ułatwić zarządzanie całym procesem składania zamówienia.

 

 

 

Technologia

 

 

 

Nasze technologie. Jakie technologie druku są stosowane w waszej firmie?

Do produkcji wykorzystujemy dwie technologie: offsetową i cyfrową. W druku offsetowym bazujemy na nowoczesnych i bardzo wydajnych arkuszowych maszynach offsetowych firmy Heidelberg; między innymi posiadamy dwie maszyny Heidelberg: XL 162-4+LX2 oraz Heidelberg XL 162 -5+ LX2, które umożliwiają druk w formacie 1190 x 1620 mm. Wspomagają je dwie pełnoformatowe maszyny drukujące: 10-kolorowa SM-102 oraz 4 -kolorowa z lakierem dyspersyjnym CX 102- 4+LX. Park maszynowy drukarni offsetowej uzupełnia bogato wyposażona introligatornia, umożliwiająca profesjonalne wykończenie wydruków. W dziale druku cyfrowego pracujemy na zapewniających rewelacyjną jakość ploterach Agfa, Mutoh i Roland, dzięki którym jesteśmy w stanie wydrukować (bez łączenia) banery lub siatki o szerokości do 320 cm oraz drukować na takich materiałach jak np.: szkło, plexi, płyta PVC. Wykorzystywane w tym celu dwa plotery Agfa Jeti 3023 są w stanie zadrukować materiał o szerokości do 215 cm o niemal dowolnej grubości. Do produkcji wydruków wykorzystujemy łącznie 12 ploterów.

 

 

 

System pracy drukarni. Jaki jest system pracy drukarni?

Aby mieć pewność, że zrealizujemy i dostarczymy każde zlecenie na czas, pracujemy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dzięki takiemu systemowi pracy mamy pełną kontrolę nad procesami produkcji, a także obniżamy koszty oferowanych produktów. Zakupów na portalu drukomat.pl dokonywać można przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. W przypadku zleceń zgłoszonych po godzinie 19.00 i w dni wolne od pracy, ich czas produkcji będzie liczony od następnego dnia roboczego.

 

 

 

Lakierowanie. Co to jest lakier dyspersyjny? Co to jest lakier offsetowy? Czym różnią się one od lakieru UV?

Celem stosowania lakieru jest zabezpieczenie i uszlachetnienie druku. Lakier dyspersyjny występuje w wersji mat i połysk. Zastosowanie go nadaje odpowiedni efekt gotowemu produktowi. Lakier offsetowy przypomina bezbarwną farbę i przede wszystkim zabezpiecza druk. Lakier UV może być położony na całym produkcie lub wybiórczo na pewnych jego elementach. Nadaje to końcowemu produktowi elegancki wygląd.

 

 

 

Kontrola jakości. Jakiej jakości są produkty drukomat.pl i czy podlegają kontroli jakościowej?

Do naszego nowoczesnego i doskonale wyposażonego parku maszynowego należą maszyny takich producentów jak: Heidelberg, Durst czy Roland. Grupa naszych ekspertów bezustannie pracuje nad doskonaleniem technologii i opracowaniem nowych produktów. Drukomat.pl może pochwalić się najwyższą jakością wydruków i niepowtarzalną głębią kolorów, co osiągamy między innymi dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu normy ISO 12647-2. Dzięki wewnętrznemu systemowi zarządzania jakością i automatycznemu systemowi kontroli produkcji, nadzorujemy zlecenie od momentu przesłania przez Ciebie plików graficznych, do momentu dostawy gotowego produktu.

 

 

 

Gramatura papieru. Co oznacza gramatura papieru? Jak duża jest różnica między gramaturą 90 a 300g?

Gramatura jest to wyrażona w gramach masa papieru przypadająca na 1m². Im wyższa gramatura, tym papier jest grubszy, sztywniejszy i mniej przezroczysty. Dobór gramatury ma istotne znaczenie dla funkcjonalności produktu. Przykładowo niskie gramatury papieru od 90 do 150g/m ² idealnie nadają się do druku ulotek i broszur informacyjnych, natomiast papier o gramaturze 300 – 350 g/m² można wykorzystać przy produkcji teczek, wizytówek czy zaproszeń.

 

 

 

Rodzaje papieru. Jaka jest różnica między papierem offsetowym a papierem kredowym z połyskiem lub kredowym matowym?

Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, nadającym się np. do druku w drukarkach biurowych (w wersji PREPRINT). Na papierze offsetowym drukuje się np. papier firmowy, kalendaria itp. Papier kredowy należy do grupy papierów powlekanych, dających efekt połysku lub matu. Wykorzystywany jest do produkcji np. katalogów, ulotek, plakatów itp.

 

 

 

Rodzaje zadruku. Co to jest druk jedno- i dwustronny? Co oznaczają symbole 4/0 i 4/4?

Produkty (np. ulotki lub plakaty), które zadrukowane są w pełnej kolorystyce tylko z jednej strony - oznacza się symbolem 4/0. Oznaczenie 4/4 określa zadrukowanie tych samych produktów w pełnej kolorystyce, po obu stronach.

 

 

 

Reklamacje

 

 

 

Składanie reklamacji. Kiedy i w jaki sposób można złożyć reklamację?

Reklamację możesz złożyć za pomocą formularza dostępnego na portalu na stronie zamówienia. Wybierz zamówienie, które zostało już zrealizowane, rozwiń jego szczegóły i kliknij w niebieski link „reklamacja”. W formularzu, który wywołasz podaj powód reklamacji oraz ją opisz. Link do formularza reklamacji możesz także odnaleźć w stopce widocznej z każdej strony portalu.

 

 

 

Terminy reklamacyjne. Jak długo po otrzymaniu przesyłki mogę zgłosić reklamację? Jaki jest okres oczekiwania na jej rozpatrzenie?

Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji upływa po 14 dniach od daty otrzymania przesyłki. Większość reklamacji rozpatrujemy w pierwszym dniu roboczym następującym po jej złożeniu. Część reklamacji wymaga jednak dokładniejszego zbadania i w związku z tym ich rozpatrzenie może zająć więcej czasu. Jeśli zdarzy się to w przypadku Twojego zamówienia zostaniesz przez nas poinformowany o ostatecznym terminie rozpatrzenia reklamacji.

 

 

 

Łączenie przesyłek

 

 

 

Jakie warunki muszą być spełnione aby połączyć zamówienia w jedną przesyłkę? Jakie produkty można łączyć?

1.1 Zamówienia możesz połączyć w jedną przesyłkę pod warunkiem, że:

- mają zadysponowany ten sam adres wysyłki i nadawcę,
- wybrana została metoda dostawy „kurier standard”,
- nie są za pobraniem,
- nie są wieloadresowe ani wielowzorowe
UWAGA! Łączeniu zamówień nie podlegają zamówienia niestandardowe oraz takie, w których została wskazana dodatkowa dyspozycja z indywidualnym sposobem pakowania.

1.2 Produkty można łączyć w ramach jednej ze wskazanych w tabeli grup:

*Tabela produktów
Grupa 1Grupa 2
WizytówkiBanery
Wizytówki składaneBillboardy
Kalendarzyki listkoweFolie samoprzylepne
UlotkiNaklejki z folii
Ulotki składanePieczątki
Papiery firmowePlakaty wielkoformatowe
BiletySiatki
Notesy klejoneStojaki prezentacyjne
Teczki ofertowe
Katalogi klejone
Katalogi szyte
Plakaty do formatu B2
Pocztówki
Proof cyfrowy
Zaproszenia

 

 

 

Czy można połączyć w jedną przesyłkę zamówienia na każdym etapie realizacji?

Tak, przy czym funkcjonują dwa etapy łączenia zamówień w jedną przesyłkę:

Etap I – dla zamówień ze statusem „oczekuje”, tzn. bez płatności, status plików obojętny

Etap II – dla zamówień, które osiągnęły status „w realizacji”, tzn. są opłacone oraz mają zaakceptowane pliki

UWAGA! Nie będziesz mógł łączyć zamówień z różnymi statusami – połączyć można zamówienia tylko ze statusem „w realizacji” lub tylko ze statusem „oczekuje”, przy założeniu spełnienia warunków z punktu 1. „Jakie warunki muszą być spełnione aby połączyć zamówienia w jedną przesyłkę? Jakie produkty można łączyć?”

 

 

 

Czy połączenie zamówień w jedną przesyłkę spowoduje obniżenie kosztów dostawy?

Etap I – zamówienia ze statusem „oczekuje”

Jeśli połączysz zamówienia przed opłaceniem (zamówienia ze statusem „oczekuje”), wartość zaoszczędzonej kwoty zostanie automatycznie umniejszona w jednym z włączonych do przesyłki zamówień o najniższej wadze.

Etap II – zamówienia ze statusem „w realizacji”

W przypadku kiedy w jedną przesyłkę połączysz zamówienia ze statusem w „realizacji”, zaoszczędzona kwota z chwilą nadania przesyłki zostanie zwrócona na Twoje konto bonusowe. Środki zgromadzone na tym koncie możesz je wykorzystać w dowolnym czasie na kolejne zakupy na naszym portalu. Zastrzegamy, że nie zwracamy środków pieniężnych na konto bankowe Klienta.

Uwaga! Połączenie zamówień w jedną przysyłkę nie zawsze pozwoli nam na wynikające z optymalizacji pakowania, obniżenie kosztów dostawy.

 

 

 

Czy połączenie zamówień w jedną przesyłkę może wpłynąć na wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji?

Termin wysyłki dla zamówień włączonych do jednej przesyłki wyznacza zawsze zamówienie z najdłuższym terminem realizacji.

 

 

 

Czy w przypadku połączenia zamówień z nieodpłatną przesyłką otrzymam zwrot kosztów?

Dla produktów, których wartość jest równa lub przekracza 250,00 zł netto (wartość przed umniejszeniem z tytułu rabatu agencyjnego) przesyłka jest nieodpłatna, stąd nie jest możliwy zwrot kosztów.